Skocz do zawartości

Glorious


waxx

Rekomendowane odpowiedzi

Glorious [MMOTBS]

 

Zacznijmy od gatunku tej gry, MMOTBS jest to skrót od Massive Multiplayer Online Turn Based Strategy, czyli turowej gry strategicznej dla wielu graczy. Trudno przedstawić jakiś podobny tytuł, ponieważ jest to dosyć oryginalny projekt. Mogę tylko powiedzieć, że braliśmy natchnienie z takich produkcji jak Battle for Wesnoth (kiedyś nasza gra miała się nawet nazywać Battle for Temeria), czy Heroes of Might and Magic 3 i 5.

 

loginregister800-preview.jpg

 

Rozgrywka toczy się w świecie fantasy, Navarocie, który ogarnięty jest niekończącą się wojną między 5 stronami konfliktu, w które będą mogli się wcielić gracze. Są to: Imperium, Horda, Elfy, Krasnoludy oraz Potępieni. Więcej o tych frakcjach (na razie tylko o Imperium, Hordzie i Krasnoludach) możecie poczytać na oficjalnym forum gry, link na końcu artykułu.

Każda frakcja preferuje inny styl walki i ma inne cechy od pozostałych, w każdej bohaterowie mają do wyboru inne klasy, a magowie dysponują różnymi domenami magii. Dla przykładu imperialni czarownicy dysponują ofensywnymi czarami z domeny ognia, gdy elficcy druidzi korzystając z magii natury mogą przenosić sprzymierzeńców między drzewami na mapie oraz ich wspomagać. Orki posiadają dużą siłę, ale są słabo opancerzeni, krasnoludy są dobrze opancerzone, ale powolne, ich jednostki dużo kosztują. I tak dalej, i tak dalej.

 

3.1.jpg

2.1.jpg

 

Sama rozgrywka toczy się w widoku „z lotu ptaka”, lub jak kto woli - „top-down”. Gracze naprzemiennie rozgrywają swoje tury, zaczynają od rozstawienia swoich armii po przeciwnych stronach bitwy. Każdy może w swojej turze przemieszczać swych wojaków, atakować nimi, chronić się pod drzewami lub ostrzeliwać wroga, ograniczeniem są jedynie tzw. Punkty Akcji, których każda jednostka ma ograniczoną ilość, odnawiają się one co turę(elf może wykonać więcej akcji w jednej turze niż powolny krasnolud).

Gra kończy się w zależności od ustawień, po określonej liczbie tur, lub, gdy któraś armia zostanie wybita do nogi. Aby rozgrywka była jak najbardziej wyrównana i sprawiedliwa, host ustawia limit punktowy, który widać na liście serwerów, gdy gracz dołączy do jego serwera oboje dobierają ze swojej listy jednostek, te które chcą wykorzystać w danej bitwie, oczywiście muszą się zmieścić w limicie punktowym. Żeby przyśpieszyć ten proces będzie można zapisywać swoje listy armii, aby później dodać je jednym kliknięciem.

Za wygraną grę gracz otrzymuje złoto, doświadczenie dla jednostek i bohatera oraz punkty „Fame”, czyli sławę. Złoto można wymienić w sklepie na nowe jednostki, lub ekwipunek dla naszego bohatera. Po zdobyciu określonej ilości doświadczenia jednostki zyskują nowy poziom, z którym rosną ich statystyki. Według punktów „Fame” liczony jest ranking graczy. Za wygraną zyskuje się złoto, doświadczenie i punkty sławy, za przegraną w bardzo małych ilościach, lecz jeśli gracz opuści grę przed jej zakończeniem i nie będzie to spowodowane chwilowym problemem z połączeniem (przez kilka minut będzie można powrócić do gry) nie zyskuje on złota, ani doświadczenia, a punkty sławy traci.

 

W każdej frakcji jest 5-6 typów jednostek, w Imperium są to dla przykładu; Chłop, Rekrut, Żołnierz, Rycerz oraz Czarownik. Większość jednostek ma do dyspozycji przynajmniej 2 różne zestawy uzbrojenia (u chłopa pierwszy to widły, a drugi proca, u rekruta pierwszy to krótki miecz oraz tarcza, a drugi łuk i sztylet), które różnią się nieznacznie ceną.

Gracz przy rejestracji wybiera swoją frakcję, tworzy bohatera i otrzymuje startowy zestaw jednostek dla danej frakcji, które wystarczą do rozegrania mniejszych bitew, później sam musi pozyskiwać nowe jednostki. Możne wyszukać interesującą go grę na liście serwerów, które tworzą inni gracze. Możne również obejrzeć szczegółowe statystyki swojego przeciwnika, takie jak ilość rozegranych gier, % wygranych, najczęstszy przeciwnik (frakcja), ulubiona jednostka, itp.

