Skocz do zawartości

Robimy FAQ


Patrysław

Rekomendowane odpowiedzi

Od dłuższego czasu na stronie znajduje się FAQ. Pewnie wielu z was nawet o tym nie wiedziało. :) Może to i dobrze, bo było w nim tylko jedno pytanie. Teraz trzeba coś z tym zrobić. Ostatnio dodałem sześć podstawowych zagadnień i jeden skrypt, o który czesto pytają noobki. Teraz kolej na was! :D

 

Zapewniam, że napisanie jednego pytania nie zajmie wam więcej niż kilka-kilkanaście minut, a pomoże nowicjuszom i jednocześnie odciąży trochę forum. W tym temacie możecie teraz pisać zarówno propozycje jak i gotowe pytania do FAQa. Oby więcej było tych drugich.

 

Do roboty! ;)

 

P.S. - Gadałem z Ranmusem i powiedział, że gdy znajdzie trochę czasu (studia...), to wrzuci do Fastbara ikonkę prowadząca do FAQa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Już wczoraj chciałem pisać te pytanie przesłać tymonowi ale jak jest taki temat to napisze to tu

1Jak zrobić aby postać przeskakiwała o 24 pixele w prawo, lewo, góre i dół?

w stepie postaci która ma sie poruszać

if keyboard_check_pressed(vk_left)x-=24
if keyboard_check_pressed(vk_right) x+=24
if keyboard_check_pressed(vk_up)y-=24
if keyboard_check_pressed(vk_down) y+=24

Jak narazie tylko 1 ale jeszcze pomyśle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobić poruszanie się bohatera w stylu GTA?

Należy stworzyć animację obracającego się ludzika. Następnie w zdarzeniu Step wpisać:

image_single = direction * image_number/360;
if (keyboard_check(vk_left))
direction+=5;
if (keyboard_check(vk_right)) 
direction-=5;
if (keyboard_check(vk_up) ) 
speed=3
if (keyboard_check_released(vk_up))
speed=0

 

by Maximal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mozna tak ale sam tez cos od siebie napisze.

Najczęstsze pytanie to :

Jak zrobić grawitacje w grze platformowej?

 

tworzysz objeckt blok(to objekt po ktorym chodzic bedzie hero, pamietaj zeby byl on soild).tworzysz objekt hero. W jego stepie dajesz

if place_free(x,y+1)
{gravity = 0.5}
else
{gravity = 0}

 

W colizji z blokiem

move_contact_solid(270,4)
vspeed = 0

 

przy nacisnieciu klawiszu prawo dajesz

 if place_free(x+4,y)
{x+=4}

a przy przycisku w lewo

 if place_free(x-4,y)
{x-=4}

Teraz trzeba ustalic jeszcze skakanie ktore ustawiasz w przycisku w gore

 if ! place_free(x,y+1)
{vspeed = -10}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zrobić, żeby dźwięk był odtwarzany tylko raz (nie wielokrotnie na raz)?

W event, gdzie ma być dźwięk dajesz:

if not (sound_isplaying(nazwa_dzwieku)
{
sound_play(nazwa_dzwieku)
}

nazwa_dzwieku zastępujesz nazwą dźwięku który ma być odtwarzany

 

Jak zrobić żeby objekt szedł w stronę drugiego objektu?

W step dajesz:

move_towards_point(x.nazwa_objektu,y.nazwa_objektu,szybkosc)

nazwa_objektu zastępujesz nazwą objektu za którym ma podążać drugi objekt. W szybkosc wpisujesz z jaką prędkością ma iść ten objekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uruchomić 3D i narysować czerwoną kulkę?

 

Robimy objekt kamera.

