raVVal Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Chodzi mi o to żeby obiekt zatrzymywał gracza z każdej strony. Bo gdy włączę "MOVE TO CONTACT" zatrzymuje tylko z jednej strony. Wpisuje w direction różne liczby. Co trzeba wpisać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Zaznaczyć solid? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raVVal Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Nic nie daje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raVVal Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Jak wjadę w ten object to on albo znika albo się TELPORTUJĘ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Usuń wszystko co miałeś z tym obiektem ( te teleportacje, znikania itp. ). Zaznacz obiektowi solid i jeśli masz grę bez grawitacji to w obiekcie "gracz" w kolizji z tym obiektem "blok" ( który miał zatrzymywać obiekt "gracz" ) daj ten kod: GML action_move("000010000", 0); // Lub po prostu w klocku Move Fixed daj stop</span> A jeśli masz grawitacje to daj ten kod: GML move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Zanim zmienisz położenie gracza, sprawdź czy pole na które chcesz go ruszyć jest wolne. Skorzystaj z funkcji place_free(), np: GML if(keyboard_check(vk_left)) { if(place_free(x-przesunięcie,y)) x-=przesunięcie; } Jak dorobisz maskę do obiektu otrzymasz lepsze efekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raVVal Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Dobra działa. Ale jak by co to ja nie ustawiałem znikania i teleportacji one same czasami znikały a czasami zmieniały swoje miejsce. Ta gra ma poruszanie się w stylu Gta II to nie platforma. Co to maski? (jestem początkujący) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Maska to niewidoczny sprite nałożony na objekt, odpowiada za kolizje, czyli zderzasz się z maską a nie z spritem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pan123 Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 bierzesz się za gm-a a nawet regulaminu nie przeczytałeś co ty sobie robisz ?? duble -duble posta ??? (jestem początkujący) -wszyscy widzą "D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Nie ma takiego wyrazu, jak wszystko stronne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się