 

 

 

Forum gry:  http://pigames.pl/forum/index.php

Projekt na indiedb.com:  http://www.indiedb.com/games/glorious/

Projekt na warsztacie:  http://www.gamedev.pl/projects.php?x=view&id=1145

Temat na warsztacie:  http://forum.gamedev.pl/index.php/topic,17691.30.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zapowiedz:

energia ognia [powstaje] przy pozarach. Jezeli zjawisko bylo wystarczajaco duze tworza sie tam wiry.

Hm, wiec jesli podpale las, to bede mial wir ognia?

Orki

Czepialstwo, ale smiesznie to wyglada.

rozgrywka odbywa się z widoku lotu ptaka

Ladniej wygladalo by 'z widoku top-down'.

Poza tym - prezentacja sliczna (slit slowko). 5/5

 

Tymczasowa grafika:

-background pokrywa sie z siatka, co powoduje nieprzyjemny efekt powtorzen

-drzewa sa cieniowane nie w tym kierunku, co pada cien

Reszta jest dobra (wiem, ze grafika tymczasowa, ale porownujac do gier ostatnio prezentowanych - sam wiesz :D). 4/5

 

Pozostale:

Jesli nie macie pomyslu na jednostki i bron (tzn. nazwy), to cos zapodam.

No i mam nadzieje (jak zwykle :/) ze projekt wypali :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla Morro

Mamy magię, nie? Ale to nie magia. To energia magiczna. Czyli magia ale nie całkiem. Mamy wiele rodzajów energii w tym ENERGIĘ METALU! Jak dużo energii w jednym miejscu -> wir many (kolejne słówko niezwiązane z magią). Energia magiczna z tych wirow nie upływa jak normalne jej strumienie bo strumienie, widać, upływają. W skrócie: bla bla, energia magiczna, hindusi i new age. Czy wspominaliśmy już, że tworzą się wiry?

 

Frakcje w pigułce:

-magowie pod wodzą Ludwika XIV

-steampunkowi fetyszyści, którzy posiedli Wiedzę o Zbrojach

-orkowie, gobliny i reszta ferajny

-elfy, które w sumie nie wiadomo co tutaj robią

-truposze powstałe z grobowców w wyniku, khm, bliskości z elfickimi Magami Życia

 

A magowie śmierci tak nienawidzą pierwowzorów, że ożywiają stare armie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://glorious-forum.tk/

Board index » Glorious » Dyskusje i pomysły » Frakcje (i jednostki)

 

Charakterystyka każdej jednostki z danych frakcji, concept arty, opisy, opcje wyposazenia, krotkie charakterystyki

 

Oczywiście będzie uzupełnianie, na razie tylko Imperium (do hordy nie ma jak na razie żadnego jeszcze arta ani opisu więc nie ma sensu)

Co do tych artów to tylko pierwszy u chłopa(rysowany przez naszego koncept artyste) jest na poważnie reszte dałem, żeby było cokolwiek, a nie jestem w tym dobry

W każdym razie będzie to uzupełniane, co do tego "niegotowa" jeśli chodzi o grafe to praktycznie wszystkie jednostki z imperium są gotowe w 90%. W ciągu tygodnia - dwóch screeny z nowymi jednostkami, otoczeniem, podlozami, gui itp

 

Zapraszam do komentowania i dzielenia się przemyśleniami!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak wszystko co miało być na stronce będzie w (osobnym) kliencie (coś jak pvp.net z League of Legends).

Działa już logowanie, rejestracja. Co do gry to na razie brak nowych screenów itp, bo nie ma co pokazywać z połową starych testowych grafik, za to niedługo skończone zostanie pro gui to wtedy jednak wrzucę screena

 

Niedługo też będzie strona gry oraz nowy styl forum (i przerzucenie się na starszą wersję phpbb, taką z kategoriami)

 

Poza tym na forum możecie głosować nt. wyboru trzeciej armii do bety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

recrut.png

 

rekrut by jeden z naszych nowych grafików - ranazus :)

 

goblin1.png

 

młody goblin by freedom, kolejny nowy grafik do artów (ciekawostka: nie z Polski)

 

ikonki od morra (nie wszystkie of kors)

Hatchet.png - topór

sling.png - proca

 

 

A tu najważniejsze, nowy screen z gry (wszystkie grafiki nowe, by regg) NOWE GUI HERE: (olać lewą stronę, wczesna faza implementacji gui)

 

2cf9y61.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...