Skocz do zawartości

[BasiEgaXorz] Datalong i dataint


Czarny Ass

Rekomendowane odpowiedzi

Jak używać datalong i dataint?

Kawałek kodu zródłowego z gry Shnakeee 2, z użyciem dataint:

    DATAINT      512,  512,  511,  511,  510,  508,  506,  505
    DATAINT      502,  500,  497,  494,  490,  486,  482,  478
    DATAINT      473,  468,  463,  458,  452,  446,  440,  433
    DATAINT      426,  419,  412,  404,  396,  388,  380,  372
    DATAINT      363,  354,  345,  335,  326,  316,  306,  296
    DATAINT      286,  275,  264,  254,  243,  232,  220,  209
    DATAINT      197,  186,  174,  162,  150,  138,  126,  114
    DATAINT      102,  89,  77,  65,  52,  40,  27,  15
    DATAINT      2, -10, -23, -35, -48, -60, -73, -85
    DATAINT     -97, -110, -122, -134, -146, -158, -170, -182
    DATAINT     -193, -205, -216, -228, -239, -250, -261, -271
    DATAINT     -282, -292, -302, -312, -322, -332, -341, -351
    DATAINT     -360, -368, -377, -385, -394, -401, -409, -417
    DATAINT     -424, -431, -437, -444, -450, -456, -461, -466
    DATAINT     -472, -476, -481, -485, -489, -492, -496, -499
    DATAINT     -501, -504, -506, -508, -509, -510, -511, -512
    DATAINT     -512, -512, -512, -511, -510, -509, -507, -505
    DATAINT     -503, -501, -498, -495, -491, -488, -484, -479
    DATAINT     -475, -470, -465, -460, -454, -448, -442, -435
    DATAINT     -429, -422, -414, -407, -399, -391, -383, -375
    DATAINT     -366, -357, -348, -339, -329, -320, -310, -300
    DATAINT     -289, -279, -268, -258, -247, -236, -224, -213
    DATAINT     -202, -190, -178, -167, -155, -143, -131, -118
    DATAINT     -106, -94, -82, -69, -57, -44, -32, -19
    DATAINT     -7,  6,  18,  31,  43,  56,  68,  81
    DATAINT      93,  105,  118,  130,  142,  154,  166,  178
    DATAINT      189,  201,  212,  224,  235,  246,  257,  268
    DATAINT      278,  289,  299,  309,  319,  329,  338,  347
    DATAINT      356,  365,  374,  382,  391,  399,  406,  414
    DATAINT      421,  428,  435,  441,  448,  454,  459,  465
    DATAINT      470,  475,  479,  483,  487,  491,  494,  498
    DATAINT      500,  503,  505,  507,  509,  510,  511,  512

 

albo to:

    DATALONG    $00111100; Shnakeee head
    DATALONG    $01111110
    DATALONG    $11211211
    DATALONG    $11111111
    DATALONG    $11111111
    DATALONG    $11222211
    DATALONG    $01222210
    DATALONG    $00111100

Nie wiem skąd się w ogóle wzięły te cyfry? W dokumentacji języka nie ma nic o tych cyfrach tylko wytłumaczenie polecenia.

Oto oryginalny wycinek z dokumentacji o DATALONG i DATAINT:

Command DATA:

Syntax: Data <Constant 1>,<Constant 2>,........

 

Description: Insets data into the basic program that can be read by command Read. Any data has to be byte-long (see DATAINT for 16-bit data, and DATALONG for 32-bit). Strings can be used in the DATA statement. The latest release of BasiEgaXorz no longer requires the user to zero-terminate any strings, and the newer compiler is backwards compatible with strings that were zero-terminated manually. An example string usage: Data "Hello Data!". If a value greater than 255 is used (exceeding the byte-long data limit), the file will not compile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze rozumiem, polecenie DATA podaje dane wczytywane przez READ, przy czym DATAINT to dane 16 bitowe, a DATALONG to 32 bitowe. Nie wiem jak to jest tu ale w Basicu na Commodore tak określało sie zamalowane piksele w spricie, jako lista bajtów zajętych w pamięci w DATA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

    DATALONG    $00111100; Shnakeee head
    DATALONG    $01111110
    DATALONG    $11211211
    DATALONG    $11111111
    DATALONG    $11111111
    DATALONG    $11222211
    DATALONG    $01222210
    DATALONG    $00111100

dane kafla (na megadrivie masz 16 kolorów na paletę - 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,A,B,C,D,E,F), prościej mówiąc - grafika

kolorki w paletach definiujesz oddzielnie, palet masz 4

to pierwsze nie wiem, nie używałem basiegaxorz wystarczająco długo. wydaje mi się, że to może być coś z dziwnym poruszaniem się węża w tej przykładowej grze (spójrz, jaki to tworzy schemat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przypadkiem nie ustawię koloru za pomocą Palette? Bo ustawiałem kolor ale dla napisu w ten sposób. Ink to shit! :P

4 kolory i do tego jakieś dziwaczne; różowy, biały, zielony, niebieski. WTF?!

Lepsze by były tylko kolory podstawowe, biały i czarny.

 

EDIT:

Po kompilacji nie ma errorów! Ale sprite jest czarny, a tło też. Jak zmienić kolor? Palette nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...