Ignis Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Mam takie pytanie bo zależy mi na jako takim AI w grze. Wystarczy tylko kod znaczący mniejwięcej to: Jeżeli postać zbliży się na odpowiednią odległość od wroga, to wróg odwraca się, i (tu komenda chyba z and) strzela do postaci i podąża za nią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 W Step potwor: GML if distance_to_object(hero) { point_direction(x,y,hero.x,hero.y) //script ataku direction=point_direction(x,y,hero.x,hero.y) speed=2 } else { speed=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 GML if distance_to_object(bohatyr)<=odległość { direction=point_direction(x,y,bohatyr.x,bohatyr.y) move_towards_point(bohatyr.x,bohatyr.y, 5) strzelaj() } we wrogu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 8 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Dzięki, na dłuższą metę mógłbym sam pokombinować ale nie bardzo się znam i chciałbym by ten potwór/żołnierz do mnie strzelał i podążał :) O, Makary, Thx :) Aha, ten kod na pewno będzie zły więc proszę by mi go ktoś przerobił: GML if distance_to_object(obj_Bohater1)<=odległość { direction=point_direction(x,y,obj_Bohater1.x,obj_Bohater1.y) move_towards_point(obj_Bohater1.x,obj_Bohater1.y, 5) if (can = true ) { pocisk = instance_create(x, y, obj_Pocisk) pocisk. speed = 10 pocisk. direction = direction; can = false alarm[ 0 ] = 12 } Nawet mi wydaje się to źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 GML if ( distance_to_object(obj_Bohater1)<=200 ) { direction=point_direction(x,y,obj_Bohater1.x,obj_Bohater1.y); move_towards_point(obj_Bohater1.x,obj_Bohater1.y, 5); if (can == true ) { pocisk = instance_create(x, y, obj_Pocisk); pocisk.speed = 10; pocisk.direction = direction; can = false; alarm[ 0 ] = 12*room_speed; } } teraz jest dobry pod względem poprawnosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 8 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 O! Dziękuję :) Ale coś jest nie tak, gdy już dojdzie do bohatera zaczyna dostawać padaczki, jakby to zmienić? Może jakby dystans wynosił ileśtam to Obj_SSsoldier zatrzymywał się? Co proponujecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 GML else if ( distance_to_object(obj_Bohater1)<6 ) {speed=0} bezpośrednio po tamtym kodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się