LittleFish Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 witka. już od dłuższego czasu uczę się openglować i c#ować =), więć wpadłem na pewien pomysł. a mianowicie napisanie engine 3d, m.in. możliwego do zaimplementowania w gm*... w sumie conieco naskrobałem (nawet konwerter modeli sketchup->in-engine format i 3dsmax -> in-engine format), i zrobiłem Wam małe demko (pierwsze 3 klatki to pokaz jedynego na razie efektu, a nie upośledzona jakość filmu :P). znając siebie, pewnie rzucę to w połowie (miejmy nadzieję, że nie), no ale spróbuję dociągnąć. https://gmclan.org/up170_3_iceengine1.html wersja mpeg klik klik aha, i sry za kamerę, której eventów de facto w ogóle nie zakodowałem, tylko przesuwałem ręcznie.. tego jeszcze nie zrobiłem =p pozdro, * tego jeszcze nie zakodowałem ;p #version log 0.0001 renderowanie prostopadłościanów teksturowanie prostopadłościanów(max. rozmiar 4096x4096px, 4 mld. kolorów, BMP, PNG, GIF, JPG) przezroczystości(dokładność 0,01%) tekstur 0.0001bpoprawienie renderowania prostopadłościanów (jednopikslowe przerwy między ściankami wyeliminowane) dynamiczne przesuwanie puktów (obracanie, rozciąganie prostopadłościanów) 0.0002dowolne kształty teksturowanie dowolnych kształtów półprzezroczystości chwilowo wyeliminowane 0.0002bpoprawione teksturowanie możliwość regulowania rozmiaru tekstur, regulowania rozciągania w szerz i wzdłuż etc. 0.0003półprzezroczystości wracają dla wszystkich kształtów, poprawione uśrednianie kolorów przy półprzeźroczyści tekstur zaczątki antialiasingu (rozmazywanie zetknięć tekstur) rozjaśnianie, przyciemnianie tekstur 0.0004możliwość ustawienia kamery w dowolnym miejscu, dowolne obracanie kamery etc.0.001dodane rzucanie cieni0.0016poprawione rzucanie cieni rozmazywanie cieni konsola skryptów w *.exe przeniesienie engine również pod linuxa, również z konsolą skryptów (i586) falowane powierzchnie generowane przez funkcję wave(); z sześcioma atrybutami pokrywanie wielokątków kolorem (z półprzeźroczystościami) funkcją color_overlay(); 0.002system efektów (zapisywanie i odczytywanie, kompatybilność zachowywana wstecz) generowanie kształtów 2d (późniejsza możliwość przekształcenia je w bryły 3d) funkcją shape();, 29 gotowych wzorów+czytanie wzorów z BMP, PNG i GIF generowanie kul(regularnych i nieregularnych, tzn "jajek" ;) kolorowanie świateł 0.005niektóre funkcje mogą oddziaływać na cały ekran możliwość ustawienia tła możliwość wyłączenia paralaksy dla danego obiektu możliwość wstawienia dwuwymiarowego obrazka nie używając shape();, dodatkowo możliwość przeźroczystych elementów obrazka niektóre funkcje mogą oddziaływać na obrazki skalowanie obiektów bez potrzeby "ręcznej" zmiany położenia wierzchołków zaznaczanie wierzchołków kolorowymi punktami 3x3px; możliwość przesuwania wierzchołków myszką(!) 0.01importowanie modeli z Google SketchUp (pierwszy amatorski konwerter :) importowanie modeli z 3D Studio Max 7 (każda klatka animacji może być importowana osobno, nie da się importować animacji jako animacje) wygładzanie, usuwanie niepotrzebnych wielokątków (za zgodą użytkownika) przy przejściach modeli funckje generujące grafikę dwuwymiarową: 2d_gradient(); [12 atrybutów], 2d_clouds(); [max. 16 kolorów głównych, z których miesza się chmury, 4 atrybuty poza kolorami, ustalanie częstotliwości jednego koloru etc.], 2d_wave(); [2 atrybuty], 2d_mosaic(); 2d_blur(); i 3 inne, których nie mam siły wymieniać :) wyginanie figur większość czynności wymagających precyzji może być wykonywana myszką możliwość ustalenia puktu oświetlenia (max. 4096 źródeł światła) powiększenie maksymalnego obszaru edycji (~40km2, realnych !) odbicia lustrzane [ mirror(); ] 0.011efekt rozmazania (prędkość) speed_blur(); możliwość podkreślenia krawędzi [profile_edges(enable/disable); edges(enable/disable);] 0.02poprawienie rzucania cieni 50-procentowe zwiększenie wydajności silnika, poprzez zaimplementowanie niektórych funkcji w assemblerze, pozatym uproszczenie wielu funkcji tekstury i efekty dla odbiorcy nie będą renderowane, jeżeli w makrze przez następne x sekund (do ustawienia przez użytkownika) nie będą potrzebne generowanie napisów (2d, 3d, oraz teksturowanie i efekty) kilka nowych efektow antialiasing napisów(2d) zmiana rozdzielczości jeszcze wewnątrz engine 0.021parę nowych efektów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 Nie rzucaj, nie rzucaj! Całkiem ładnie się prezentuje :) Rozumiem, że to wczesna faza powstawania, więc niczego nie wytkne ;p A jak to poczepić pod GM, to miodzio :) Niech moc będzie z Tobą! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 Całkiem fajne, ale ja bym wolał wersję dla Delphi lub C++ ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 9 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 https://gmclan.org/up170_5_city.html - bez efektu prędkości https://gmclan.org/up170_5_city_effect.html - z efektem prędkości ejnoy, nowy efekt, zakodowany przed pięcioma minutami :> i tu widzimy też, że endżin radzi sobie z wieloma wielokątkami (1288076 wielokątków, półprzezroczystości i tekstury enabled. rozmiar wszystkich tekstur to 64x64, ale obsługuje nawet 4096x4096 =) e: post numer 27k na gmclan <: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 9 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 kolejny update: https://gmclan.org/up170_5_ball_noedges.html https://gmclan.org/up170_5_ball_edges.html i może będzie można robić gry "ala kreskówka" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 Wygląda bardzo fajnie. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 kolejny update: https://gmclan.org/up170_5_ball_noedges.html https://gmclan.org/up170_5_ball_edges.html i może będzie można robić gry "ala kreskówka" Nie lepiej powiedzieć, że dodajesz cel-renderer :P ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 11 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 parę nowych efektów(w jednym obrazie), trochę "nie taki" efekt, potem popracuję nad lepszą prezentacją :): https://gmclan.org/up170_5_plane.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 14 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 dość duży upgrade silnika, generowanie efektów wolumetrycznych :) przykład: tekstura bez wolumetrycznego efektu kropli: https://gmclan.org/up170_5_230px_Lisc_lipy.html tekstura z wolumetrycznym efektem kropli: https://gmclan.org/up170_5_wolumetryczne_krople.html e: https://gmclan.org/up170_5_c6ed09145c.html - z kolorem :) w version logu skompletuję wszystkie dodane przez ostatnie dni efekekty.. głównie wolumetryczne. możliwe, że po wakacjach wyrzucę jakąś prealphatechdemobetę silnika xP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 17 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2006 Sory za refresh :) I jak prace nad silnikiem? Juz jest czas po wakacjach xD Chyab tego nie rzuciles :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 17 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2006 Ja dopóki nie zobaczę kodu źródłowego lub postaci dll tego silnika, to nie uwierzę, że coś takiego robisz :] . Jest to tyle pracy, że poprostu nie wierzę, że robisz to tak w trymigi, chyba, że jesteś naprawdę w tym dobry (tylko, że takie silniki robi się z 3 lata). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 17 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2006 uzywam troche stuffu na licencji gnu, ale wiekszosc mimo to robie sam.. btw wlasnie dlatego nie zdazylem. xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się