Makary155 Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Przeczytałem ostatnio dokładniej dokumentację od silnika Cube 2 i znalazłem ciekawy fragment. Otóż autor podaje że gra jest zorganizowana clientside i oprócz poruszania się po stronie klienta jest również celowanie. Dzięki temu serwer jest maksymalnie odchudzony i autor zapewnia że można hostować grę z 4 graczami przez połączenie modemowe, oprócz tego osoba z pingiem 30 może spokojnie grać z osobą z pingiem 100. Moje pytania(do tych co sie znają) Na czym polega komunikacja klient-serwer w takim systemie? Jak można taki multiplayer zaprojektować i czy możliwe jest w gmie z 39dll? Sam silnik jest open-source poza modelami i mapami(większość ma osobną licencję, przeważnie CC) dostępny pod adresem www.sauerbraten.org Z tego co wiem powstaje także projekt rpg o nazwie Einstern na tym silniku(mmo open source? Tego jeszcze nie było) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Taki system umożliwia w prosty sposób robienie hacków do gier. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 21 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Właśnie zabezpieczenia zawarte są w zdaniu "There's no cheat protection at all. Nada." :) [hint: Można włączyć tryb "prywatny", dzięki czemu nikt nie może sie przyłączyć bez pozwolenia "mastera"] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Nie ma sensu tego używania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 21 Maja 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Makary, tutaj nie ma co tłumaczyć. Chodzi ogólnie o to, że w grach typu klient-serwer (aktualnie praktycznie wszystkie, z almorą włącznie) konkretne obliczenia wykonuje się albo po stronie klienta albo po stronie serwera (lub na kliencie i serwerze konfrontując wyniki). Im więcej obliczeń przerzucisz na klienta, tym większe są dla niego wymagania i gra jest bardziej podatna na cheaty. Natomiast im więcej przerzucisz na serwer tym serwer gry będzie miał większe wymagania i gra bardziej odporna na oszustwa. Osobiście uważam, że rozwiązanie w silniku Cube 2 jest bardzo lipne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 21 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Nie ma sensu tego używania. a mógłbyś odpowiedzieć na moje pytania a nie ciągle marudzisz "to jest do bani/niewydajne/nic nie umiecie", po prostu jestem ciekawy jak to działa, nic nie powiedziałem że chce coś napisać podobnego. edit: posta Ranmy nie było jak pisałem ten post. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Jezu, o co Ci chodzi. Wyraziłem Ci tylko swoje zdanie. omg. W poście skierowanym do mnie nie zadałeś pytania co do działania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Taki system umożliwia w prosty sposób robienie hacków do gier. dla tego, trzeba pisać anty-cheat'y, typu: wykrywanie zew aplikacji integrujących w grę / sprawdzanie czasu pakietów / odstępy od normalności w np chodzeniu/strzelaniu co jakiś czas itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 dla tego, trzeba pisać anty-cheat'y, typu: wykrywanie zew aplikacji integrujących w grę / sprawdzanie czasu pakietów / odstępy od normalności w np chodzeniu/strzelaniu co jakiś czas itd... Aha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Od biedy można tu wziąć Tibię, która wszystko jest po stronie serwera, ale i tak są cheaty. Jak ktoś będzie chciał to będzie cheatował, więc zabezpieczanie się czy ma sens? Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 ma bo większość cziterów no lenie którym się nie chce instalować "skomplikowanych" cheatów przez co na starczie odpada 80% z nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 23 Maja 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Jezu, o co Ci chodzi. Wyraziłem Ci tylko swoje zdanie. omg. W poście skierowanym do mnie nie zadałeś pytania co do działania. Chodzi o to, że przedstawiasz na gmclanie grupę mądralińskich, której członkowie swoje wypowiedzi skracają do jednego prostego zdania - co jest w sumie równoznaczne ze spamem i trollingiem, bo tego typu wyrażenie swojego zdania nie jest nikomu potrzebne i tylko denerwuje ludzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Chodzi o to, że przedstawiasz na gmclanie grupę mądralińskich, której członkowie swoje wypowiedzi skracają do jednego prostego zdania - co jest w sumie równoznaczne ze spamem i trollingiem, bo tego typu wyrażenie swojego zdania nie jest nikomu potrzebne i tylko denerwuje ludzi. Aha, dobrze wiedzieć :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się