Kamilxd95 Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Siemka, to mój pierwszy post. Chcę sie was zapytać: Jak zrobic takie AI: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=9098 link z ai. Chce zrobic taką gierke gdzie są bramki i się odbija piłkę ale nieweim jak zrobić takie AI ktore chciało by wbic mi piłkę do bramki. Z Góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Coś skrobnąłem : https://gmclan.org/up6767_12_ai_pila.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilxd95 Opublikowano 8 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 a jak zrobic ze w lewym rogu jest wysietlany czas i po 90min idzie do rooma gdzie pisza winiki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Chyba GML room_goto(bramka), ale nie jestem pewien, dawno nic nie pisałem. Edit: Kamilxd95u, nie wiem czy wiesz, ale nie edytuje się postów gdy jest się zraportowanym. To tak na marginesie, musisz przywyknąć do tutejszej dżungli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Musisz zrobic podazanie bloczka przeciwnika za kulka, nie wiem czy chcesz plansze miec poziom czy pionowo ale ogolnie powinno byc: GML Move_towards_point(kulka.x,y,3) //to przyklad na pogon za pilka w poziomie</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilxd95 Opublikowano 8 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 dobry ten przyklad swietny gdyby tylko jescze przeciwnik skakał możesz mi to zrobic albo podac kod bendzie wdzieczny chdzi mi o bieganie za piłka skakanie no i chec zdobycia gola Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Po 1. Naucz się pisać. Po 2. Nikt nie będzie za ciebie gry robił, WTF you want? Po 3. Fajnie trafiłeś bo akurat zaostrzony rygor jest :) Co do skoku, dodaj se zmienną z i na jej podstawie skaluj sprite, sprawdzaj kolizje z piłką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilxd95 Opublikowano 8 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 kurde chcę tylko takiego skaczącego przeciwnika resztę zrobie sam dodam do twórców a gra napewno wyjdzie prosze o pommoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Create przeciwnika: GML z = 0 Kiedy wróg skacze: GML if z<5 z+=1 Step: GML if z>0 z-=1 No i jakieś skalowanie se zrób ;P @EDIT: Oppps, źle będzie ;/ Ale w miare tak to ma wyglądać :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 https://gmclan.org/up6767_12_ai_pila.html sprawdź to, gość co prawda skaczę losowo , ale skaczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilxd95 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 kurde :( a miałem takie fajne plany tylko z tym ai mam problem :( Kurde naprawde ktos dobry nie może poświęcic troche czasu? prosze Wiem jak zrobic ale nieznam kodu może ktoś mi to zrobic przeciwnik chodzi za piłką a kiedy zbliży sie na odpoweidni dystans to skacze. Zrobi to ktoś bo ja nie zanam kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 To powiedź o co ci chodzi. Proszę AI skaczę wtedy kiedy piłka jest blisko niego: https://gmclan.org/up6767_12_ai_pila.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilxd95 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 noo i to jest to a i jak zrobic jecze animacje przeciwnika chodzeinia i skakania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Tam gdzie rysujesz sprite, namaluj klika różniących się od siebie spritów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilxd95 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 ehh tak ale zeby skakal inna, i żeby chodzil inna a i pozatym ten twoj przykład przeniosłem na moj projekt i wygląda tak przeciwnik lata po całej planszy a nie skacze nieda sie robic abys skakał w góre i spadał jak neidoskoczy? A jak zrobic czas ?? że, po uplywie 90sec idzie do rooma np: o nazwie: koniec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Alarmami. poczytaj o tym, zamiast prosić o gotowy kod... przegrzeb dokumentację itp. PS Masz bardzo podobny nick do 'kamil95'... zbieg okoliczności? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilxd95 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Tak. A czas już zrobilem teraz tylko te AI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Tutaj już nie będzie już tak latał, a i pamiętaj , żeby obiekt o nazwie: o_max_wyskoscAI był ustawiony tak jak u mnie nie koniecznie na tej samej wysokości. https://gmclan.org/up6767_12_ai_pila.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilxd95 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 ooo juz lepiej tylko mozes zrobic zeby jescze szybciej spadał a nie tak powoli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Przejrzyj najpierw kod i poeksperymentuj ze zmiennymi, jak zrozumiesz chociaż trochę to wszystko będzie o niebo prostsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Teraz szybciej powinien spadać. https://gmclan.org/up6767_12_ai_pila.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilxd95 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 dobra dzienki juz jestes w twórcach. A i jak zrobić ten czas bo próbowałem ale żle zrobiłem. No i jak zrobic aby sprite obracał sie w kierunek piłki. Cordoba a jak zrobic aby skakał wyżej??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Ogarnij sie i przejrzyj kod, ty ta gre robisz czy on? Masz skakanie wiec jak tak bardzo chcesz to sobie to dostosuj do swoich potrzeb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Żeby wyżej skakał to daj ( w stepie obiektu AI) : np. GML y-=8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilxd95 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 okey dzienki a czas? wie ktos jak zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 wiemy, ale ty jesteś oporny na wiedzę i wyszukiwarkę. jeśli nauczysz się podstawowych rzeczy, czas nie będzie problemem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilxd95 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 ee ok to chociaz powiedz jak zrobic aby sprit Wroga obracal sie do piłki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Create: GML czas=0 Create: GML alarm[0]=30 Alarm[0]: GML czas+=1 alarm[0]=30 step: GML if czas=90 { show_message('Koniec meczu') game_end() } draw: GML draw_text(0,320,'Czas:'+string(czas)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilxd95 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Create: GMLczas=0 Create: GMLalarm[0]=30 Alarm[0]: GMLczas+=1 alarm[0]=30 step: GMLif czas=90 { show_message('Koniec meczu') game_end() } draw: GMLdraw_text(0,320,'Czas:'+string(czas)) Dzienki, spóżniles sie zrobilem juz to XD ale liczą sie chęci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 ponieważ kordoba za bardzo cię psuje, dorobiłem objaśnienia. i tak ich nie przeczytasz, ale co mi tam. Create: GML czas=0 // ustawiamy nowa zmienna czas na 0. bedzie ona odpowiadac za odliczanie. alarm[0]=30 // tutaj ustawiamy alarm zerowy na 30 - poniewaz najprawdopodobniej nie zmieniles room_speed, nie musisz tego ruszac.</span> Alarm[0]: GML czas+=1 // do zmiennej dodajemy jeden. alarm[0]=30 // alarm znowu ustawiamy na 30 (sekunda przy fpsie 30).</span> step: GML if czas=90 // jesli minelo poltorej minuty { show_message('Koniec meczu') // pokazujemy wiadomosc game_end() // i wylaczamy gre } draw: GML draw_text(0,320,'Czas:'+string(czas)) // wyswietlanie czasu w pozycji 0, 320</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się