Smo Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Elo. Mam problem z intrem. Jak wkleiłem kod na odtworzenie pliku .wmv, po uruchomieniu gry pojawia się error mówiący, że to działa tylko w gm pro. Ja mam lite i chciałbym wstawić to intro. W jaki sposób mógłbym to zrobić? to kod, który wklejam do obiektu : GML show_video(working_directory+'\kopytko_arts_intro.wmv',1,0) error : ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Other Event: Game Start for object obj_intro: Error in code at line 1: show_video(working_directory+'\kopytko_arts_intro.wmv',1,0) ^ at position 1: This function is only available in the Pro Edition. Proszę o pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 kup pro... Tak na serio:przerób film na gif wstaw jako sprita, później wyciągnij ścieżkę dźwiękową z filmu i wstaw jako sound. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 26 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 ok, sprawdzę, czy sie uda ;) E: Dobra, wyszło fajnie ;-) Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Października 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 No, a ramu zjadło jak cholera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 26 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Naprawdę, ramu zjadło baaardzo dużo xD Czemu tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Października 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Bo każda grafika zajmuje 6x tyle ramu ile naprawdę waży (dekompresja, oraz kopie dla surfejsów), do tego GIF jest inaczej kompresowany niż wmv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 26 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Nie zrobiłem w .gif tylko w .png :P Zrezygnowałem z animacji i dałem nieruchomy obraz :D ----------------------------------------------------------------------------- E: Ej mam kolejne pytanie :D Chyba mogę je tu zadać, co nie? Też dotyczy errora :P Robię kody do gry i chcę, żeby po wpisaniu "new" w specjalne okienko pojawił się nowy obiekt. Fragment kodu (ten z errorem) : GML case 'new': object_add(obj_forfi); show_message('Dobry kod'); break; I error : ERROR at line 14 pos 26: Wrong number of arguments to function or script. O co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Października 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 instance_create(); object_add(); przyjmuje więcej argumentów, i służy do dodawania nowego obiektu tak jakbyś dodawał go w drzewku w GM, a nie do tworzenia jego instancji w grze (czyli tak jak w room editorze). edytor kodu powinien Ci zresztą wskazywać ten błąd (GM6 i 7, jak wcisniesz taki guzik z |O, gm8 wykrzyknikiem na dole edytora). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 26 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Dalej mam błąd. Ten sam, tyle że są inne liczby. Prosto po zakończeniu nawiasu (przed znakiem ";") chyba ma coś jeszcze być. Error : ERROR at line 14 pos 31: Wrong number of arguments to function or script. Zmieniona linijka : GML case 'new': instance_create(obj_forfi); show_message('Dobry Kod'); break; @up. właśnie jak klikne na ten wykrzyknik to wtedy kursor przeskakuje pomiedzy ")" i ";" i ja nie wiem, co mam tam wpisać, żeby error wziął się i zniknął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Daj argumenty: GML instance_create(pozycjaX,pozycjaY,obiekt); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 26 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Dzięki, działa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Października 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Następnym razem zajrzyj w dokumentację, albo skorzystaj z podpowiadania składni, tam masz podane ile jest argumentów i co one obsługują... na pewno edytor wyświetlał ten błąd (a GM8 pokazuje nawet w trakcie pisania na dole w pasku który argument podajesz i ile brakuje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 26 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Serio? Nie zauważyłem :D Dobra tam, ja to ja. Mogłem nie zauważyć. Grunt, że wszystko super działa :sp_ike: :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 26 Października 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Serio? Nie zauważyłem :D Dobra tam, ja to ja. Mogłem nie zauważyć. Grunt, że wszystko super działa :sp_ike: :lol2: Właśnie nie, z takim podejściem będziesz zakładał temat o każdą błahostkę, a szybciej sam możesz sprawdzić w dokumentacji. Zresztą poducz się angielskiego to zrozumiesz te errory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 26 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Znam angielski. Tyle że taki komunikat nic mi nie mówił :P A dokumentację właśnie przeglądam :D Edit: Ej mam kolejną głupią prośbę - mógłby mi ktoś niżej podany kod edytować tak, żeby był pod WSAD a nie strzałki? Ja już kilkakrotnie próbowałem, ale mi nie wychodziło :( GML if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} switch (keyboard_key) { case vk_left: if place_free(x-4,y) {x-=4} break; case vk_right: if place_free(x+4,y) {x+=4} break case vk_up: if ! place_free(x,y+1) then vspeed = -7; break; } Sorry, że co chwila o coś proszę, ale jak mi nie wychodzi, to się pytam <poker_face> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 jak chcesz keya to piszesz GML ord(/* duża itera w cudzysłowiu, nap.: */ "W" ) ord zwraca numer klawisza, na przykład dla tyldy ~ to 192, z tego co pamiętam... wstawiasz to za vk_up itd., jako argument... możesz tak robić z każdym klawiszem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 26 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Dzięki, jest super ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się