Piedro Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Witajcie. mam taki problem, otóż robię Metroida i pracuje na silnikiem fizyki. Postać (pomarańczowy blok) nie zachowuje się normalnie podczas kolizji z podłogą w odległości 16 px nad nim. Najlepiej by było o podanie dokładnego i dobrego kodu na precyzyjne kolizje.Za każdą pomoc wielce dziękuję (załączam plik gry w uploaderze). Engine gry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Proszę bardzo zmodyfikowałem tą grę. Teraz masz kolizję per pixel. ( da się zrobić jeszcze dokładniejszy ruch ale tobie nie jest tu potrzebne ) Zmiany: - dodałem create w object0 z deklaracja zmiennych, są to odpowiedniki tych GMowych. - zmodyfikowałem step w object0 i tam masz kolizje pionowe oraz poziome + zakomentowane chodzenie po pochyłych platformach ( jednakże tego nie testowałem, po prostu wkleiłem kod z mojej gry :P i lekko zmodyfikowałem ) - press Z key też zmodyfikowałem ale tutaj tylko podstawiłem mój odpowiednik vs zamiast vspeed. https://gmclan.org/up539_12_metroid_X_mission.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 15 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Proszę bardzo zmodyfikowałem tą grę. Teraz masz kolizję per pixel. ( da się zrobić jeszcze dokładniejszy ruch ale tobie nie jest tu potrzebne ) Zmiany: - dodałem create w object0 z deklaracja zmiennych, są to odpowiedniki tych GMowych. - zmodyfikowałem step w object0 i tam masz kolizje pionowe oraz poziome + zakomentowane chodzenie po pochyłych platformach ( jednakże tego nie testowałem, po prostu wkleiłem kod z mojej gry :P i lekko zmodyfikowałem ) - press Z key też zmodyfikowałem ale tutaj tylko podstawiłem mój odpowiednik vs zamiast vspeed. https://gmclan.org/up539_12_metroid_X_mission.html Dzięki, pomogłeś masz kredki. Wprowadziłem małe zmiany kosmetyczne tzn: -Zwiększyłem tarcie (aby postać zatrzymywała się od razu) -zwiększyłem trochę zmienną vs Tak czy owak; otrzymujesz ode mnie Bardzo Wielkie Podziękowania. EDIT: Czy dałoby radę zrobić, że jak przytrzymam klawisz skoku [Z] to skaczę wyżej?? (sam do tego dotrzeć nie mogę :.(( ) EDIT: [Przenoszę do nowego tematu.] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi