skateman Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 piszę GML if distance_to_object(hero)<100 and alarm[0] = -1 { alarm[0] = 10; then speed = 9 } i pisze błąd unexpected symboi in expression ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 GML alarm[0] = 10; then speed = 9 Co to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skateman Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 yyy mleko po co to [/color]? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 To się zrobiło samo bo tak się nieraz robi samo jak się kopiuje kolorowy kod gmlowy. Wywal then i wszyscy będziemy szczęśliwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skateman Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 nie działa zmienianie szybkości :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 GML if distance_to_object(hero)<100 and alarm[0] = -1 { alarm[0] = 10 speed = 9 } Jeśli tak nie działa, to, albo problem leży gdzie indziej, albo dystans do hero nie jest mniejszy od 100, albo alarm[0] nigdy nie dochodzi do -1... Wstaw sobie tam np. game_end() i zobacz czy gra się wyłączy. Jeśli nie, to powodem są 2 ostatnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skateman Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 gra sie wyłącza od razu. ten kod dałem w step to dobrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 W ten if wstawiłeś, czy gdzie popadnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skateman Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 jaki if? GML if distance_to_object(hero)<100 and alarm[0] = -1 { alarm[0] = 10 speed = 9 } game_end() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Wstaw game_end w ten if. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skateman Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 nie pokozuje sie objekt hero i ten po ktrórym masie przyspieszać. zaraz zaraz ja po prostu chce zrobic ze po kolizji obj_power_up_speed przyspieszała postać na 60 sekund Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 No to po pierwsze do kolizji użyj GML place_meeting I zmieniaj wartość speed hero, a nie połerapa. I alarm na 10 to raczej nie 60 sekund ;D . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skateman Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 w kolizji z tym power-upem mam tylko GML instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Czekaj, pomału. Gdzie jest ten if: GML if distance_to_object(hero)<100 and alarm[0] = -1 W hero czy power up? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skateman Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 w hero w stepie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Sprawdzasz czy hero jest w mniejszej odległości niż 100 od hero... Pomysł trochę. Zmień hero na powerup. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Jak napisał Assassin, skorzystaj z funkcji place_meeting(). Kod na aktywacje power up'a wklepujesz do object_power_up. Odwołujszsz się w nim do obj_hero. GML (przyklad) obj_hero.speed=9; Ustawiasz alarm w obj_hero na ileś tam i zerujesz speed. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skateman Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 GML if distance_to_object(object1)<100 and alarm[0] = -1 { alarm[0] = 60 speed = 9 } object3 to jest power up a było tak że jak hero sie zbliży do hero ma sie robić akcja, ale i tak nie działa+ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Skoro object3 to power up, to dlaczego w ifie jest object1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skateman Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 pomyliło mi sie object1 to powerup Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 A co masz w alarm[0]? Może coś tutaj jest nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skateman Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 GML alarm[0] = 60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Zapętlasz alarm. Pomyśl trochę. Zamień to na speed=0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skateman Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 o tak? GML if distance_to_object(object1)<100 and alarm[0] = -1 { alarm[0] = speed=0; speed = 9 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Słuchaj, wiem że są wakacje. Ale nie usprawiedliwia Cię to, żeby nie korzystać z mózgu. Włącz helpa i poczytaj coś o alarmach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Chodzi ci o to, że gdy obiekt hero zbliży się do obiektu hero to ma nastąpić jakaś akcja? Jeśli tak to w step obiektu hero do którego ma się zbliżyć obiekt hero na przynajmniej 100 pikseli dajesz kod: GML if distance_to_object(hero)<100 and alarm[0] = -1 { alarm[0] = 60; } A w alarm0 dajesz jakąś akcje np. GML instance_create(x+0, y+0, jakiś_tam_obiekt ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się