lvla2y Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Witam, Otóz nie wiem jak zrobić , że jak mamy już 5 kulek wyskakiwała wiadomość przykładowo: ' wygrana ' i np. resetowała grę. Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 To zależy czy chcesz całą mechanikę gry, czy tylko wyświetlanie wiadomości i restartowanie :) GML (Create) winner = 0; GML (Jakis EventUser 0) show_message( "Player "+string( winner ) ); room_restart(); GML (Step) if( jesli jakis gracz wygral ) winner = numer gracza; if( winner > 0 ) event_user( 0 ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Prosze kulki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lvla2y Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Prosze kulki Śmieszne. To zależy czy chcesz całą mechanikę gry, czy tylko wyświetlanie wiadomości i restartowanie ___ Chodzi mi o tylko o to , że jak gramy mecza w kółko i krzyżyk i jak z jeden z graczy zdobył 5 kółek/krzyżyków to wskakuje wiadomość , wygrana i resetuje grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 no to widze ze sie nie zrozumielismy xD ale nie rozumiem co rozumiesz pod zdaniem "gracz zdobył 5 kółek" ? w O & X trzeba ulożyć 3 znaki w jednej lini. rozwin to troche bardziej o co chodzi z tym zdobyciem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Lordis: Są "wersje" gdzie plansza jest o wiele większa i należy ułożyć 5 w linii. lvla2y: Nie wiem jak ty to robisz i ciężko jest zrozumieć o co Ci chodzi (chociaż po ostatniej wypowiedzi chyba nie o to co podał Konrad-GM). Jeżeli to masz na tablicach, to zrobić obieg po tablicy petlą w poszukiwaniu odpowiednio dla O lub X kółek lub krzyżyków znajdujących sie w polach obok/ po skosie. Można to zrobić na dużo sposobów. Spróbuj teraz z tego coś wykrzesać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 ale te kulki to objekty czy jak? zrób se zmienną ilosckulek=0 jak wygra runde to ilosckulek+=1 i sprawdzanie: if ilosckulek=5 { room_restart(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 ale te kulki to objekty czy jak? zrób se zmienną ilosckulek=0 jak wygra runde to ilosckulek+=1 i sprawdzanie: if ilosckulek=5 { room_restart(); } Kółko i krzyżyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Tam gdzie zostanie postawiony ktorys ze znakow yo sprawdzasz dla czterech kierunków czy nie ma 5 powtarzających się wartosci( jeśli robisz na tablicach) czyli np dasz kółko na (4,5) to sprawdzasz czy nie ma tych 5 powtarzajacych się znaków w piątej kolumnie(pionowo), czwartym wierszu(poziomo), po skosie tak aby przecinalo punkt (4,5) od od lewego górnego rogu do prawego dolnego i po skosie od lewego dolngo do prawego górnego. Musisz brac zawsze całą "linie", czyli np cala kolumne bo nie wiesz czy postawiony znak jest na początku sekwencji czy np po obu stronach były już po 2 kółka a on dał 5 do środka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się