Skocz do zawartości

Bloczki wszystko stronne.


raVVal

Rekomendowane odpowiedzi

Usuń wszystko co miałeś z tym obiektem ( te teleportacje, znikania itp. ). Zaznacz obiektowi solid i jeśli masz grę bez grawitacji to w obiekcie "gracz" w kolizji z tym obiektem "blok" ( który miał zatrzymywać obiekt "gracz" ) daj ten kod:

 

GML
action_move("000010000", 0);

// Lub po prostu w klocku Move Fixed daj stop</span>

 

A jeśli masz grawitacje to daj ten kod:

 

GML
move_contact_solid(270,4)

vspeed = 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zmienisz położenie gracza, sprawdź czy pole na które chcesz go ruszyć jest wolne. Skorzystaj z funkcji place_free(), np:

GML
if(keyboard_check(vk_left))

{

if(place_free(x-przesunięcie,y))

x-=przesunięcie;

}

Jak dorobisz maskę do obiektu otrzymasz lepsze efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra działa. Ale jak by co to ja nie ustawiałem znikania i teleportacji one same czasami znikały a czasami zmieniały swoje miejsce.

 

Ta gra ma poruszanie się w stylu Gta II to nie platforma.

 

Co to maski? (jestem początkujący)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...