Skocz do zawartości

Trochę o AI


Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie bo zależy mi na jako takim AI w grze. Wystarczy tylko kod znaczący mniejwięcej to: Jeżeli postać zbliży się na odpowiednią odległość od wroga, to wróg odwraca się, i (tu komenda chyba z and) strzela do postaci i podąża za nią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, na dłuższą metę mógłbym sam pokombinować ale nie bardzo się znam i chciałbym by ten potwór/żołnierz do mnie strzelał i podążał :)

 

O, Makary, Thx :)

 

Aha, ten kod na pewno będzie zły więc proszę by mi go ktoś przerobił:

 

GML
if distance_to_object(obj_Bohater1)<=odległość

{

direction=point_direction(x,y,obj_Bohater1.x,obj_Bohater1.y)

move_towards_point(obj_Bohater1.x,obj_Bohater1.y, 5)

if (can = true )

{

pocisk = instance_create(x, y, obj_Pocisk)

pocisk. speed = 10

pocisk. direction = direction;

 

can = false

alarm[ 0 ] = 12

}

Nawet mi wydaje się to źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if ( distance_to_object(obj_Bohater1)<=200 )

{

direction=point_direction(x,y,obj_Bohater1.x,obj_Bohater1.y);

move_towards_point(obj_Bohater1.x,obj_Bohater1.y, 5);

if (can == true )

{

pocisk = instance_create(x, y, obj_Pocisk);

pocisk.speed = 10;

pocisk.direction = direction;

 

can = false;

alarm[ 0 ] = 12*room_speed;

}

}

 

teraz jest dobry pod względem poprawnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...