Czarny Ass Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Jak używać datalong i dataint? Kawałek kodu zródłowego z gry Shnakeee 2, z użyciem dataint: DATAINT 512, 512, 511, 511, 510, 508, 506, 505 DATAINT 502, 500, 497, 494, 490, 486, 482, 478 DATAINT 473, 468, 463, 458, 452, 446, 440, 433 DATAINT 426, 419, 412, 404, 396, 388, 380, 372 DATAINT 363, 354, 345, 335, 326, 316, 306, 296 DATAINT 286, 275, 264, 254, 243, 232, 220, 209 DATAINT 197, 186, 174, 162, 150, 138, 126, 114 DATAINT 102, 89, 77, 65, 52, 40, 27, 15 DATAINT 2, -10, -23, -35, -48, -60, -73, -85 DATAINT -97, -110, -122, -134, -146, -158, -170, -182 DATAINT -193, -205, -216, -228, -239, -250, -261, -271 DATAINT -282, -292, -302, -312, -322, -332, -341, -351 DATAINT -360, -368, -377, -385, -394, -401, -409, -417 DATAINT -424, -431, -437, -444, -450, -456, -461, -466 DATAINT -472, -476, -481, -485, -489, -492, -496, -499 DATAINT -501, -504, -506, -508, -509, -510, -511, -512 DATAINT -512, -512, -512, -511, -510, -509, -507, -505 DATAINT -503, -501, -498, -495, -491, -488, -484, -479 DATAINT -475, -470, -465, -460, -454, -448, -442, -435 DATAINT -429, -422, -414, -407, -399, -391, -383, -375 DATAINT -366, -357, -348, -339, -329, -320, -310, -300 DATAINT -289, -279, -268, -258, -247, -236, -224, -213 DATAINT -202, -190, -178, -167, -155, -143, -131, -118 DATAINT -106, -94, -82, -69, -57, -44, -32, -19 DATAINT -7, 6, 18, 31, 43, 56, 68, 81 DATAINT 93, 105, 118, 130, 142, 154, 166, 178 DATAINT 189, 201, 212, 224, 235, 246, 257, 268 DATAINT 278, 289, 299, 309, 319, 329, 338, 347 DATAINT 356, 365, 374, 382, 391, 399, 406, 414 DATAINT 421, 428, 435, 441, 448, 454, 459, 465 DATAINT 470, 475, 479, 483, 487, 491, 494, 498 DATAINT 500, 503, 505, 507, 509, 510, 511, 512 albo to: DATALONG $00111100; Shnakeee head DATALONG $01111110 DATALONG $11211211 DATALONG $11111111 DATALONG $11111111 DATALONG $11222211 DATALONG $01222210 DATALONG $00111100 Nie wiem skąd się w ogóle wzięły te cyfry? W dokumentacji języka nie ma nic o tych cyfrach tylko wytłumaczenie polecenia. Oto oryginalny wycinek z dokumentacji o DATALONG i DATAINT: Command DATA: Syntax: Data <Constant 1>,<Constant 2>,........ Description: Insets data into the basic program that can be read by command Read. Any data has to be byte-long (see DATAINT for 16-bit data, and DATALONG for 32-bit). Strings can be used in the DATA statement. The latest release of BasiEgaXorz no longer requires the user to zero-terminate any strings, and the newer compiler is backwards compatible with strings that were zero-terminated manually. An example string usage: Data "Hello Data!". If a value greater than 255 is used (exceeding the byte-long data limit), the file will not compile. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 O ile dobrze rozumiem, polecenie DATA podaje dane wczytywane przez READ, przy czym DATAINT to dane 16 bitowe, a DATALONG to 32 bitowe. Nie wiem jak to jest tu ale w Basicu na Commodore tak określało sie zamalowane piksele w spricie, jako lista bajtów zajętych w pamięci w DATA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Ass Opublikowano 12 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 @Makary Tutaj też do tego służy. Nie wiem czy przypadkiem nie służy do jeszcze czegoś. Ale jak już chce zamalować te pixele to co wpisać? W ogóle nie rozumiem tych liczb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Na 8 bitowych było tak, że były 3 sekcje po 8 bitów w linii, czyli po 3 liczby dziesiętne. Tą dziesiętną zamieniasz na binarną( wiesz, 10100 :P ) i tam gdzie wypadło 1 tam piksel był zamalowany. Tylko nie pamiętam jak sie określało kolor tego piksela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 DATALONG $00111100; Shnakeee head DATALONG $01111110 DATALONG $11211211 DATALONG $11111111 DATALONG $11111111 DATALONG $11222211 DATALONG $01222210 DATALONG $00111100 dane kafla (na megadrivie masz 16 kolorów na paletę - 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,A,B,C,D,E,F), prościej mówiąc - grafika kolorki w paletach definiujesz oddzielnie, palet masz 4 to pierwsze nie wiem, nie używałem basiegaxorz wystarczająco długo. wydaje mi się, że to może być coś z dziwnym poruszaniem się węża w tej przykładowej grze (spójrz, jaki to tworzy schemat) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Ass Opublikowano 13 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Czy przypadkiem nie ustawię koloru za pomocą Palette? Bo ustawiałem kolor ale dla napisu w ten sposób. Ink to shit! :P 4 kolory i do tego jakieś dziwaczne; różowy, biały, zielony, niebieski. WTF?! Lepsze by były tylko kolory podstawowe, biały i czarny. EDIT: Po kompilacji nie ma errorów! Ale sprite jest czarny, a tło też. Jak zmienić kolor? Palette nie pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się