Skocz do zawartości

highscore_show()


aro00

Rekomendowane odpowiedzi

1. Tworzysz nowy obiekt (np o_wpis_rekord)

2. Tworzysz zmienną, do której będzie wprowadzany wpis (np wpis="";)

3. Pobierasz znaki z naciskanych klawiszy:

GML
if(keyboard_key)//jeżeli jakiś klawisz został naciśnięty...

{

wpis+=keyboard_lastchar;//... wpisz jego znak do stringa wpis...

keyboard_key=false;//... wyczyść bufor

}

Oczywiście już przed samym pobieraniem znaków, musisz wyczyścić bufor.

3. Wyświetlanie zawartości wpis (w DRAW)

GML
draw_text(x,y,wpis)

5. Potwierdzamy zakończenie wpisywania (np przez enter) i dodajemy do listy highscore gracza 'wpis'

GML
if(keyboard_check_pressed(vk_enter))

{

highscore_add(wpis,zdobyte_punkty)

instance_destroy()// usuwamy obiekt o_wpis_rekord

}

Jest to prosty sposób pobierania znaków z klawiatury. Możesz go rozbudować o możliwość usuwania ostatniego znaku, czy wpisywania do momentu osiągnięcia maksymalnej długości itp. Należy jeszcze dorobić do tego ładne tło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...