Skocz do zawartości

atak


szpaq99

Rekomendowane odpowiedzi

Dałoby radę w gm zrobić coś takiego że jak nacisnę spacje to skacze(wiem jak zrobić skok), ale jak zrobić że jak skocze i postać będzie jeszcze wysoko to trzeba nacisnąć spacje 2 raz i wtedy postać obraca się w .

stronę wroga i leci prosto w niego odbija się d niego i ląduje na ziemi. Z góry dzięki za pomoc :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jeśli gracz jest w powietrzu i kliknie spacje(umiesz zrobić? xD), szuka najbliższego wroga(instance_nearest), po czym zmienia sprite na lecacego kolesia i leci na x i y wroga. Jak juz go dotknie, zmienia sprite na kopa, odbija się i po prostu zwykły skok w drugą strone niż wróg.

 

Dawno nie pisałem w GM, więc z kodem będzie ciężko ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem jak to ma wyglądać ale nie wiem jak to sklepać w całość:

 

najpierw trzeba będzie na pewno stworzyć zmienną jump=0, potem przy naciśnięciu spacji zrobić jump=1, a jeśli naciśniemy jescze raz spację a postać będzie w locie i naciśniemy spacje to jump= 2(więc trzeba będzie pokombinować z place free), no i jak roki napisa trzeba będzie pokombinować instance_nearest żeby uderzało w najbliższego wrogra, potem jeszcze trzeba będzie pokombinować z image_angle (ew. direction) żeby tak obracało hero żeby wyglądało to tak jakby wróg dostał od hero głową, i wtedy trzeba będzie jeszcze pokombinować żeby postać po zakończeniu wróciła na swoje miejsce przed swoim wyskokiem (czy jakoś tak), jeszcze trzeba będzie zrobić że jak trafie w wroga to zmienia sprite_index wroga, ale to już łatwizna,jeszcze trzeba będzie uwzględnić z, której strony będzie wróg, żeby zmienić sprite_index żeby był obrócony do wroga (chociaż nie bo przy-wyskoku zmieniam sprite_index więc nie potrzeba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem jak to ma wyglądać ale nie wiem jak to sklepać w całość:

 

najpierw trzeba będzie na pewno stworzyć zmienną jump=0, potem przy naciśnięciu spacji zrobić jump=1, a jeśli naciśniemy jescze raz spację a postać będzie w locie i naciśniemy spacje to jump= 2(więc trzeba będzie pokombinować z place free), no i jak roki napisa trzeba będzie pokombinować instance_nearest żeby uderzało w najbliższego wrogra, potem jeszcze trzeba będzie pokombinować z image_angle (ew. direction) żeby tak obracało hero żeby wyglądało to tak jakby wróg dostał od hero głową, i wtedy trzeba będzie jeszcze pokombinować żeby postać po zakończeniu wróciła na swoje miejsce przed swoim wyskokiem (czy jakoś tak), jeszcze trzeba będzie zrobić że jak trafie w wroga to zmienia sprite_index wroga, ale to już łatwizna,jeszcze trzeba będzie uwzględnić z, której strony będzie wróg, żeby zmienić sprite_index żeby był obrócony do wroga (chociaż nie bo przy-wyskoku zmieniam sprite_index więc nie potrzeba).

już prawie wszystko wiesz, więc o co chodzi? do dzieła, a nie na forum żebrać. a jak będą bugi, to napiszesz posta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra tylko napisz jak działa place free

człowieku, jaja sobie robisz? jeśli robisz platformówkę z takimi atakami, to myślałem, że ty to od dawna wiesz. ale wyręczę cię w przeszukiwaniu helpa.

place_free(x,y) Returns whether the instance placed at position(x,y) is collision-free. This is typically used as a check before actually moving to the new position.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie mam coś takiego, to instance destroy to tak tylko do testów:

 

GML
if(jump<2)

{

if(keyboard_check_pressed(vk_space))

{

jump+=1;

}

}

 

if jump=2

{

instance_destroy()

}

 

kod w patformie:

GML
if (ob_hero.y+30<y) solid=true; else solid=false

a wywala taki błąd:

 

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object obj_platforma_srod:

 

Error in code at line 1:

if (ob_hero.y+30<y) solid=true; else solid=false

^

at position 13: Unknown variable y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...