RaV Royal Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Witam, Proszę Was o pomoc. Chodzi mi o wykrywanie, czy przed danym obiektem znajduje się inny. Tak jak na obrazku: Szary obiekt jest sterowany myszką. Kiedy na niego klikamy, zmienna pozycja=true i zmienia się jego x na takie, jakie ma myszka. Innymi słowy ten szary klocuszek porusza się w bok To sterowanie zrobiłem sam, ale mam pewien problem z kolizjami. Chcę, aby szary obiekt poruszał się w prawo (w tym wypadku) jeżeli ten zielony będzie tak ustawiony, że nie będzie z nim kolidował. Kiedy zaś jest ten czerwony będzie mu przeszkadzał, to, żeby nic się nie działo. Obiekt szary ma być wtedy nieruchomy. Próbowałem coś kombinować z place_free, collision_point, ale coś mi to za ładnie nie wychodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 instance_nearest(x,y,obj) powinno pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Wytłumaczysz mi to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 GML place_meeting(x,y,obj) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 OK! "Szary" klocuszek po najechaniu na przeszkodę blokuje się, jednak kiedy przejadę myszką na drugą stronę przeszkody, szary obiekt też przenika na jej drugą stronę. Ma ktoś pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 if(!collision_line(starex, starey, x, y, klocek, true, false)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.talbot Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 jeżeli dobrze zrozumiałem... byćmoże mógłbyś po prostu ustawić dla szarego klocka, przy kolizji z przeszkodą solidną horizontal speed na zero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Ale on ma ustawione, że x=mouse_x, więc to raczej nie zadziała. waxx, dzisiaj sprawdzę, czy to będzie chodzić ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 No to chyba żaden problem ? Jeśli nie ma kolizji w miejscu kursora --> przesuń się w to miejsce, inaczej nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się