Ignis Opublikowano 29 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Teraz podążają za kursorem jak bohater znajdzie się w odległości ale w efekcie sami zbijają się w kupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 29 Maja 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Ale problem w tym że nie znam kodu na utrzymywanie się jednego obiektu koło drugiego (nigdy nie próbowałem) x = bohater.x +20 y = bohater.y +5 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Daj im event Collision with Obj_kolega: GML move_bounce_all(true) Brzydko bedzie wygladac, ale przynajmniej na siebie nie zajda :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 A może niech unikają gracza+siebie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Dzieki, Kapitanie Oczywisty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Lol, chodziło mi w tym o to żeby zastosować u pomocników, kod ten co utrzymuje ich zdala od gracza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 A tam głupoty pierdzielicie.. Akurat oststnio pracuję nad grą RTS i miałem podobny problem więć mogę sie podzielić- Specjalnie dla Ciebie pliczek:) https://gmclan.org/up6389_12_lol.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Teraz to bardzo źle. wiercą się ciągle i wariują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Wygląda tak jakby mieli bounce_solid :> A jednak to mp_potetial_step :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 Teraz to bardzo źle. wiercą się ciągle i wariują. Co robią? Jak dojdą do mychy tak? No to zrób speed=0 kiedy dystans<wartość i po kłopocie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Scorpion Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 Czyli rozumiem, że samo chodzenie działa, tylko kolesie się nie zatrzymują przed sobą nawzajem? Jeśli tak, zasuń coś takiego: Każdy objekt ludzika ma na starcie zmienną t=1. Pierwsze, co robi potem to sprawdzenie, cze nie ma drugiego ziomka po lewo. if place_meeting(x-32,y,ziomek)>0 {target=place_meeting(x-32,y,ziomek) t=2} znacz to tyle, że jeśli ma ziomka po lewo, ustawia go sobie za cel, żeby za nim podążać. Zmienna t określa typ sterowania. 1 znaczy lidera, który łazi za kursorem, 2 znaczy członka szyku, który chodzi za swoim targetem. W stepie dajesz coś takiego: if t=1 { tu dajesz znany kod na chodzenie za myszą } else { if point_distance(x,y,target.x,target.y)<50{speed=0}else{direction=point_direction(x,y,target.x,target.y) speed=3} } Oznacza to, że kolejni członkowie składu będą iść gęsiego za liderem, który jako jedyny będzie sobie zdawał sprawę z obecności myszy. Będzie to wszystko działać tylko w przypadku, gdy przy designowaniu rooma, ustawisz ich w poziomej linii z odstępami 32 piksele. Ostatnia rzecz dotyczy tego, czy ci ziomkowie będą ginąć w trakcie misji. Pytam po to, że jeśli rozwalisz objekt ziomka, który nie jest ostatni w kolejce, wywali błąd, że nie wie, co to "target". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 3 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Dzięki wam! Udało się :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się