waxx Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Glorious [MMOTBS] Zacznijmy od gatunku tej gry, MMOTBS jest to skrót od Massive Multiplayer Online Turn Based Strategy, czyli turowej gry strategicznej dla wielu graczy. Trudno przedstawić jakiś podobny tytuł, ponieważ jest to dosyć oryginalny projekt. Mogę tylko powiedzieć, że braliśmy natchnienie z takich produkcji jak Battle for Wesnoth (kiedyś nasza gra miała się nawet nazywać Battle for Temeria), czy Heroes of Might and Magic 3 i 5. Rozgrywka toczy się w świecie fantasy, Navarocie, który ogarnięty jest niekończącą się wojną między 5 stronami konfliktu, w które będą mogli się wcielić gracze. Są to: Imperium, Horda, Elfy, Krasnoludy oraz Potępieni. Więcej o tych frakcjach (na razie tylko o Imperium, Hordzie i Krasnoludach) możecie poczytać na oficjalnym forum gry, link na końcu artykułu. Każda frakcja preferuje inny styl walki i ma inne cechy od pozostałych, w każdej bohaterowie mają do wyboru inne klasy, a magowie dysponują różnymi domenami magii. Dla przykładu imperialni czarownicy dysponują ofensywnymi czarami z domeny ognia, gdy elficcy druidzi korzystając z magii natury mogą przenosić sprzymierzeńców między drzewami na mapie oraz ich wspomagać. Orki posiadają dużą siłę, ale są słabo opancerzeni, krasnoludy są dobrze opancerzone, ale powolne, ich jednostki dużo kosztują. I tak dalej, i tak dalej. Sama rozgrywka toczy się w widoku „z lotu ptaka”, lub jak kto woli - „top-down”. Gracze naprzemiennie rozgrywają swoje tury, zaczynają od rozstawienia swoich armii po przeciwnych stronach bitwy. Każdy może w swojej turze przemieszczać swych wojaków, atakować nimi, chronić się pod drzewami lub ostrzeliwać wroga, ograniczeniem są jedynie tzw. Punkty Akcji, których każda jednostka ma ograniczoną ilość, odnawiają się one co turę(elf może wykonać więcej akcji w jednej turze niż powolny krasnolud). Gra kończy się w zależności od ustawień, po określonej liczbie tur, lub, gdy któraś armia zostanie wybita do nogi. Aby rozgrywka była jak najbardziej wyrównana i sprawiedliwa, host ustawia limit punktowy, który widać na liście serwerów, gdy gracz dołączy do jego serwera oboje dobierają ze swojej listy jednostek, te które chcą wykorzystać w danej bitwie, oczywiście muszą się zmieścić w limicie punktowym. Żeby przyśpieszyć ten proces będzie można zapisywać swoje listy armii, aby później dodać je jednym kliknięciem. Za wygraną grę gracz otrzymuje złoto, doświadczenie dla jednostek i bohatera oraz punkty „Fame”, czyli sławę. Złoto można wymienić w sklepie na nowe jednostki, lub ekwipunek dla naszego bohatera. Po zdobyciu określonej ilości doświadczenia jednostki zyskują nowy poziom, z którym rosną ich statystyki. Według punktów „Fame” liczony jest ranking graczy. Za wygraną zyskuje się złoto, doświadczenie i punkty sławy, za przegraną w bardzo małych ilościach, lecz jeśli gracz opuści grę przed jej zakończeniem i nie będzie to spowodowane chwilowym problemem z połączeniem (przez kilka minut będzie można powrócić do gry) nie zyskuje on złota, ani doświadczenia, a punkty sławy traci. W każdej frakcji jest 5-6 typów jednostek, w Imperium są to dla przykładu; Chłop, Rekrut, Żołnierz, Rycerz oraz Czarownik. Większość jednostek ma do dyspozycji przynajmniej 2 różne zestawy uzbrojenia (u chłopa pierwszy to widły, a drugi proca, u rekruta pierwszy to krótki miecz oraz tarcza, a drugi łuk i sztylet), które różnią się nieznacznie ceną. Gracz przy rejestracji wybiera swoją frakcję, tworzy bohatera i otrzymuje startowy zestaw jednostek dla danej frakcji, które wystarczą do rozegrania mniejszych bitew, później sam musi pozyskiwać nowe jednostki. Możne wyszukać interesującą go grę na liście serwerów, które tworzą inni gracze. Możne również obejrzeć szczegółowe statystyki swojego przeciwnika, takie jak ilość rozegranych gier, % wygranych, najczęstszy przeciwnik (frakcja), ulubiona jednostka, itp. Forum gry: http://pigames.pl/forum/index.php Projekt na indiedb.com: http://www.indiedb.com/games/glorious/ Projekt na warsztacie: http://www.gamedev.pl/projects.php?x=view&id=1145 Temat na warsztacie: http://forum.gamedev.pl/index.php/topic,17691.30.