Vlad_Dracula Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Witam jak zrobic zeby potwor chodzil w rozne strony a jego sprite sie wtedy zmienia np jakk idzie w lewo to sprite zmienia sie na walk_left i jak w prawo to walk_right Ja nie umiem tego zrobic wrzuce te plik gmk moglby mi ktos to zrobic ? PLZ Link:https://gmclan.org/up6172.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 zrob to na direction. i sprawdzaj if direction=360 { image_index=walk_right, image_speed=1/3} if direction=180 { image_index=walk_left, image_speed=1/3} E: ty to robisz na klockach ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlad_Dracula Opublikowano 2 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 ehh musi mi to ktos zrobic bo sam nie potrafie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Taka mała rada: robienie na klockach powoduje, że utworzy Ci się 2118941 kilometrowa lista klocków, dlatego dajesz sobie tylko np. w step jednego klocka z kodem i tam wszystko dajesz, Przyda Ci się Action decoder, żeby patrzeć jaki kod jest w klockach itd. i wpisywać go normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.talbot Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 możesz zrobić to tak: w EVENTS: create, ACTIONS: start moving in direction (zaznaczasz odpowiedią strzałke) EVENTS: end step, ACTIONS: if hspeed is larger than 0 ........................................change sprites into (twoja nazwa sprites przeciwnika- prawo) ........................................else ........................................change sprites into (lewo) EVENTS:collision with object obrót*, ACTIONS: reverse horizontal direction *object obrót nie musi mieć sprites. wystarczy ustawić dwa takie objekty na jednej wyskości na planszy a pomiędzy nimi przeciwnika. przeciwnik przy kolizji z tym obiektem będzie zawracał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlad_Dracula Opublikowano 2 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 eh a nie moze ktos mi tego po prostu zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Nie. m.talbot dal ci idealnie jak to zrobic na klockach przy ktorych juz sie tak upierasz. jesli ci ktos to zrobi to za przeproszeniem g*wno sie nauczysz, o kazda nastepna rzecz tez bedziesz prosil? czy wolisz juz mniej wiecej wiedziec jak to zrobic? kto robi gre - ty czy forum? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Dokładnie.. Jeżeli chciałbyś to zrobić kodem to może cos takiego? Tak mam u siebie:) GML /////// SPRIT OBIEKTU ZALEZNIE OD TEGO CO ROBI if(direction>0&&direction<180)sprite_index=spr_piech_gora if(direction>180&&direction<360)sprite_index=spr_piech_dol if(direction>0&&direction<45)sprite_index=spr_piech_prawo if(direction>325&&direction<360)sprite_index=spr_piech_prawo if(direction>135&&direction<180)sprite_index=spr_piech_lewo if(direction>180&&direction<225)sprite_index=spr_piech_lewo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlad_Dracula Opublikowano 3 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 chyba nikt mi nie pomoze ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 Nikt ci nie pomoże? Jesteś wręcz śmieszny. Kolega podał ci to na klockach, a ktoś inny w kodzie. Nie mów, że nie chce ci się wcisnąć crtl+c a potem crtl+v. Dam ci kodzik gotowy na AI przeciwnika i tam gdzie go masz wkleić. I nie mów, że nie wiesz gdzie to wkleić (klocek execute code- czyli w pewnym sensie robisz na klocku :P). CREATE: GML alarm[0]=1 ALARM[0] GML //poruszanie sie wroga ide=round(random(1)) //idzie lub stoi ile=irandom_range(20,200) //ile razy sie poruszy (od 20 do 200 razy) kont=round(random(0,360)) //kat ruchu if ide=0 {repeat(ile)direction=kont; speed=2 } //idzie, speed mozesz zmienic (speed to predkosc poruszania sie) if ide=1 {repeat(ile)hspeed=0; vspeed=0} //stoi alarm[1]=ile STEP (kod alwina): GML /////// SPRIT OBIEKTU ZALEZNIE OD TEGO CO ROBI if(direction>0&&direction<180)sprite_index=spr_piech_gora if(direction>180&&direction<360)sprite_index=spr_piech_dol if(direction>0&&direction<45)sprite_index=spr_piech_prawo if(direction>325&&direction<360)sprite_index=spr_piech_prawo if(direction>135&&direction<180)sprite_index=spr_piech_lewo if(direction>180&&direction<225)sprite_index=spr_piech_lewo To MUSI działać. Napisałem nawet gdzie masz to wkleić. Liczę na miejsce w credits za pomoc :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 eh a nie moze ktos mi tego po prostu zrobic? WYPIERDALAJ PO CO ROBISZ JAK SAM NIE UMIESZ NIC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 eh a nie moze ktos mi tego po prostu zrobic? Sorry, ale nie mogę się powstrzymać... W robieniu dzieci też poprosisz aby inni Cię wyręczyli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 WYPIERDALAJ PO CO ROBISZ JAK SAM NIE UMIESZ NIC W robieniu dzieci też poprosisz aby inni Cię wyręczyli? Jej, jakie gradobicie :) Ale w sumie się zgadzam :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosmitak Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 (dla innych którzy majom ten sam problem) W step: GML if direction=0 { sprite_index=spr_prawo } else if direction=90 { sprite_index=spr_gora } else if direction=180 { sprite_index=spr_lewo } else if direction=270 { sprite_index=spr_dol } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Według mnie, to pomaganie jemu jest po prostu marnowaniem czasu. Ludzie podali mu na tacy jak się to robi (kilkoma sposobami) a on dalej się upiera chyba nikt mi nie pomoze ;p Albo to: eh a nie moze ktos mi tego po prostu zrobic? To jest już po prostu żałosne. Forum ma zrobić mu grę żeby on mógł się podpisać w creditsach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosmitak Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 (dla innych którzy majom ten sam problem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Zrobiłeś to w końcu czy nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 (dla innych którzy majom ten sam problem) W step: GMLif direction=0 { sprite_index=spr_prawo } else if direction=90 { sprite_index=spr_gora } else if direction=180 { sprite_index=spr_lewo } else if direction=270 { sprite_index=spr_dol } majom.. To jest bez sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosmitak Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 To jest bez sensu Czemu niby?? Przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Ano zwracam honor :thumbsup: Gorzej jeżeli będzie miał w grze więcej kierunków niż 4 i przyporządkowane im sprity dla obrotu w odpowiednią stronę. Ale jeżeli tylko boki,góra i dół to jest oki :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Jeśli masz tylko jeden sprite postaci, a grafika jest topdown to przecież wystarczy to: GML image_angle=direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się