Simonell Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 Mam pytanko jak używać collision line?? przykladowo jak zrobić że jeśli collision line dotknie objektu player zmienna global.zmienna=true jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 collision_line zwraca id obiektu z którym kolizuje a jeśli nie kolizuje to zwraca false. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 if (collision_line(x, y, x + 50, y, object_wrog, true, true)) { global.zmienna = true; } Po wywolaniu takiego kodu w evencie step, jezeli miedzy aktualnym obiektem a pozycja o 50 pixeli na prawo od niego znajdzie sie obiekt `object_wrog`, to do zmiennej global.zmienna zostanie przypisana wartosc true. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simonell Opublikowano 30 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 Dzięki Zakol bardzo mi pomogles bez ciebie bym sobie chyba nieporadzil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 Temat zakończony! Lecz trochę nie rozumiem... Czy mógłby ktoś mnie oświecić. Pierwsze 4 argumenty to x1,y1,x2,y2. A reszta? I do czego to potrzebne? Dlaczego nie lepiej użyć zwykłej kolizji? Proszę o info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lipca 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 wycinek z helpa - wsyzstko pisze, jak rozumiesz słowa precision, i not me to już wszystko jasne, nie trzeba nawet angielskiego znać, wystarczy strona http://slowniki.onet.pl/ do przetłumaczenia 3 wyrazów :/ collision_line(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme) This function tests whether there is a collision between the line segment from (x1,y1) to (x2,y2) and entities of object obj. This is a powerful function. You can e.g. use it to test whether an instance can see another instance by checking whether the line segment between them intersects a wall. (...) The argument obj can be an object, the keyword all, or the id of an instance. The argument prec indicates whether the check should be precise or only based on the bounding box of the instance. Precise checking is only done when the sprite for the instance has the precise collision checking set. The argument notme can be set to true to indicate that the calling instance should not be checked. All these functions return either the id of one of the instances that collide, or they return a negative value when there is no collision. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się