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Zapowiedz: energia ognia [powstaje] przy pozarach. Jezeli zjawisko bylo wystarczajaco duze tworza sie tam wiry. Hm, wiec jesli podpale las, to bede mial wir ognia? Orki Czepialstwo, ale smiesznie to wyglada. rozgrywka odbywa się z widoku lotu ptaka Ladniej wygladalo by 'z widoku top-down'. Poza tym - prezentacja sliczna (slit slowko). 5/5 Tymczasowa grafika: -background pokrywa sie z siatka, co powoduje nieprzyjemny efekt powtorzen -drzewa sa cieniowane nie w tym kierunku, co pada cien Reszta jest dobra (wiem, ze grafika tymczasowa, ale porownujac do gier ostatnio prezentowanych - sam wiesz :D). 4/5 Pozostale: Jesli nie macie pomyslu na jednostki i bron (tzn. nazwy), to cos zapodam. No i mam nadzieje (jak zwykle :/) ze projekt wypali :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garry692 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Co do backgroundu i siatki to niestety sam o tym nie decyduje :( Cienie są tworzone dynamicznie więc trudno tu dopasować cieniowanie drzew. Co do tej "tymczasowej" grafiki to zobaczymy, jak na razie grafik waxxa za dużo (w sensie nic ładnego) nie zaprezentował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Aż chciałbym się w jakiś taki projekt wkręcić na wakacje, ale niestety Csharpa nie znam, a z grafiką to mi jedynie animacja wyjdzie. Sam nic kulaśnego nie narysuję. No cóż, ja tu o sobie a tu trzeba życzyć jedynie powodzenia : ). I co ze strange worldem? Dalej nie macie grafik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 @Morro: Na razie nie ma updatow co do sw:c, czkeamy dalej na nowe grafiki wiec ciezko cokolwiek ruszyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 : D No sorry dłuższych tekstów nie czytałem, bo zdemotywowała mnie fabuła na 8 stron. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 26 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 W sumie ja też CSharpa nie znam, a uczę się pisząc. Znająć Cpp i dobrze obiektowość myśle że można bez problemu sobie poradzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Japanstache Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Dla Morro Mamy magię, nie? Ale to nie magia. To energia magiczna. Czyli magia ale nie całkiem. Mamy wiele rodzajów energii w tym ENERGIĘ METALU! Jak dużo energii w jednym miejscu -> wir many (kolejne słówko niezwiązane z magią). Energia magiczna z tych wirow nie upływa jak normalne jej strumienie bo strumienie, widać, upływają. W skrócie: bla bla, energia magiczna, hindusi i new age. Czy wspominaliśmy już, że tworzą się wiry? Frakcje w pigułce: -magowie pod wodzą Ludwika XIV -steampunkowi fetyszyści, którzy posiedli Wiedzę o Zbrojach -orkowie, gobliny i reszta ferajny -elfy, które w sumie nie wiadomo co tutaj robią -truposze powstałe z grobowców w wyniku, khm, bliskości z elfickimi Magami Życia A magowie śmierci tak nienawidzą pierwowzorów, że ożywiają stare armie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 energia metalu Ja chcę już w to grać!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Bóg zapłać dobry Japonponie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garry692 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Nie czytajcie fabuły, a opis gry (fabuła pewnie i tak zostanie zmieniona o ile uda się coś ciekawego wymyślec) FORUM forum gry, czkeamy na propozycje i pomysł DoublePost. Warn +1 MarekS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 28 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 concept art interfejsu do gry http://img193.imageshack.us/img193/323/imag0210e.