Patrysław Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Od dłuższego czasu na stronie znajduje się FAQ. Pewnie wielu z was nawet o tym nie wiedziało. :) Może to i dobrze, bo było w nim tylko jedno pytanie. Teraz trzeba coś z tym zrobić. Ostatnio dodałem sześć podstawowych zagadnień i jeden skrypt, o który czesto pytają noobki. Teraz kolej na was! :D Zapewniam, że napisanie jednego pytania nie zajmie wam więcej niż kilka-kilkanaście minut, a pomoże nowicjuszom i jednocześnie odciąży trochę forum. W tym temacie możecie teraz pisać zarówno propozycje jak i gotowe pytania do FAQa. Oby więcej było tych drugich. Do roboty! ;) P.S. - Gadałem z Ranmusem i powiedział, że gdy znajdzie trochę czasu (studia...), to wrzuci do Fastbara ikonkę prowadząca do FAQa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Już wczoraj chciałem pisać te pytanie przesłać tymonowi ale jak jest taki temat to napisze to tu 1Jak zrobić aby postać przeskakiwała o 24 pixele w prawo, lewo, góre i dół? w stepie postaci która ma sie poruszać if keyboard_check_pressed(vk_left)x-=24 if keyboard_check_pressed(vk_right) x+=24 if keyboard_check_pressed(vk_up)y-=24 if keyboard_check_pressed(vk_down) y+=24 Jak narazie tylko 1 ale jeszcze pomyśle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Jak zrobić poruszanie się bohatera w stylu GTA? Należy stworzyć animację obracającego się ludzika. Następnie w zdarzeniu Step wpisać: image_single = direction * image_number/360; if (keyboard_check(vk_left)) direction+=5; if (keyboard_check(vk_right)) direction-=5; if (keyboard_check(vk_up) ) speed=3 if (keyboard_check_released(vk_up)) speed=0 by Maximal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Jak zrobić obracanie się bohatera do kierunku w jakim idzie, lub jest programowo zwrócony (w zarejestrowanej wersji)? Należy stworzyć bohatera obróconego w prawą stronę. Potem w step bohatera dajemy: image_angle=direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Nie wiem czy mozna tak ale sam tez cos od siebie napisze. Najczęstsze pytanie to : Jak zrobić grawitacje w grze platformowej? tworzysz objeckt blok(to objekt po ktorym chodzic bedzie hero, pamietaj zeby byl on soild).tworzysz objekt hero. W jego stepie dajesz if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} W colizji z blokiem move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 przy nacisnieciu klawiszu prawo dajesz if place_free(x+4,y) {x+=4} a przy przycisku w lewo if place_free(x-4,y) {x-=4} Teraz trzeba ustalic jeszcze skakanie ktore ustawiasz w przycisku w gore if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -10} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Co zrobić, aby po uzyskaniu 50 punktów przejść do następnej planszy? Należy użyć poniższej instrukcji: if (score = 50) { room_goto_next() } by Maximal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Co zrobić, żeby dźwięk był odtwarzany tylko raz (nie wielokrotnie na raz)? W event, gdzie ma być dźwięk dajesz: if not (sound_isplaying(nazwa_dzwieku) { sound_play(nazwa_dzwieku) } nazwa_dzwieku zastępujesz nazwą dźwięku który ma być odtwarzany Jak zrobić żeby objekt szedł w stronę drugiego objektu? W step dajesz: move_towards_point(x.nazwa_objektu,y.nazwa_objektu,szybkosc) nazwa_objektu zastępujesz nazwą objektu za którym ma podążać drugi objekt. W szybkosc wpisujesz z jaką prędkością ma iść ten objekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrysław Opublikowano 28 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 No! To się nazywają porządni forumowicze. :) Zaraz pododaje część. Teraz możecie odsyłać już niektórych noobków do FAQa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Co zrobić, aby po uzyskaniu 50 punktów przejść do następnej planszy? Należy użyć poniższej instrukcji: if (score = 50) { room_goto_next() } by Maximal W if powinno być raczej if(score==50). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 A nie czasem if (score<=50); To jest bardziej praktyczne:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrysław Opublikowano 28 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Nie widzę specjalnego sensu w dodawaniu tego pytania. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 To moje to nie jest pytanie tylko poprawka do pytania Maximala x). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Jak stworzyć grę typu MMORPG? Naucz się najpierw robić platformera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 28 Maja 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Jak postawić serwer Tibii? Odp: www.otserv.pl :] Ciekawe ile osób by skorzystało z tej rady. :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 He he, albo: Przepraszam, czy to strona o Tibii? Nie. A o czym to jest strona? 