Skocz do zawartości

Przezroczysta ramka


Ignis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym by w jakimś tam momencie, w dolnej części ekranu, po środku pojawiało się przezroczyste (a może półprzezroczyste?) okienko, w środku, którego znajdowałby się tekst. To znaczy, takie okno dialogowe. Myślałem nad sposobem którym można by to wykonać ale od razu go oddaliłem gdyż uznałem, że na pewno jest łatwiejszy sposób.. Teraz pozostaje pytanie: Jaki? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, teraz jeszcze jedno pytanie. Chciałbym by moja gra wyglądała estetycznie i jak pokazuje się okienko z wyborem misji to żeby ono nie pojawiło się od razu, tylko chciałbym takie 'przejście' to znaczy ekran robi się najpierw czarny pomału, a potem się rozjaśnia i zmienia się w okno wyboru misji. To jest trudniejsze gdyż w oknie wyboru misji są różne obiekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że zaraz będą na mnie krzyczeć, że dookoła, ale daj czarny obiekt wielkości rooma a w Creation Code roomu z wyborem misji:

GML
with (all) //ze wszystkimi obiektami

{

if a<1 //jeżeli a mniejsze od 1

{

a+=0.01 // to zwiększ o 0.01

}

set_alpha(a) // nie jestem pewien nazwy tej funkcji, ale ustaw przeźroczystość na a

}

E:

A w tym znikającym odwrotnie (czyli, zamiast

GML
a+0.01
daj
GML
a-=0.01
)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...