ZyperPL Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Mam problem, w mojej grze. Kolejny... Gdzie postać, która podskoczyła (vspeed-=5) upada na block na dole. Speed ma mieć 0. I tak jest.. tylko czasem, postać zwalnia już kilka pixeli przed. Co widać ;/ Dlaczego tak się dzieje i jak to naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Rozumiem, że o platformówkę chodzi? Jak tak, to jest świetny przykład ruchu Dawiddsa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 GML if(!place_free(x,y+vspeed)) { if(vspeed>0)//jak walnie w podłoże od góry { move_contact_solid(270,15) vspeed=0; //reszta akcji } else//jak walnie w podłoże od dołu { vspeed=1; //reszta akcji } } Zobacz czy pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 if( !place_free(x,y+vspeed) ) { y += vspeed; vspeed = 0; } Jest to wadliwe, ale zawsze coś ;p E: Możesz się pobawić pętlami, i sprawdzać po kolei. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się