Lukaso Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Witam. Chodzi mi o to, że zrobiłem już tak że ekran porusza się za bohaterem (czyli coś w stylu Mario), lecz żeby ekran w grze się przewinął, to znaczy ukazała się dalsza część planszy, to muszę iść bohaterem do samego końca ekranu. Jest to tyle utrudniające, że nie wiadomo, co dalej jest i idąc tak można zetknąć się np. z potworem, który odejmuje życie. Wiecie może, co zrobić (zapewne coś w room, ponieważ tam się ustawia tą opcję)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Zmień Hbor i Vbor w ustawieniach viewa na połowę W i H. Wtedy view będzie wycentrowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 GML if x>room_width {view_xview[nr]+=szerokosc viewa} else if x<0 {view_xview[nr]-=szerokość viewa} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 W ustawieniach rooma w zakładce view masz dwie wartości hbor i vbor. Jest to odległość w poziomie i w pionie od krańca ekranu, po przekroczeniu której ekran zacznie się przesuwać. Dla ciągłego bycia w centrum daje się połowę odpowiednio szerokości i wysokości rooma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flipper Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Zmień ustawienia Hbor i Vbor w Object Following na większe np. 100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaso Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Dzięki, już wszystko jest ok. Temat do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi