Balon93 Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Mam problem. Chce aby po zaznaczeniu tekstu "ja" blokiem i naduszeniu jakiegoś przycisku powstało "<b>ja</b>" prosze o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 W GM'ie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Balon93 Opublikowano 5 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Tak w GM'ie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Nie będę Ci teraz pisał całego skryptu zaznaczania, ale podpowiem Co co do zmieniania tekstu: string_replace(zmienna,stary_tekst,nowy_tekst) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Balon93 Opublikowano 5 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 To podaj cały skrypt :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 A tobie sie niechce ty zamieszasz robić ten programik czy chcesz aby ktoś tobie go napisał a ty tylko chcesz sie po tym podpisać?? pomyśl najłatwiej zapamientać to czego samemu się nauczyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Ja sam bym chętnie zobaczył ten skrypt, bo jakoś nie mam pomysłu jak chcecie zrobić zaznaczanie bloków textowych w GM. HTML + JS to jeszcze bym sobie poradził, ewentualnie w gre wchodzi Delphi, ale Game Maker...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 tez nie mam pojecia jak to zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 To jest bardzo łatwe ale nie wydajne (czyt. zużywa dużo FPSa). Pojawię się w domu, będę mieć czas - napiszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Teoretycznie wszystko 'sie da', ale w tym wypadku trzeba by stworzyć program, który traktuje każdy wpisany znak jako inny obiekt lub zmienna (by można go było pozniej zaznaczyc jako blok), co jest tak jak powiedział Tymon niepraktyczne i mało wydajne. Jest jeszcze opcja odczytywania pozycji znaku w stringu, ale nie wiem czy GM to obsługuje, bo ostatnio przerzucam sie na PHP i podobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 no mozna na obiektach, ale wtedy tekst skladajacy sie z 200 znakow oznacza 200 obiektow i komp nam wybuchnie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 6 Czerwca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Mam problem. Chce aby po zaznaczeniu tekstu "ja" blokiem i naduszeniu jakiegoś przycisku powstało "<b>ja</b>" prosze o pomoc To zależy od tego jaki system zawwartości tekstowej masz zrobiony, bo nic nie napisałeś na ten temat. A może w ogóle nic nie masz i chcesz kontener tekstu i mechanizm zaznaczania? I na co Ci to? Bo jeśli to ma być główna rzecz w twojej produkcji (np. jakiś edytor do stron html), to nie widzi mi się odwalanie dla Ciebie przykładu. Tak jak napisał kasmilus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Balon93 Opublikowano 6 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 To chociarz pomóżcie narazie tego nie zrobiliście !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiedeK Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 3 obiekty: [1] - obj_start [2] - obj_wykonaj [3] - obj_piszemy w obj_start: Events Mouse/Left Pressed kod instance_create(x,y,obj_wykonaj); w obj_piszemy Events Draw: draw_text(x,y,keyboard_string) w obj_wykonaj: Events Create: with(obj_start) instance_destroy(); with(obj_piszemy) instance_destroy(); Draw: draw_text(x,y,'<b>' + keyboard_string + '</b>') W Room dodajemy tylko obj_piszemy i obj_start Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Ty chyba nie wiesz o czym mowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 6 Czerwca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 To chociarz pomóżcie narazie tego nie zrobiliście !!A jak mamy pomóc przy tak szczątkowych danych? Rzucasz zagadnienie i my mamy odwalić cały engine... Po co chcesz taki przykład? Jakim sposobem wyświetlasz pole z tekstem? Czy masz jakiś silnik z wyświetlaniem pola z tekstem. Ogólnie radziłbym wziąść jakiś dll, który pozwala w oknie gm'a dać textarea i pozwala na przechwycenie akcji zaznaczania lub pobierania info o zaznaczonym tekscie. Wtedy jak to napisał tymon -> string_replace. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Ja napisałem na razie prosty edytor tekstu (bez zaznaczania, wymaga zmiennych 'poz' i 'txt'): var t1, t2; t1 = string_copy(txt,1,poz); t2 = string_delete(txt,1,poz); //Kursor if alarm[0] <= 0 { if keyboard_check(vk_left) { poz = max(0,poz-1); } else if keyboard_check(vk_right) { poz = min(string_length(txt),poz+1); } else if keyboard_check(vk_backspace) { //Backspace txt = string_copy(t1,1,string_length(t1)-1) + t2; poz = max(0,poz-1); } else if keyboard_check(vk_delete) { //Delete txt = t1 + string_delete(t2,1,1); poz = min(string_length(txt),poz); } alarm[0] = 1; } else { alarm[0] -= 1; } //Pisanie if keyboard_string != '' { txt = t1 + keyboard_string + t2; poz = min(string_length(txt),poz+1); keyboard_string = ''; } if keyboard_check(vk_control) { //COPY! if keyboard_check_pressed(ord('C')) { clipboard_set_text(txt); } //PASTE! if keyboard_check_pressed(ord('V')) { txt = t1+clipboard_get_text()+t2;; } } //Tagi if keyboard_check(vk_alt) { //Tag: b if keyboard_check_pressed(ord('B')) { if bold = false { txt = t1+'<b>'+t2; bold = true; exit; } else { txt = t1+'</b>'+t2; bold = false; exit; } } } txt_edit = t1+'_'+t2; //Rysowanie draw_set_color(c_black); draw_text(x,y,'Tekst edytowany: '+txt_edit); draw_text(x,y+16,'Tekst: '+txt); ALT+B - Dodaje otwarty/zamknięty tag 'b'. CTRL+V - Wkleja tekst. CTRL+C - Kopiuje tekst. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Mi się wydaje, że on chce, żeby nie pojawiał się zamknięty/otwarty tag 'b', tylko tekst był pogrubiony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 a mi sie wydaje, ze trudnosc nie tkwi w zamianie tekstu, bo to jest zaden problem, tylko w zaznaczeniu konkretnej czesci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się