szpaq99 Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Dałoby radę w gm zrobić coś takiego że jak nacisnę spacje to skacze(wiem jak zrobić skok), ale jak zrobić że jak skocze i postać będzie jeszcze wysoko to trzeba nacisnąć spacje 2 raz i wtedy postać obraca się w . stronę wroga i leci prosto w niego odbija się d niego i ląduje na ziemi. Z góry dzięki za pomoc :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Tak, jeśli gracz jest w powietrzu i kliknie spacje(umiesz zrobić? xD), szuka najbliższego wroga(instance_nearest), po czym zmienia sprite na lecacego kolesia i leci na x i y wroga. Jak juz go dotknie, zmienia sprite na kopa, odbija się i po prostu zwykły skok w drugą strone niż wróg. Dawno nie pisałem w GM, więc z kodem będzie ciężko ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 w GMie zrobisz bardzo wiele rzeczy, więc nie pytaj o takie podstawy "czy się da" da się, tylko ty sam nie wiesz, jak to miałoby wyglądać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 20 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Wiem jak to ma wyglądać ale nie wiem jak to sklepać w całość: najpierw trzeba będzie na pewno stworzyć zmienną jump=0, potem przy naciśnięciu spacji zrobić jump=1, a jeśli naciśniemy jescze raz spację a postać będzie w locie i naciśniemy spacje to jump= 2(więc trzeba będzie pokombinować z place free), no i jak roki napisa trzeba będzie pokombinować instance_nearest żeby uderzało w najbliższego wrogra, potem jeszcze trzeba będzie pokombinować z image_angle (ew. direction) żeby tak obracało hero żeby wyglądało to tak jakby wróg dostał od hero głową, i wtedy trzeba będzie jeszcze pokombinować żeby postać po zakończeniu wróciła na swoje miejsce przed swoim wyskokiem (czy jakoś tak), jeszcze trzeba będzie zrobić że jak trafie w wroga to zmienia sprite_index wroga, ale to już łatwizna,jeszcze trzeba będzie uwzględnić z, której strony będzie wróg, żeby zmienić sprite_index żeby był obrócony do wroga (chociaż nie bo przy-wyskoku zmieniam sprite_index więc nie potrzeba). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Klikasz spację, zmienna can = true, przy kolizji z podlozem can = false jeśli can = 1 i klikniesz space move_towards_point i instance_nearest. Tak w wielkim skrócie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Wiem jak to ma wyglądać ale nie wiem jak to sklepać w całość: najpierw trzeba będzie na pewno stworzyć zmienną jump=0, potem przy naciśnięciu spacji zrobić jump=1, a jeśli naciśniemy jescze raz spację a postać będzie w locie i naciśniemy spacje to jump= 2(więc trzeba będzie pokombinować z place free), no i jak roki napisa trzeba będzie pokombinować instance_nearest żeby uderzało w najbliższego wrogra, potem jeszcze trzeba będzie pokombinować z image_angle (ew. direction) żeby tak obracało hero żeby wyglądało to tak jakby wróg dostał od hero głową, i wtedy trzeba będzie jeszcze pokombinować żeby postać po zakończeniu wróciła na swoje miejsce przed swoim wyskokiem (czy jakoś tak), jeszcze trzeba będzie zrobić że jak trafie w wroga to zmienia sprite_index wroga, ale to już łatwizna,jeszcze trzeba będzie uwzględnić z, której strony będzie wróg, żeby zmienić sprite_index żeby był obrócony do wroga (chociaż nie bo przy-wyskoku zmieniam sprite_index więc nie potrzeba). już prawie wszystko wiesz, więc o co chodzi? do dzieła, a nie na forum żebrać. a jak będą bugi, to napiszesz posta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 20 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Dobra tylko napisz jak działa place free Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Dobra tylko napisz jak działa place free człowieku, jaja sobie robisz? jeśli robisz platformówkę z takimi atakami, to myślałem, że ty to od dawna wiesz. ale wyręczę cię w przeszukiwaniu helpa. place_free(x,y) Returns whether the instance placed at position(x,y) is collision-free. This is typically used as a check before actually moving to the new position. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 20 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Narazie mam coś takiego, to instance destroy to tak tylko do testów: GML if(jump<2) { if(keyboard_check_pressed(vk_space)) { jump+=1; } } if jump=2 { instance_destroy() } kod w patformie: GML if (ob_hero.y+30<y) solid=true; else solid=false a wywala taki błąd: ERROR in action number 1 of Step Event for object obj_platforma_srod: Error in code at line 1: if (ob_hero.y+30<y) solid=true; else solid=false ^ at position 13: Unknown variable y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pamparampa Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Ten pierwszy kod masz w ob_hero? Jeśli tak to dlatego nie zna zmiennej ob_hero.y bo sobie go usuwasz, a jeśli nie to pewnie nie masz ob_hero w roomie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 21 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Tak ten pierwszy kod jest w stepie ob hero, czyli co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pamparampa Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 czyli skasuj to instance_destroy z kodu i będzie git Edit: tzn. chyba nie będzie tego błędu, ale czy będzie działało to nie obiecuję :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 21 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 AAA, to instance destroy było źle to znaczy że moę teraz spokojnie dać move towards point . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 22 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 To teraz jak zrobić że jak go już zaatakuje to koniec, podążania za nim i postać wraca na podłogę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pamparampa Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 spróbuj zrobić warunek, że np. jak nie dotyka tego wroga to ma na niego lecieć, a w else daj ten kod, który u ciebie służy do tego, żeby ob_hero spadał, jak jest w górze (jeśli go masz, a jak nie to masz w faq) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 Niech zapisuje sobie startową kolizje, po czym jeśli dotknie wroga>zmienna=1, if zmienna=1, leci ruchem takim odbiciem do gory, po czym spada, na startowa X i Y, a jak juz dotknie podlogi>zmienna=0 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się