Skocz do zawartości

zapadająca sie podloga


Rekomendowane odpowiedzi

nie dziala zaden z waszych kodow

 

a nie juz dziala zle dalem bo wczesniej robilo ze ludzik byl widoczy ale on i tak byl wydoczyny iec nic sie nie zmieniualo ;d dzieki za pomoc jak cos zaraz napisze kolejne pytanie...

 

Witam

Mam następne pytanko :jezor:

A więc jak zrobić, żeby gdy jestem na określoną odległość od klocka to ten klocek spadal na dol spadając coraz szybciej.

 

w sensie ze objcects1 jest na odleglosc 32 od objects 2 i wtedy objects2 leci w dol

 

pomożecie? ;d Jaklub licze na Ciebie, Ty lubisz pomagać :)

 

No Jaklub ty znasz, napisz szybko ten kod a nie tylko mi posty w jednoego skladasz!!! Przez to nie widać teamtu na stronie głównej i jak ma mi ktoś pomóc? Skoro ty nie chcesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użyj funkcji :

GML
distance_to_point(x,y,przeciwnik.x,przeciwnik.y)

Przeczytaj sobie o niej w dokumentacji( wystarczy kliknąć, na kod w tej ramce powyżej).

P.S.

Pisanie postów pod rząd jest niezgodne z regulaminem (może być karane np. warnem, lub nie daj Bożę Banem). Jaklub chciał Cię przed tym uchronić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dalbym kazdemu klockowi zmienna "energia", pozniej w momencie kolizji gracza z klockiem odejmowal ta energie i podmienial kolejne klatki sprajta klocka na coraz bardziej zniszczone az dojdzie energia do zera i klocek znika. A i jeszcze niszczenie klocka (czyli zmniejszanie energi) wywolywalbym tylko wtedy gdy gracz idzie po klocku a nie stoi (czyli if x<> xprevious then energia-=1).

Wystarczy odpowiednio dobrac zmienna energia by gracz mogl 1 czy 2 razy swobodnie przejsc po klocku a za kolejnym razem klocek juz by sie zawalil.

 

Natomiast jesli gracz naskoczylby na klocek (czyli if y> yprevious then instance_destroy) to klocek ulegalby od razu zniszczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...