0_o O Game Makerze. Game Maker to serwer Tibii, tak? Nie. A co to? Patrz punkt pierwszy. ;p Vardi: A, rzeczywiście powinno być ==, sorki machnęło mi się :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Jak uruchomić 3D i narysować czerwoną kulkę? Robimy objekt kamera. W evencie room start - kod: d3d_start() W evencie room end - kod: d3d_end() W evencie draw - kod: d3d_set_projection(320,320,64,320,240,0,0,0,1) draw_set_color(c_red) d3d_draw_ellipsoid(320-16,240-16,0,320+16,240+16,32,-1,1,1,24) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Jak wyświetlić okienko służące do wpisywania tekstu? Należy użyć polecenia: text = get_string('','') Tekst zostanie zapisany do zmiennej text. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Jak zrobić strzelanie W obiekcie który ma strzelać w Evencie <Any Key> dajemy : if keyboard_check(vk_control) { instance_create(x,y,obiekt_pocisk) }; A w obiekcie który jest "Pociskiem" w Evencie Create dajemy jedną z poniższych pasujących nam funkcji : Strzelanie do góry vspeed=(-10); Strzelanie na dół vspeed=(10); Strzelanie w prawo hspeed=(10); Strzelanie w lewo vspeed=(-10); Dla przykładu, w Create pocisku można dać : hspeed=(10); Wtedy pocisk będzie leciał w prawą stronę. Często widzę tematy nowych użytkowników z pytaniem w stylu jak zrobić by obiekt1 strzelał obiektem2, więc daje to co widać. =^-^= Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Jak wczytać grafikę sprita do obiektu z zewnętrznego pliku? Należy użyć instrukcji: grafika = sprite_add('nazwapliku') sprite_index=grafika Jak wczytać muzykę z zewnętrznego pliku? Należy użyć instrukcji: muzyka = sound_add('nazwapliku') Heh, może jeszcze jutro dodam reszte rzeczy do wczytania (tła, czcionki...) ;p EDIT: Już poprawiłem Vardi :) To chyba ze zmęczenia ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Poprawcie literówke w poście Maximala, powinno być "sprite", a nie "spirite". :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Ja mam coś ciekawego edit : ok zmazałem a przykład dam gdy wrócę ze szkoły przykład miałem już dać wczoraj ale musiałem kończyć Download Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 28 Maja 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 LionX: To jest za długie na FAQ. Zrób z tego przykład a my zamieścimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Jak pisać wyrażenia dla reprezentowania wartości logicznych w środowisku GML ? Iloczyn logiczny - AND lub && Suma logiczna - OR lub || Suma modulo 2 (różnica symetryczna) - XOR lub ^^ Negacja - NOT lub ! EDIT: No i już po FAQ :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 Jak zrobić aby postać nie wychodziła poza rooma? W postaci która ma nie wychodzić poza rooma dajemy outside room a w nim x=xprevious; y=yprevious; Uwaga jeśli sprite bedzie za mały to postaci może niebyć widać przy końcu rooma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 Nie lepiej: x = min(max(0,x),room_width); y = min(max(0,y),room_height); :blink: ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 Tymon jak zwykle komplikuje sprawy... :lol: *żarcik* =3 EDIT: Jak zrobić by obiekt podążał za myszką : Steps: x=mouse_x; y=mouse_y; Najlepiej by sprite był wyśrodkowały, wtedy będzie wszystko precyzyjnie. EDIT: Oho rzeczywiście... sorka ^^" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 Tymon niewiem czy lepiej tamto działa. Moho to już jest w faq jak sie nie myle. EDIT Jak zmienić wygląd kursora w grze? wystarczy stworzyć sprita z rysunkiem kursora później stworzyć objekt kursor a w nim w create dać klocek set te mause cursor i w min wybrać rysunek tego kursora a potem tylko umieścić obiekt w najlepiej 1 roomie uwaga działa tylko w zarejestrowanej wersji gma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 No to ja też czymś zarzucę: Jak zrobić efekt przechodzenia przez ściany a la Snake? W obiekcie, który ma przechodzić przez ściany dodajemy event Outside Room. Następnie piszemy w nim: move_wrap(32,32,0) PS: Do ewentualnej korekty ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 Jak pobierać z komputera dane na temat aktualnej daty i czasu ?? Create godzina=1; minuta=1; sekunda=1; miesiac=1; rok=1; dzien=1; czas=1; Steps godzina=current_hour; minuta=current_minute; sekunda=current_second; miesiac=current_month; rok=current_year; dzien=current_day; czas=current_time; I dla przykładu możemy to wyświetlić: Draw draw_text(0,10,'Godzina :'); draw_text(70,10,godzina); draw_text(0,30,'Minuta :'); draw_text(70,30,minuta); draw_text(0,60,'Sekunda :'); draw_text(70,60,sekunda); draw_text(0,90,'Dzien :'); draw_text(70,90,dzien); draw_text(0,120,'Miesiac :'); draw_text(70,120,miesiac); draw_text(0,150,'Rok :'); draw_text(70,150,rok); draw_text(0,180,'?? :'); draw_text(70,180,czas); PS: Dopiero dzisiaj się dowiedziałem przypadkiem o czymś takim :P EDIT: PRZYKŁAD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 jak zrobić pół prześwitujący Obiekt w obiekcie który ma prześwitywać dajemy w draw draw_set_alpha(0.5); draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale, image_angle,image_blend,draw_get_alpha()); draw_set_alpha(1); ps.żeby nie było że coś tam ściemniam od razu mowie że to ot tymona wiem ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się