Elevator Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Nby nic trudnego, a mam problem. Zrobilem chodzenie wedlug: 13. Jak zrobić grawitację w grze platformowej? Najpierw tworzymy obiekt blok, po którym będzie chodził bohater. Należy pamiętać, że blok ma być solid. Następnie robimy obiekt hero, któremu w "step" wklejamy kod: gml: if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} Przy kolizji z blokiem: gml: move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 Przy naciśnięciu klawisza w prawo: gml: if place_free(x+4,y) {x+=4} Przy naciśnięciu klawisza w lewo: gml: if place_free(x-4,y) {x-=4} Przy naciśnięciu klawisza w górę (skakanie): gml: if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -10} (umiescilem je w keyboard event (right/left) key, w keyboard press event (right/left) key nie dzialaly poprawnie) I gdy probuje dodac od siebie bloczek [change sprite] przy klawiszu w lewo lub prawo, a kolejny bloczek [change sprite] przy release klawisza w lewo/prawo, to postac sie blokuje. Jakies porady? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Musisz to dopisać do kodu, nie za bardzo można łączyć kod z klockami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Można łączyć lol. GM i tak konwertuje klocki na kod. Twój problem zapewne rozwiąże ustawienie masek. Narysuj nowy sprit o kształcie prostokąta, o wymiarach twojej postaci. I ustaw go jako maskę objectowi gracza w polu "Mask". Jeżeli nie masz takiej opcji to w menu File włącz advanced mode. Kod faq umieść w step. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 5 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Tak zrobiłem HuderLord, ale nie moge sprawdzić czy działa, gdyż teraz postać od razu na starcie gry ignoruje wszystkie obiekty solid, co za tym idzie spada w dół =/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Nby nic trudnego, a mam problem. Zrobilem chodzenie wedlug: (umiescilem je w keyboard event (right/left) key, w keyboard press event (right/left) key nie dzialaly poprawnie) Po co to rozkładasz, zamiast dać cały kod do step z ewentualnymi zmianami? Dobra nie looknąłem co tam było napisane xd . (umiescilem je w keyboard event (right/left) key, w keyboard press event (right/left) key nie dzialaly poprawnie) Jeśli chodzi o chodzenie, to dajesz w evencie keyboard, nie keyboard press. Skok może być w press. Grawitacja w step. Kolizja w kolizji (to wiadomo xD). Masz tak zrobione? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 5 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Tak, mam tak zrobione. Po prostu potrzebuję wiedzieć, jak prosto "wrzucić" tam zmianę Sprita gdy idziemy. Gdy robię to bloczkami to się jak już wspomniałem wali. A sam "przykład" działa perfekcyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Jako że robisz klockami, napiszę ci tylko teoretycznie. Weźmy na przykład keyboard -> right (czyli tam gdzie chodzenie w prawo). I teraz ma być coś takiego: JEŚLI sprite nie jest chodzenie_w_prawo TO ustaw sprite chodzenie_w_prawo Tak samo w lewo. W skoku wystarczy od razu ustawić na sprite skakania. I tak jak pisał huder wyżej, ustaw maskę sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 gdyż teraz postać od razu na starcie gry ignoruje wszystkie obiekty solid, co za tym idzie spada w dół =/. Jak masz to w stepie: GML if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} a to w kolizji z solidnym blokiem GML move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 oraz blok i gracz posiadają maskę, to nie będzie ci spadać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 6 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 Faktycznie działa ^^, dzięki. Żeby nie zakładać nowego tematu, wie ktoś jak zrobić żeby kółko myszy działało jako zmiana broni? Np: mouse_wheel_up instance_create(0,0,ak47) jeśli jest ak47 to po użyciu mouse_wheel_up instance_create(0,0,glock) jeśli jest glock to po użyciu mouse_wheel_up instance_create(0,0,mp5) A gdy mouse_wheel_down to leci w odwrotną (mp5, glock, ak47) stronę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się