Skocz do zawartości

alarm


Rekomendowane odpowiedzi

GML
if distance_to_object(hero)<100 and alarm[0] = -1

{

alarm[0] = 10

speed = 9

}

Jeśli tak nie działa, to, albo problem leży gdzie indziej, albo dystans do hero nie jest mniejszy od 100, albo alarm[0] nigdy nie dochodzi do -1...

Wstaw sobie tam np. game_end() i zobacz czy gra się wyłączy. Jeśli nie, to powodem są 2 ostatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisał Assassin, skorzystaj z funkcji place_meeting(). Kod na aktywacje power up'a wklepujesz do object_power_up. Odwołujszsz się w nim do obj_hero.

GML (przyklad)
obj_hero.speed=9;

Ustawiasz alarm w obj_hero na ileś tam i zerujesz speed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci o to, że gdy obiekt hero zbliży się do obiektu hero to ma nastąpić jakaś akcja? Jeśli tak to w step obiektu hero do którego ma się zbliżyć obiekt hero na przynajmniej 100 pikseli dajesz kod:

 

GML
if distance_to_object(hero)<100 and alarm[0] = -1

{

alarm[0] = 60;

}

 

A w alarm0 dajesz jakąś akcje np.

 

GML
instance_create(x+0, y+0, jakiś_tam_obiekt );
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...