Kazik1 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Jak zrobić wieżowce,budynki 3d od góry jak w gta2??? Jeżeli są jakieś tutoriale lub przykłady tego proszę o przesłanie linka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Eee.. Sprecyzuj... Bo: po 1: W GTA2 nie było budynków 3D po 2: Jeśli chcesz tak od góry, mówisz tak narysować po 3: Przecież to można normalnie wrzucić do gry... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 1. masz gm pro? 2. musisz wszystko zrobić w 3d 3. pierw poćwicz 2d 4. możesz też rysować tekstury, ale musisz dobrze znać się na matematyce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik1 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 1.No 2.Nie da się 3d i 2d??? 3.to ma być 2d zmieszane z 3d 4.Tekstur nie potrzebuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 lenghtdiry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 mu chyba chodzi o rzut izometryczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Nie trzeba mieszać do tego modułu 3D, wystarczy rysować prymitywy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 I dobrze znac sie na matematyce. Mozna mieszac do tego 3D. Ja juz cos takiego robilem i wychodzilo wlasnie takie jak w GTA. Rysuj oteksturowane bloki. Tylko nie mozna uzywac kamery, tylko viewow. Przynajmniej u mnie :) PS. tzn. mozna uzywac kamery, ale viewy beda lepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik1 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Zrobiłem bloki 3d ale z góry wygladają jak 2D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Trzeba uzyc GML d3d_start() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik1 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Ale gdzie w draw??? na początku ja mam tak object Blok i w draw GML d3d_draw_block(x,y,0,x+32,y+32,32,background_get_texture(tex_brick),4,8) wziołem to z jakiegoś przykładu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 jak wziołeś to chyba źle. vertexy chyba to się nazywało, gdy szedłeś obok budynku stopniowo pojawiała się jego ściana. na pewno jest na GMC naszym przykład, bo nie dawno ściągałem taki :) jeśli nie vertexy to zwracam honor... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik1 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Nie wiem chodziło się taką kulką od tyłu kamera i tam była ściana z bloku i chciałem z niej zrobić budynek powiększyć i żeby był właśnie rzut izometryczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 d3d_start() wlacza sie w evencie Create lub w Creation Code w roomie. Mozna oczywiscie gdzie sie chce, ale najlepiej tak, jak mowie. Zeby wylaczyc tryb 3D, uzyj d3d_end(). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik1 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 d3d_start() wlacza sie w evencie Create lub w Creation Code w roomie. Mozna oczywiscie gdzie sie chce, ale najlepiej tak, jak mowie. Zeby wylaczyc tryb 3D, uzyj d3d_end(). A co ma być pomiędzy nawiasami d3d_start() nic??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Gdyby cos bylo w nawiasach, to bym chyba podal argumenty, czyz nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik1 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Ta pokazał mi się ten budynek teraz zaczne budowę miasta :] pozdro A z jakich programów można importować modele 3d??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 wracając do tematu mógłby ktoś to ładnie podsumować i pokazać na przykładzie:P będę wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 a ja proponuje użyć funkcji GML d3d_set_projection_perspective(x,y,w,h,angle) Przykład: Pobierz! Jest troche niedorobiony bo bo jest to początek mojej gry ale chyba nie bede go kontynuował bo powstało pare komplikacji nie do ominięcia. Jest tam perspektywa 3D, "prawie zaczęty" system poziomów (pięter bos jak w tibi :D ) i to chyba wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 a po co te levele co jak ich nie będzie? wracam do tematu bo nie umiem edytować tego przykładu:p może ktoś dać dom a nie bloki tak żeby każda ściana była inna? da rade? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 wracam do tematu bo jest dla mnie bardzo ważny ma ktoś przykład jak zrobić domek ale nie taki kwadratowy czyli żeby miał klasyczny trójkątny dach, każdą ściane inną itp.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamg1996 Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Pokombinuj z d3d_draw_wall.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 i wtedy każda ściana może być inna i dom nie będzie kwadratem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamg1996 Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Tak i tak.. W sumie to okrągłego domu jeszcze nie widziałem ale nie będzie kwadratem jeżeli chodzi ci o GML d3d_draw_block(...). EDIT: Masz tutaj przykład takiego domku ze skośnym dachem i 4 różnymi ścianami. Możesz go dokładnie obejrzeć poruszając kamerą W,S,A i D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 a możesz jeszcze dorobić te trójkąty nad ścianami tzw. szczyt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamg1996 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Mmmm.. Nie dawno zacząłem bawić się w 3D i za dużo nie umiem ale spróbuję. Może jutro rano coś wykombinuję i wrzucę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się