Skocz do zawartości

Unieszkodliwianie obiektu na 30 stepów i włączanie ich z powrotem na 30, itd.


Mucco

Rekomendowane odpowiedzi

alarm[0...7]=zmienna

 

visible=false/true

 

E: a można go w tedy dotknąc? jeśli nie: instance_deactivate

Niestety, nie działa. Kombinowałem już nawet z image_alpha, ale dalej nie działa (tzn. znika sprite ale dalej ginę jeśli stanę w miejscu gdzie jest obiekt).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
alarm[0]=30

if alarm[0] = 0 && przeszkoda_jest=true

{

instance_destroy(przeszkoda)

przeszkoda_jest=false

alarm[0]=30

}

if alarm[0] = 0 && przeszkoda_jest=false

{

instance_create(przeszkoda)

przeszkoda_jest=true

alarm[0]=30

}

 

A w Create to:

GML
przeszkoda_jest=true
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde nie potraficie sie wysilic i podac najszybszy kod?

<_<

Event Create:

GML
sprite_index = murek

mask_index = sprite_index

alarm[0]=30

Alarm 0:

GML
if(sprite_index == -1) sprite_index = murek

else sprite_index = -1

mask_index = sprite_index

alarm[0]=30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

To ma byc najszybszy?

 

Create

GML
alarm[0] = 1*room_speed;

Alarm 0

GML
visible != visible

alarm[0] = 1*room_speed;

 

Niestety, nie działa. Kombinowałem już nawet z image_alpha, ale dalej nie działa (tzn. znika sprite ale dalej ginę jeśli stanę w miejscu gdzie jest obiekt).

A teraz trzeba ruszyc glowa i w kolizji wpisac

GML
if other.visible=true
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On mowil o 30 stepach, nie o 1 sekundzie, zreszta wystarczyloby samo room_speed, a nie jeszcze mnozenie przez 1. Ale to jest czepialstwo :)

Moge sie mylic, ale jesli przeszkoda jest solidem, to obiekt zatrzyma sie zawsze, nawet jesli w evencie kolizji damy warunki zderzenia sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dzięki wam ale zrobiłem po swojemu: co 30 stepów obj_enemy jest zamieniany w obj_enemy2 (który nie ma w kolizji zabicia gracza), a po kolejnych 30 stepach obj_enemy2 jest z powrotem zamieniany w obj_enemy, i tak w kółko. Chyba najszybszy sposób, a już na pewno najłatwiejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...