Ignifil Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 w create objectu mam: if zaznaczony = true { instance_create(view_xview+1046,view_yview+853,Building) } ale jak go zaznaczam to nie tworzy objectu Building. Czemu tak jest? Jesli to jakis blad w kodzie to jaki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Bo kod masz w create. Przerzuć ten kod do stepu, mouse check(czy jakoś tak) albo do innego eventa. Kod w create jest wykonywany tylko raz (podczas tworazenia obiektu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 W Create? To jest caly kod Create? Mala podpowiedz: jesli w obj1 dajesz kod w kliknieciu myszka: GML a = instance_create(x,y,obj2) a.zaznaczony = 1 a w Create obj2: GML if(zaznaczony = true) instance_create(ilestamx,ilestamy,obj3) to najpierw wykona sie pierwsza linijka kodu obj1, potem event Create obj2, a dopiero potem druga linijka obj1. Pomijam juz, ze nie znajdzie zmiennej zaznaczony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignifil Opublikowano 4 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 A teray jak mam w step taki kodŁ if zaznaczony = false { instance_destroy(Building) } to wzskakuje mi taki bdŁ ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 5 of Step Event for object chlop: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 3: instance_destroy(Building) at position 27: Wrong number of arguments to function or script. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 1. Nacisnij Ctrl+Shift. 2. Funkcja instance_destroy nie ma argumentow. Napisz: with(Building) instance_destroy() 3. Uzywaj tagow [ gml ]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Nie GML instance_destroy(Building) tylko, jakby co, GML with Building instance_destroy() A jeszcze lepiej by było gdybyś odwoływał się do obiektu nie przez jego nazwę, tylko przez jego id. Powyższy kod odwołuje się do wszystkich obiektów o nazwie Building. Inaczej mówiąc wszystkie obiekty Building zostaną usunięte. Dlatego lepiej odwołać się do obiektu przez jego id. Wtedy zostanie zniszczony tylko jeden obiekt, o konkretnym id. Musisz tylko stworzyć zmienną, która będzie przechowywać id obiektu. GML (create) global.ID=false;//definicja zmiennej pomocniczej</span> GML (zaznaczanie obiektu) //na przykład zaznaczasz obiekt myszką global.ID=id; GML (step) if(!zaznaczony) { with global.ID instance_destroy() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się