Skocz do zawartości

Operacja na zmiennych


Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobić żeby object znacznik zniknął wtedy gdy wszystkie objecty w roomie które mają zmienną biegnie = true zderzą się z nim?

 

 

 

edit: Już sobie z tym poradziłem, temat do zamknicia :thumbsup:

edit2(lol): Jednak sposób który znalazłem był zły, znów proszę o pomoc :crying:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
b=true;//zmienna pomocnicza

with object1//sprawdzaj każdy object1

if(biegnie==false)//jeżeli biegnie jest false

znacznik.b=false;//to zmienna pomocnicza b w wyznaczniku jest false

with object2//sprawdzaj każdy object2

if(biegnie==false)//jeżeli biegnie jest false

znacznik.b=false;//to zmienna pomocnicza b w wyznaczniku jest false

.

.

.

with objectN//sprawdzaj każdy objectN

if(biegnie==false)//jeżeli biegnie jest false

znacznik.b=false;//to zmienna pomocnicza b w wyznaczniku jest false

if(b)//jeżeli b jest prawda

instance_destroy()//niszcz obiekt znacznik</span></span>

Kiedy wszystkie obiekty mają biegnie=true, zmienna pomocnicza b nie zmienia swojej wartości i obiekt jest niszczony. Sprawdzasz tylko te obiekty, w których jest zmienna biegnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiekt znacznik:

GML
with(all)

{

if(variable_local_exists('biegnie'))&&(variable_local_exists('zderzony')) if(biegnie = false)||(zderzony = false) exit //zderzony ustawiac na true, gdy sie zderzy ze znacznikiem

}

instance_destroy()

Najszybszy kod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...