Skocz do zawartości

Oświetlenie pomieszczenia


TO_mek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jak zrobić oświetlenie pokoju w takim przypadku:

- przekrój przez budynek (czyli jak takie dziecięce domki dla lalek)

- widok z boku, 2D

- grafika pomieszczenia - odcienie szarości lub zaciemnione kolory gdy nie ma światła, kolor gdy światła załączone

 

Myślałem nad zrobieniem 2 grafik czyli tej jak światło świeci i gdy jest ciemno ale to jest strasznie sztywne bo:

- po pierwsze jak jest załączona 1 żarówka to jeszcze ok ale w momencie gdy chcę kilka żarówek które mogą świecić niezależnie (raz jedna a raz druga a raz wszystkie na raz) to musiałbym tych wariantów graficznych robić całe mnóstwo a i tak zostanie problem następny czyli:

- po drugie jak stworze to na zasadzie podmiany grafiki trzeba tez podmieniać grafikę wszystkich obiektów a i tak pozostanie problem z ruchomymi obiektami które są na krawędzi padania światła.

 

Słabo znam możliwości nowszych GMów i pewnie już dawno zostały dodane jakieś efekty które pozwalają uprościć tworzenie takich oświetlonych pomieszczeń.

Ja to widzę mniej więcej tak:

- grafika tła oraz obiekty - wszystko w 100% oświetlone,

- na to nałożony efekt zaciemnienia - też na cały ekran gry

- na to efekt światła który oświetlałby te miejsca gdzie świeci się żarówka - fajnie jakby można było tym efektem sterować (różna moc żarówek),

- powyższy efekt ma automatycznie działać też na ruchome przedmioty (czyli jak w padający strumień światła wchodzi postać to ona też zaczyna być jaśniejsza ale tylko w tej części gdzie jest zasięg światła)

- do tego jeszcze ściany mają nie przepuszczać światła (może jakiś niewidoczny obiekt który będzie zatrzymywał efekt padania światła)

- i jeszcze efekt rzucania cieni pod odpowiednim kątem - dla nieruchomych obiektów i nieruchomego źródła światła to w miarę proste ale co w przypadku obiektów ruchomych.

 

Czekam na wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- i jeszcze efekt rzucania cieni pod odpowiednim kątem - dla nieruchomych obiektów i nieruchomego źródła światła to w miarę proste ale co w przypadku obiektów ruchomych.

Co do tego to:

https://gmclan.org/up353_12_Latarka.html

W tym przykładzie bloczki rzucają takie dynamiczne cienie pod odpowiednim kątem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego to:

https://gmclan.org/up353_12_Latarka.html

W tym przykładzie bloczki rzucają takie dynamiczne cienie pod odpowiednim kątem.

 

Ładnie ci to wyszło, ale dla większej realistki położenie cienia GM powinien wyliczać z mniej więcej z połowy odległości pomiędzy graczem a końcem światła, a nie z pozycji gracza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...