Smo Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Elo ludzie :D Mam kolejny problem. Robię grę, w której ludzik po kliknięciu entera zamienia się w latający pojazd... Tylko mam 1 problem z tym pojazdem. Mam sterowanie lewo-prawo, ale chciałbym mieć też góra-dół, a sam nie wiem jak to zrobić... PS. W wyszukiwarce nic pomocnego nie znalazłem E: Aha, jeszcze jedno... Mimo, że wszystko ustawiłem jak zwykle (i ten sposób działa), to view nie podąża za tym pojazdem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dabadee Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 tak jak przy naciskaniu lewo-prawo zmieniasz direction, tak samo przy naciskaniu góra-dół zmieniaj na przykład depth Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Aha, jeszcze jedno... Mimo, że wszystko ustawiłem jak zwykle (i ten sposób działa), to view nie podąża za tym pojazdem :/ W step: GML if ( zmienna = noone ) view_object[ 0 ] = nazwaobiektu else view_object[ 0 ] = zmienna W create: GML zmienna=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Cordoba - to niestety nie działa... Nic się nie zmieniło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Musi działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Viewa masz nie włączonego albo co. W każdym bądź razie to będzie działać: GML view_xview = pojazd.x; view_yview = pojazd.y; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 View jest włączony... Wszystkie 3 są włączone i tylko ten 1 nie działa... A ten kod też nie działa :gnysek: Yyy.... A ktoś dałby kodzik na to poruszanie się pojazdu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 W step: GMLif ( zmienna = noone ) view_object[ 0 ] = nazwaobiektu else view_object[ 0 ] = zmienna W create: GMLzmienna=0 CO TO ZA KOD ??? Wiesz chociaż, co ru napisałeś ?? CYTUJĘ TŁUMACZENIE GML jeżeli (zmienna = -4) {obiekt_widoku[0]=nazwaobiektu} inaczej {obiekt_widoku[0]=zmienna} zmienna=0 KONIEC czyli jeżeli zmienna ma wartość -4, podąża za tobą, a jeśli nie (a nie, bo ustawiasz zmienną na 0) to za... hmmm... NICZYM ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 <lol> A czy w końcu ktoś poda dobry sposób? Jak coś, mogę dać projekt gry, żebyście wiedzieli dokładnie, o co chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 jaki masz kod do sterowania lewo-prawo ? jeżeli to jest x+=1/x-=1 to zamiast x daj y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 To wiem. Tak zrobiłem, i nic się nie dzieje. E: Taki kod mam w step : GML switch (keyboard_key) { case vk_left: if place_free(x-10,y) {x-=10} break; case vk_right: if place_free(x+10,y) {x+=10} break case vk_up: if ! place_free(x,y+10) {y+=10} break; case vk_down: if ! place_free(x,y-10) {y-=10} } Cały przykład : DOWNLOAD. Będzie wyskakiwał error, bo nie dodałem pliku wideo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Wiesz w ogóle co oznacza ! ,który ci usunąłem? GML switch (keyboard_key) { case vk_left: if place_free(x-10,y) {x-=10} break; case vk_right: if place_free(x+10,y) {x+=10} break case vk_up: if place_free(x,y-10) {y-=10} break; case vk_down: if place_free(x,y+10) {y+=10} } Tak na przyszłość to y -= 1 jest do góry a y += 1 na dół. Ty miałeś odwrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 a dla wyjaśnienia - nie działało, bo ! to negacja. Działałoby, gdyby wskazane miejsce było zajęte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Dobra... Dzięki za wyjaśnienie :) A jak z tym viewem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Wyłącz wszystkie viewy, zostaw tylko ten z numerem 0. Włącz mu follow na ludz3. I teraz za każdym razem jak zmieniasz object gracza to zmieniaj też śledzenie viewa w ten sposób: view_object = ludz1; view_object = ludz3; view_object = ludz2; view_object = pojazd_rario; Oczywiście nie wszystkie od razu tylko ten, którego chcesz śledzić w danej chwili. BTW: zmiana obiektu zamiast spritu, za każdym razem gdy chcesz zmienić animację jest do kitu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Też jest źle. Teraz view głupio działa... Kurde... Nie wiem, jak to ubrać w słowa.... Download nr.2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Dałeś chyba zły plik bo nie widzę różnicy z poprzednim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Jest różnica... Wejdź w np. viewy w roomie 1. Albo w obiekt ludz3 i w step... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Ściągam ten plik 3 raz i nie ma w nim żadnej zmiany w viewach a ludz3 nie ma stepa. EDIT: dobra musiałem wyczyścić pamięć podręczną. Zaraz ci to sprawdzę. EDIT2: OMG coś ty zrobił powiedziałem przecież: Oczywiście nie wszystkie od razu tylko ten, którego chcesz śledzić w danej chwili. oraz: jak zmieniasz object gracza to zmieniaj też śledzenie viewa Popraw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 A to ja juz nie wiem... Uploadne jeszcze raz. E: Download nr. 3 E2: sry... yyy... możesz zielonemu dokładniej wytlumaczyc? na przykladzie 1 obiektu :gnysek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Masz po prostu wstawić view_obiekt tam gdzie masz klocki na zmianę obiektów graczy, to jest w eventach lewo i prawo oraz tam gdzie niszczysz instancję gracza i tworzysz instancję pojazdu, czyli w evencie enter. Powtórzyć to 3 razy bo masz 3 ludziki i pojazd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Zrobiłem tak, jak napisałeś, i dalej jest to samo co wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 change_object(...) view_object=objekt na który zmieniłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 No m/w tak mam. E: A co mam napisać w "performevents"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Gdybyś tak zrobił to by działało. EDIT: Nie miałeś modyfikować tych klocków tylko dołożyć kolejne klocki 'execute code' z kodem na view_objecty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Sprawdź czy nie masz gdzieś wykrzyknika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 E: A co mam napisać w "performevents"? Hmmm? @HuderLord wiem, tak zrobiłem @kt1117 Nie mam. E: A co mam napisać w "performevents"? Hmmm? E: Download nr. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Nie miałeś modyfikować tych klocków tylko dołożyć kolejne klocki 'execute code' z kodem na view_objecty. EDIT: no to widocznie nie dałeś jeszcze w pozostałych graczach tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 ... Wiem przecież... E: Dałem kod w każdym obiekcie, którym gracz steruje (czyli w 5)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Ale teraz włączyłeś viewy nie wiem po jaką cholerę, skoro miałeś mieć włączony tylko ten o indexie 0 i follow na ludz3 a nie na pojazd. Po za tym zapomniałeś dać tego jeszcze w pojazdach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się