W evencie room start - kod:

d3d_start()

W evencie room end - kod:

d3d_end()

W evencie draw - kod:

d3d_set_projection(320,320,64,320,240,0,0,0,1)
draw_set_color(c_red)
d3d_draw_ellipsoid(320-16,240-16,0,320+16,240+16,32,-1,1,1,24)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobić strzelanie

 

W obiekcie który ma strzelać w Evencie <Any Key> dajemy :

if keyboard_check(vk_control)
{
instance_create(x,y,obiekt_pocisk)
};

 

A w obiekcie który jest "Pociskiem" w Evencie Create dajemy jedną z poniższych pasujących nam funkcji :

Strzelanie do góry

vspeed=(-10);

Strzelanie na dół

vspeed=(10);

Strzelanie w prawo

hspeed=(10);

Strzelanie w lewo

vspeed=(-10);

 

Dla przykładu, w Create pocisku można dać :

hspeed=(10);

 

Wtedy pocisk będzie leciał w prawą stronę.

 

Często widzę tematy nowych użytkowników z pytaniem w stylu jak zrobić by obiekt1 strzelał obiektem2, więc daje to co widać. =^-^=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wczytać grafikę sprita do obiektu z zewnętrznego pliku?

Należy użyć instrukcji:

grafika = sprite_add('nazwapliku')
sprite_index=grafika

 

Jak wczytać muzykę z zewnętrznego pliku?

Należy użyć instrukcji:

muzyka = sound_add('nazwapliku')

 

Heh, może jeszcze jutro dodam reszte rzeczy do wczytania (tła, czcionki...) ;p

 

EDIT: Już poprawiłem Vardi :) To chyba ze zmęczenia ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisać wyrażenia dla reprezentowania wartości logicznych w środowisku GML ?

 

Iloczyn logiczny - AND lub &&

Suma logiczna - OR lub ||

Suma modulo 2 (różnica symetryczna) - XOR lub ^^

Negacja - NOT lub !

 

 

EDIT: No i już po FAQ :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymon jak zwykle komplikuje sprawy... :lol: *żarcik* =3

 

EDIT:

 

Jak zrobić by obiekt podążał za myszką :

 

Steps:

x=mouse_x;
y=mouse_y;

 

Najlepiej by sprite był wyśrodkowały, wtedy będzie wszystko precyzyjnie.

 

EDIT: Oho rzeczywiście... sorka ^^"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymon niewiem czy lepiej tamto działa.

Moho to już jest w faq jak sie nie myle.

 

 

 

EDIT

Jak zmienić wygląd kursora w grze?

wystarczy stworzyć sprita z rysunkiem kursora później stworzyć objekt kursor a w nim w create dać klocek set te mause cursor i w min wybrać rysunek tego kursora a potem tylko umieścić obiekt w najlepiej 1 roomie

 

uwaga działa tylko w zarejestrowanej wersji gma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pobierać z komputera dane na temat aktualnej daty i czasu ??

 

Create

godzina=1;
minuta=1;
sekunda=1;
miesiac=1;
rok=1;
dzien=1;
czas=1;

 

Steps

godzina=current_hour;
minuta=current_minute;
sekunda=current_second;
miesiac=current_month;
rok=current_year;
dzien=current_day;
czas=current_time;

 

I dla przykładu możemy to wyświetlić:

 

Draw

draw_text(0,10,'Godzina :');
draw_text(70,10,godzina);
draw_text(0,30,'Minuta :');
draw_text(70,30,minuta);
draw_text(0,60,'Sekunda :');
draw_text(70,60,sekunda);
draw_text(0,90,'Dzien :');
draw_text(70,90,dzien);
draw_text(0,120,'Miesiac :');
draw_text(70,120,miesiac);
draw_text(0,150,'Rok :');
draw_text(70,150,rok);
draw_text(0,180,'?? :');
draw_text(70,180,czas);

 

PS: Dopiero dzisiaj się dowiedziałem przypadkiem o czymś takim :P

 

EDIT: PRZYKŁAD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zrobić pół prześwitujący Obiekt

 

w obiekcie który ma prześwitywać dajemy

w draw

draw_set_alpha(0.5);
draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,
          image_angle,image_blend,draw_get_alpha());
draw_set_alpha(1);

 

ps.żeby nie było że coś tam ściemniam od razu mowie że to ot tymona wiem ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...