mrdzarek Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Mam pytanie dla ludzi którzy by chcieli pomóc.. więc: wiecie jak zrobić w grze RTS postęp budowy taki jak np: jest tu: ale żeby robotnicy budowali! więc prosze was o to żeby mi ktoś powiedział jak mam to wykonać. 2 pytanie.. jak dodać np: czołga do gry rts tak żeby okręcał osobno lufe.. Dziękujęz góry za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 2. Osobno rysujesz lufe i czołg. Jeśli je masz połączone w jeden sprite to nie ma rady, musisz oddzielne sprity zrobić dla obrotowej części i dla kadłuba czołgu. Powiedzmy że kierunek obrotu kadłuba czołgu masz pod zwykłym direction, zaś wieży w zmiennej lufa_direction. W draw dajesz GML (draw) draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y) draw_sprite_ext(sprite_wiezy,0,x,y,1,1,lufa_direction,c_white,1) Powyższe jest prawidłowe pod warunkiem, że sprite wieży, jak i sprite kadłuba mają origin na środku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 1. zmienne iiii chyba tyle 2. osobno czolg osobno lufa + lengthdiry [poszukaj bo bylo miliord razy] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 W obiekcie lufy GML /* DRAW */ draw_sprite_ext(sprite_index,-1,x,y,image_xscale,image_yscale,direction,image_blend,image_alpha); A w obiekcie czolgu GML /* CREATE */ instance_create(x,y,obj_lufa) // Jeśli originy sprite są na środku</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Lengthdiry, lengthdiry... a transformacje gdzie? https://gmclan.org/up152_12_130810_gm8_tank.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrdzarek Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 tak ale widok z góry jest taki podobny jak w StarCrafcie. tak nie całkiem z góry ale z boku troche... A też do budynków, jak zrobićtaki efekt budowy. że np: robotnicy budują budynek a on stopniowo sie wznosi, Powstaje podstawa, ściany, dach i tp. tak stopniowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Co do budynków, stwórz animacje, wczytaj do GM i już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 tak ale widok z góry jest taki podobny jak w StarCrafcie. tak nie całkiem z góry ale z boku troche... Jak sobie narysujesz taki będziesz miał widok, kod się zbytnio nie różni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrdzarek Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 tak jak jest tu Jak sobie narysujesz taki będziesz miał widok, kod się zbytnio nie różni. chodzi mi jak można zrobić efekt budowy, etap po etapie. i żeby były pokazane postępy w %. np. ile procent wybudowało sie.. i jak można zrobić efekt wizualny budowy że powstają po kolei mury zaczynając od podstawy budynku, jak jest na przykład na filmie itp. hmm Animacje budowy, to jak mam ją zrobić, chodzi w flashu czy można zrobić wszystko w GM. więc znajdzie się osoba która potrafi mi odpowiedzieć?? bardzo bym prosił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się