ZyperPL Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Czy jest takie coś możliwe? Np. Jestem w rm_0_0 przechodzę za lewą krawędź rooma i przenosi mnie do rm_-1_0. Albo wylatuje nad rm_0_0 i przenosi mnie do rm_0_1. Chodzi o to, że pierwszy zero to X, drugie to Y. Tzn: rm_x_y. Rozumiecie? Jeśli idzie, to jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Jeśli chodzi o to, że przechodzisz przez krawędź rooma, to daj: GML if (x < 0) { room_goto(rm_-1_0); } A czy mi się tylko zdaje, czy w nazwach roomów, obiektów nie można dawać myślników? E: Sorry, nie zrozumiałem pytania, mój błąd. Nie o to Ci chodziło zapewne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 GML if x<-2 { room_goto_rm_WARTOŚĆ_0 } Czy jakoś tak.. Za bardzo nie wiem jak to zrobić :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Lipca 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 GML plansza[0][0] = room_jakistam1; plansza[1][0] = room_jakistam2; plansza[0][1] = room_jakistam3; plansza[1][1] = room_jakistam4; a potem GML room_goto(plansza[a]); ofc za a i b podstawiasz co Ci potrzebne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Nie o to mi chodzi... Chcę, aby to się działo automatycznie :P Tzn. Po przejściu za room pogrubiona wartość +1. rm_0_0 Bez ręcznego, zmieniania. Np. room = rm_0_0 if x<-2 rm_(+1)_0 I przenosi do rooma 0+1_0 czyli rm_1_0. Tylko nie wiem, jak wartość umieścić w nazwie rooma :X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Lipca 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 To podałem właśnie wyżej, wystarczyło sobie lekko zaadoptować. Za a i b (tak miałeś właśnie zrobić) podajesz np. global.room_x i global.room_y, wtedy: GML if x>room_width { global.room_x +=1; room_goto( global.plansza[ global.room_x][global.room_y] ); } Hint: Pamiętaj, że nazwa room_1, room_jakis, to tylko ID planszy, czyli tak naprawdę cyferka (jakiej byś nazwy nie podał room zawsze ma stałą cyferkę ustaloną w momencie jego tworzenia, równą liczbie z domyślnej nazwy). To są zmienne, które ułatwiają operacje na roomach. Napisz sobie taki kod: GML show_message(string(room1)); i zobaczysz, że room_goto(room1) to tak naprawdę room_goto(1); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Coś za bardzo tego nie łapie.. Jak ja to robię to pisze, że nie można zrobić takiej nazwy rooma :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 GML execute_string(' room_goto(rm_'+string(zmienna)+'_0) '); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 GML (Create) rmx=0 rmy=0 GML (Step) room=rm_'+string(rmx)'_'+string(rmy) //tego nie wiem jak tu ustawić if y<room_width-2 rmy-=1</span> To jedno nie działa, nie wiem dokładnie co wpisać :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Lipca 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Dokładnie to, co chcesz osiągnąć. Nie kopiuj bezmyślnie, tylko zastanów się co ten kod robi. Bo nawet w poście go źle wklejasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 GML room=rm_'+string(rmx)'_'+string(rmy)' To też nie działa, a źle wkleiłem, bo kombinowałem wcześniej Ale każdy wie o co chodzi, i jak uzyskać taki sam efekt? No nie no, nie orientuje się w tym... Wiem jak to zrobić, tylko nie znam komend i takich różnych w Gmie :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Lipca 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Ale ten kod powyżej zawiera błędy. A dwa dobre rozwiązania już masz podane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 jak już to: GML execute_string( 'room=rm_'+string(rmx)+'_'+string(rmy) ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 @up jak juz to GML execute_string( 'room_goto(rm_'+string(rmx)+'_'+string(rmy)+')' ); Chociaz i tak dalem to juz pare postow temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 17 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Oki, zrobiłem jakoś. Ale mam jeszcze problem. Bo.. Zmienna rmx i rmy = 100 (w Create postaci) i gdy przechodzę do innego rooma to te zmienne ustawiają się znowu na 100, a object jest Persident (czy jak to tam) i się przenosi automatycznie a nie tworzy od nowa. No to jak ten problem rozwiązać, żeby zmienne nie robiły się od nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się