PoxiPol Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Wlasnie spedzilem godzine glowkujac, jak zrobic cos tak banalnego, ze sprowadzam na siebie straszny wstyd, wiec pytam w pytaniach poczatkujacych : O Jak zrobic taka petle, pewno za pomoca while i if, gdzie jesli obiekt dojdzie do wybranej pozycji, zawraca sie, i idzie do drugiej, ale nei za pomoca pathow? Edit- GML if pozycjax > wybbranapozycjax { kod } if pozycjax < drugawybranapozycjazlewejx { kod } Dziekuje. PS Czemu znowu nie mozna zamykac tematow? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Lutego 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 GML if x == 20 & yy == 20 {hspeed *= -1; vspeed *=-1} Pętla while nie jest wykonywana co step, bo sam step jest pewnym rodzajem pętli. Gdybyś wrzucił while w step, gra zatrzymałaby się na aktualnej klatce aż do skończenia pętli. Wszystko inne w grze by po prostu stało, bo kod wykonywał by się tylko dla tego jednego obiektu. Dla testu możesz sprawdzić: GML while (true) {} Ale ostrzegam, bez Alt+Shift+Esc się nie obejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 jeśli dobrze zrozumiałem chcesz zrobić moving brusha znam parę sposobów na to 1. markery po dotarciu i wykryciu kolizji obiekt ustawia się na marker a ten wysyła mu nowe współrzędne, Kierunek w którą ma lecieć lub cel (np. inny marker) 2. z góry ustalone współrzędne ala GML (steps) if pk=0 xt=50 else if pk=1 xt=-8 else if pk=2 xt=90 else if pk=3 xt=0 if (x>xt-2)&&(x<xt+2) { x=xt if pk<4 pk+=1 else pk=0 } else if x>xt x-=1 else if x<xt x+=1 3.lub zwykłe odbijanie się od ścian (lub od niewidzialnych obiektów) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się