Skocz do zawartości

obracanie sie wroga


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak zrobic zeby potwor chodzil w rozne strony a jego sprite sie wtedy zmienia np jakk idzie w lewo to sprite zmienia sie na walk_left i jak w prawo to walk_right Ja nie umiem tego zrobic wrzuce te plik gmk moglby mi ktos to zrobic ? PLZ

 

Link:https://gmclan.org/up6172.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała rada: robienie na klockach powoduje, że utworzy Ci się 2118941 kilometrowa lista klocków,

dlatego dajesz sobie tylko np. w step jednego klocka z kodem i tam wszystko dajesz, Przyda Ci się

Action decoder, żeby patrzeć jaki kod jest w klockach itd. i wpisywać go normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz zrobić to tak:

w EVENTS: create, ACTIONS: start moving in direction (zaznaczasz odpowiedią strzałke)

EVENTS: end step, ACTIONS: if hspeed is larger than 0

........................................change sprites into (twoja nazwa sprites przeciwnika- prawo)

........................................else

........................................change sprites into (lewo)

EVENTS:collision with object obrót*, ACTIONS: reverse horizontal direction

 

*object obrót nie musi mieć sprites. wystarczy ustawić dwa takie objekty na jednej wyskości na planszy a pomiędzy nimi przeciwnika. przeciwnik przy kolizji z tym obiektem będzie zawracał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie.

m.talbot dal ci idealnie jak to zrobic na klockach przy ktorych juz sie tak upierasz.

jesli ci ktos to zrobi to za przeproszeniem g*wno sie nauczysz, o kazda nastepna rzecz tez bedziesz prosil? czy wolisz juz mniej wiecej wiedziec jak to zrobic?

kto robi gre - ty czy forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.. Jeżeli chciałbyś to zrobić kodem to może cos takiego? Tak mam u siebie:)

GML
/////// SPRIT OBIEKTU ZALEZNIE OD TEGO CO ROBI

if(direction>0&&direction<180)sprite_index=spr_piech_gora

if(direction>180&&direction<360)sprite_index=spr_piech_dol

 

if(direction>0&&direction<45)sprite_index=spr_piech_prawo

if(direction>325&&direction<360)sprite_index=spr_piech_prawo

 

if(direction>135&&direction<180)sprite_index=spr_piech_lewo

if(direction>180&&direction<225)sprite_index=spr_piech_lewo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt ci nie pomoże? Jesteś wręcz śmieszny. Kolega podał ci to na klockach, a ktoś inny w kodzie. Nie mów, że nie chce ci się wcisnąć crtl+c a potem crtl+v.

Dam ci kodzik gotowy na AI przeciwnika i tam gdzie go masz wkleić. I nie mów, że nie wiesz gdzie to wkleić (klocek execute code- czyli w pewnym sensie robisz na klocku :P).

 

CREATE:

GML
alarm[0]=1

 

ALARM[0]

GML
//poruszanie sie wroga

ide=round(random(1)) //idzie lub stoi

ile=irandom_range(20,200) //ile razy sie poruszy (od 20 do 200 razy)

kont=round(random(0,360)) //kat ruchu

if ide=0 {repeat(ile)direction=kont; speed=2 } //idzie, speed mozesz zmienic (speed to predkosc poruszania sie)

if ide=1 {repeat(ile)hspeed=0; vspeed=0} //stoi

alarm[1]=ile

 

STEP (kod alwina):

GML
/////// SPRIT OBIEKTU ZALEZNIE OD TEGO CO ROBI

if(direction>0&&direction<180)sprite_index=spr_piech_gora

if(direction>180&&direction<360)sprite_index=spr_piech_dol

 

if(direction>0&&direction<45)sprite_index=spr_piech_prawo

if(direction>325&&direction<360)sprite_index=spr_piech_prawo

 

if(direction>135&&direction<180)sprite_index=spr_piech_lewo

if(direction>180&&direction<225)sprite_index=spr_piech_lewo

 

 

To MUSI działać. Napisałem nawet gdzie masz to wkleić. Liczę na miejsce w credits za pomoc :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(dla innych którzy majom ten sam problem)

 

W step:

GML
if direction=0

{

sprite_index=spr_prawo

}

else

if direction=90

{

sprite_index=spr_gora

}

else

if direction=180

{

sprite_index=spr_lewo

}

else

if direction=270

{

sprite_index=spr_dol

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie, to pomaganie jemu jest po prostu marnowaniem czasu. Ludzie podali mu na tacy jak się to robi (kilkoma sposobami) a on dalej się upiera

chyba nikt mi nie pomoze ;p

Albo to:

eh a nie moze ktos mi tego po prostu zrobic?

To jest już po prostu żałosne. Forum ma zrobić mu grę żeby on mógł się podpisać w creditsach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(dla innych którzy majom ten sam problem)

 

W step:

GMLif direction=0

{

sprite_index=spr_prawo

}

else

if direction=90

{

sprite_index=spr_gora

}

else

if direction=180

{

sprite_index=spr_lewo

}

else

if direction=270

{

sprite_index=spr_dol

}

 

majom..

To jest bez sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...