Skocz do zawartości

C czy C++


Czarny Ass

Co lepiej się uczyć? C czy C++?  

8 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Co lepiej się uczyć? C czy C++?

    • C
      1
    • C++
      7


Rekomendowane odpowiedzi

chcesz pisać szybko, łatwo i przyjemnie, czy badziać się w kodzie i kierować się ku "hardkorowości"?

jakpierwsze to C#, jak drugie to C++

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
C# mnie odpycha. ;)

To już chyba wywnioskowałeś.

Ale pamiętaj, że te języki nie umywają się do BesiXGorzaadasfgaskgsgkopas

 

@up: mi też się c# nie podoba w porównaniu do c++

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie lubie javy bo jej zwyczajnie nie rozumiem, ale sam C#z tego co widze szukajac rozwiazan problemow to nie jest zly jezyk, tylko bardzo prosty wlasnie, porownujac do c++

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
ja nie lubie javy bo jej zwyczajnie nie rozumiem, ale sam C#z tego co widze szukajac rozwiazan problemow to nie jest zly jezyk, tylko bardzo prosty wlasnie, porownujac do c++

ale cpp jest tru :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpycha? Co do programów to ja bym jednak radził Ci nauczyć się C#, będzie Ci łatwiej ogarnąć samo tworzenie aplikacji a przy tym nauczysz się też programować obiektowo. Ogólnie łatwiej Ci będzie wystartować bo masz większość rzeczy pod nosem i składnia nie jest jakoś specjalnie trudna do nauczenia (w dodatku nie musisz sobie zawracać głowy takimi rzeczami jak np. wskaźniki, zarządzanie pamięcią itd. z czym wiele początkujących ma problemy). Jak już byś załapał więcej to gry też możesz za jego pomocą tworzyć np. z użyciem XNA. Jeśli chodzi o C to masz tam bardzo ubogą bibliotekę standardową, więc będzie Ci znacznie ciężej w porównaniu do C++ -- jak już wybierasz pomiędzy tymi dwoma językami to bierz C++, możesz na początku w nim pisać takim samym stylem jak w C (czy GML-u), czyli proceduralnie, jeśli masz problemy z obiektowością i dodatkowo masz troszkę lepszą bibliotekę na start (no i później do dyspozycji wiele fajnych ficzerów jak właśnie obiektowość czy szablony). Jeśli jednak wybierzesz C#, to w późniejszym czasie radzę się też nauczyć tego C czy C++ (wtedy Ci też o wiele szybciej pójdzie z nauką języka), naprawdę warto wiedzieć jak to wszystko co wcześniej robiłeś działa niskopoziomo i ogólnie warto znać różne języki a nie poprzestawać na jednym (rzekłbym nawet, że dzięki temu będziesz miał większe umiejętności jeśli chodzi o programowanie) ;)

 

EDIT: Javy też nie lubię (sam nie wiem czemu, być może dlatego, że większość programistów posługujących się tym językiem to zupełne cioty :P). A C# uwielbiam (jednak nic nie przebije C++, ha!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście polecam Ci C++. Jest ciągle rozwijany i coraz więcej jest do niego dodatkowych bibliotek. Zresztą jak chcesz gry pisać to według mnie C++ nadaje się chyba do tego idealnie, ale na początek, jak inni mówią, kup sobie książkę. Osobiście polecam Symfonie C++ Jerzego Grębosza, sam ją mam i nie narzekam, jestem na początku drugiego tomu (PsychiX, co ja tam miałem przeczytać :P ? Struktury, klasy i wskaźniki czy coś jeszcze? :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(PsychiX, co ja tam miałem przeczytać tongue2.gif ? Struktury, klasy i wskaźniki czy coś jeszcze? biggrin.gif)

najlepiej całość, większość pomoże zrozumieć i wpoić obiektowość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...