szymek11116 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 witam mam problem https://gmclan.org/uploader/2124/pomoc.jpg chodzi o to, ze jak ludzik normalnie przejdzie po klocku to on nie znika (1) ale jak na skocze to znika (2) chce tak ze jak bede przechodzil to tez bedzie znikal a ni tylko jak na skocze prosze o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Zrób to tak, że jak będzie , blisko niego to się niszczy czyli: GML if distance_to_object(o_hero) < 1 { instance_destroy() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Daj w tym klocku warunek, że jeśli stoi na nim gracz: GML if(place_meeting(x,y-1,player)) instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek11116 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Zorbiłem jak powiedział platyna i to samo a cordoba nie dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 A gdzie to dałeś? Ma być w step klocka. Ewentualnie masz coś nie tak ze swoją grawitacją. Możesz spróbować y-2 zamiast y-1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek11116 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 juz sobie poradzilem wystarczylo odznaczyc solid przy klocku :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 To tyś to w kolizji dał? Błeh. Odznaczenie solid może ci popsuć parę rzeczy jeśli z tego korzystałeś. Np. jeśli miałem gdzie place_free() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek11116 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 teraz mam inny problem otoz robie takie niewdzialne kolce ale jak sie na nie wpadnie to chce zeby sie pojawily jak to zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 w kolizji: GML image_alpha=1 edit: jeśli masz w create image_alpha=0:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 W Collision: visible = true lub: sprite_index = /nazwa sprite'a/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek11116 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 nie dziala zaden z waszych kodow a nie juz dziala zle dalem bo wczesniej robilo ze ludzik byl widoczy ale on i tak byl wydoczyny iec nic sie nie zmieniualo ;d dzieki za pomoc jak cos zaraz napisze kolejne pytanie... Witam Mam następne pytanko :jezor: A więc jak zrobić, żeby gdy jestem na określoną odległość od klocka to ten klocek spadal na dol spadając coraz szybciej. w sensie ze objcects1 jest na odleglosc 32 od objects 2 i wtedy objects2 leci w dol pomożecie? ;d Jaklub licze na Ciebie, Ty lubisz pomagać :) No Jaklub ty znasz, napisz szybko ten kod a nie tylko mi posty w jednoego skladasz!!! Przez to nie widać teamtu na stronie głównej i jak ma mi ktoś pomóc? Skoro ty nie chcesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Użyj funkcji : GML distance_to_point(x,y,przeciwnik.x,przeciwnik.y) Przeczytaj sobie o niej w dokumentacji( wystarczy kliknąć, na kod w tej ramce powyżej). P.S. Pisanie postów pod rząd jest niezgodne z regulaminem (może być karane np. warnem, lub nie daj Bożę Banem). Jaklub chciał Cię przed tym uchronić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek11116 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 nie o to mi chodzilo, ale juz sam sobie poradzilem jakos poko0mbionwalem i wyszlo :D GML if distance_to_object(hero) < 100 { if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 A ja dalbym kazdemu klockowi zmienna "energia", pozniej w momencie kolizji gracza z klockiem odejmowal ta energie i podmienial kolejne klatki sprajta klocka na coraz bardziej zniszczone az dojdzie energia do zera i klocek znika. A i jeszcze niszczenie klocka (czyli zmniejszanie energi) wywolywalbym tylko wtedy gdy gracz idzie po klocku a nie stoi (czyli if x<> xprevious then energia-=1). Wystarczy odpowiednio dobrac zmienna energia by gracz mogl 1 czy 2 razy swobodnie przejsc po klocku a za kolejnym razem klocek juz by sie zawalil. Natomiast jesli gracz naskoczylby na klocek (czyli if y> yprevious then instance_destroy) to klocek ulegalby od razu zniszczeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się