Ignis Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Witam. Chciałbym by w jakimś tam momencie, w dolnej części ekranu, po środku pojawiało się przezroczyste (a może półprzezroczyste?) okienko, w środku, którego znajdowałby się tekst. To znaczy, takie okno dialogowe. Myślałem nad sposobem którym można by to wykonać ale od razu go oddaliłem gdyż uznałem, że na pewno jest łatwiejszy sposób.. Teraz pozostaje pytanie: Jaki? Z góry dziękuję za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 GML draw_set_alpha(0.5) draw_text(x,y,"omglol, widać przeze mnie") draw_set_alpha(1) oczywiście zamiast draw_text dajesz draw_sprite czy tam whatever Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 12 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Dzięki, teraz jeszcze jedno pytanie. Chciałbym by moja gra wyglądała estetycznie i jak pokazuje się okienko z wyborem misji to żeby ono nie pojawiło się od razu, tylko chciałbym takie 'przejście' to znaczy ekran robi się najpierw czarny pomału, a potem się rozjaśnia i zmienia się w okno wyboru misji. To jest trudniejsze gdyż w oknie wyboru misji są różne obiekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Wiem że zaraz będą na mnie krzyczeć, że dookoła, ale daj czarny obiekt wielkości rooma a w Creation Code roomu z wyborem misji: GML with (all) //ze wszystkimi obiektami { if a<1 //jeżeli a mniejsze od 1 { a+=0.01 // to zwiększ o 0.01 } set_alpha(a) // nie jestem pewien nazwy tej funkcji, ale ustaw przeźroczystość na a } E: A w tym znikającym odwrotnie (czyli, zamiast GML a+0.01 daj GML a-=0.01) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 12 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 To pierwsze to raczej w menu, bo się ciemniejsze robi. Hmh, trochę zagmatwane, ale postaram się coś z tego zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Zaraz Editne, żeby dać objaśnienia. E: Daj jeszcze po tym pierwszym: GML with (czarny blok) // z czarnym blokiem set_alpha (1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 12 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Dziękuję. (poprzednie posty są takie same przez przypadek, komputer wysłał je dwukrotnie, nie wiem z jakiej przyczyny) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Jeśli wybór misji jest w oddzielnym roomie to możesz wybrać room transition Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się