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Myśle że spoko tylko aby się nie zlewał z grą wię wybierzcie dobre kolory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 5 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 http://glorious-forum.tk/ Board index » Glorious » Dyskusje i pomysły » Frakcje (i jednostki) Charakterystyka każdej jednostki z danych frakcji, concept arty, opisy, opcje wyposazenia, krotkie charakterystyki Oczywiście będzie uzupełnianie, na razie tylko Imperium (do hordy nie ma jak na razie żadnego jeszcze arta ani opisu więc nie ma sensu) Co do tych artów to tylko pierwszy u chłopa(rysowany przez naszego koncept artyste) jest na poważnie reszte dałem, żeby było cokolwiek, a nie jestem w tym dobry W każdym razie będzie to uzupełniane, co do tego "niegotowa" jeśli chodzi o grafe to praktycznie wszystkie jednostki z imperium są gotowe w 90%. W ciągu tygodnia - dwóch screeny z nowymi jednostkami, otoczeniem, podlozami, gui itp Zapraszam do komentowania i dzielenia się przemyśleniami! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Takie wiry posiadaja niezwykla wlasnosc. Szczelam że chodzi o wlasciwosc. Wlasnosc glupio brzmi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 skąd wiesz, może te wiry są właścicielami ziemskimi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Jednak wszystko co miało być na stronce będzie w (osobnym) kliencie (coś jak pvp.net z League of Legends). Działa już logowanie, rejestracja. Co do gry to na razie brak nowych screenów itp, bo nie ma co pokazywać z połową starych testowych grafik, za to niedługo skończone zostanie pro gui to wtedy jednak wrzucę screena Niedługo też będzie strona gry oraz nowy styl forum (i przerzucenie się na starszą wersję phpbb, taką z kategoriami) Poza tym na forum możecie głosować nt. wyboru trzeciej armii do bety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 A energia życia powstaje na porodówkach... :sp_ike: Co do gry to nawet niezła fabuła sam system też nie jest najgorszy przynajmniej oryginalny, zobaczymy jak się sprawdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Do bety dorfyyyyyyyyyy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 W dniu dzisiejszym otworzyliśmy stronkę Gloriousa, tam będziecie mogli znaleźć newsy z postępu pracy i różne ciekawe info może łatwiej tak będzie niż forum http://glorious.codedaemons.c0.pl/ W dalszym ciągu zapraszam do pisania komentarzy i sugestii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pan123 Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 podobają mi się drzewa :D i tyle ale ogólnie fajna grafika ładny wygląd ogólny fabuła w miarę dam ci 4/5 na zachętę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Super, czekam na grę z niecierpliwością. Kiedy można się spodziewać wersji demonstracyjnej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garry692 Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Jak na razie zastój i nie weim, czy w ogóle można się spodziewać -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Hmmm ale ikonki robić? Bo jak robię tak o to nie bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garry692 Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Na razie się wstrzymaj, bo nie ma co na darmo robić :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garry692 Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 http://forum.codedaemons.c0.pl/viewtopic.php?pid=44#p44 liczę na wasze opinie :) ps: dawaj maruś tego warna za doubla NA NASZYM FORUM MOŻNA PISAĆ BEZ REJESTRACJI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Zapowiada się na niezłą grę :) Powodzenia wam życzę przy tej produkcji :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Owszem, może z tego wyjść coś ciekawego! Powodzenia i wytrwałości życzę ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 16 Lipca 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 rekrut by jeden z naszych nowych grafików - ranazus :) młody goblin by freedom, kolejny nowy grafik do artów (ciekawostka: nie z Polski) ikonki od morra (nie wszystkie of kors) - topór - proca A tu najważniejsze, nowy screen z gry (wszystkie grafiki nowe, by regg) NOWE GUI HERE: (olać lewą stronę, wczesna faza implementacji gui) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojo Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 Z taką grafiką aż chce się żyć :D (czyli super) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się