Avenume Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Witam wszystkich serdecznie. W programach tego typu siedzę już jakiś czas, jednak głównie skupiałem się na TGF / MMF/ MMF2 (ostatnimi czasy zainteresował mnie także Construct, lecz jest zbyt zbugowany na dzień dzisiejszy). Do Game Maker już podchodziłem kilka razy, jednak zawsze coś mnie odtrącało, rozpoczynałem w nim nawet kilka projektów, które to w mniejszym lub większym stopniu były ukończone, jednak zawsze wracałem do MMF2. Mam do was kilka pytań, mam nadzieję, że odpowiedzcie na nie konstruktywnie oraz całkowicie OBIEKTYWNIE.A więc tak. 1. Czy GM jest lepszy od MMF2 - jeśli tak, to w czym jest lepszy? 2. Czy GML jest trudny do przyswojenia? (Jestem czystym humanistą, dlatego nawet nie łapię się za języki typu C++ i muszę zadowolić się programami typu Click&Play) 3. Ile zajmuje nauczenie się GML'a w przynajmniej podstawowym stopniu? Czy matematyka i jej znajomość odgrywa tutaj znaczącą rolę? 4.Czy GM posiada wsparcie akceleracji sprzętowej? Jak jest z jego wydajnością, oraz elastycznością w towrzeniu i modyfikacji kodu? Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, jakie pojawią się w tym wątku. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Co do drugiego: Ja bardzo szybko nauczyłem się podstaw w kodzie.Powiem że wygodnie pracuje mi się w GMLu,polecenia są w miare proste do zapamiętania (nauczyłem się ich szybciej niż wierszyka z polskiego :jezor: ). Ja polecam ci GML, bo gdy tylko patrze na jakiś kod w C++ to od razu mi się odechciewa w nim cokolwiek robić.Po prostu nie mogę go opanować.Tylko możliwości GMLa są troche ograniczone w wersji Lite,a wersja Pro niestety kosztuje.To jest dla mnie jedyny minus. Gdy ja miałbym wybierać w czym chcę robić gry w tej chwili wybrałbym język GML. Jeżeli się zdecydujesz na GML życzę ci powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Witaj nieznajomy... Ad 1) To czy lepszy czy gorysz zależy od Ciebie, po prostu kwestia gustu i tego czego oczekujesz od programu do tworzenia gier. Ad 2) GML wbrew pozorom ludzi który dopiero co zaczynają jest bardzo prosty do nauczenia. Przykładowo Funkcje to po prostu angielskie nazwy więc jako humanista nie powinieneś mieć trudności. Nawet kiedy robisz bardziej zaawansowane rzeczy nie musisz być wielkim matematykiem, po prostu bierzesz to na logikę. Ad 3) Szybkość nauki zawsze zależy od twoich chęci. Jeśli bedziesz systematycznie dzień w dzien siedział, czytał i robił to myśle ze w miesiąc dojdziesz do poziomu którego nie ma wiekszośc użytkowników na tym forum, nawet bez znajomości jakiegoś innego języka programowania. Pamiętaj wszystko zależy od Ciebie i twoich ambicji. Ad 4) Game maker wbrew pozorom jak wszyscy trąbią nie jest aż tak niewydajny więc nie zrażaj się, wydajnośc zależy od programisty. Od rozwiązań jakie podejmie i od kodu jaki napisze. Pamiętaj, wszystko zalezy od ambicji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Witam! Jak będziesz następnym razem zakładał temat to radzę zapoznać się z regulaminem, o ile się nie mylę jest tam punkt o tym, że tytuł tematu powinien coś o nim mówić coś o treści pierwszego postu. 1. Moim zdaniem tak, oczywiście na tym forum nie znajdziesz pewnie innych odpowiedzi i gdybyś zadał to pytanie na stronce o tworzeniu gier w MMF, byłyby zupełnie inne, ale wszystko jest kwestią gustu. 2. Ja raczej posiadam umysł ścisły i dla mnie osobiście nie było ciężkie nauczenie się tego języka, a przynajmniej jego podstaw, bo co spojrzę na jakiś temat na forum to się czegoś nowego dowiem. 3. Tak jak wyżej powiedziałem przyswoiłem gml'a w nie całe dwa miesiące chociaż może to było trochę krócej, ale ciągle dowiaduję się czegoś nowego. 4. To czy gra będzie wymagała dobrego sprzętu wymaga od tego jak dobry programista pisał kod. Podobno widać też różnicę w grach tworzonych w GM 8 w stosunku do innych wersji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 4 Maja 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 GM jest strasznie słabo zoptymalizowany i trzeba się ostro namęczyć, żeby na dobrym kompie bardziej rozbudowane gierki się nie zcinały. Co do nauki to zależy, jeśli znasz już jakieś inne języki programowania to kwestia godziny (jeśli umiesz posługiwać się dokumentacją) @Arkadiusz: Możesz sobie tak silnik do cpp napisać, że później kodzisz jak w gmlu. Chodzi tylko o to ile czasu ci się chce poświęcić na rozbudowywanie silnika o setki różnych klas i funkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 @AntY: Taki silnik napewno wymaga dużo pracy i przede wszystkim WIEDZY której wydaje mi się że ja jeszcze nie posiadam :mellow: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 tworzenie silnika ma te zalety że do niego tylko dodajesz funkcje ;) a co do uczenia się to zależy od ciebie czy wiesz że chcesz tworzyć gry czy tylko pograć w wymarzoną gierkę to porostu trzeba lubić a nie robić na sile żeby zobaczyć efekty. EDIT: Przykład dyzmek (pewnie go jeszcze nie poznałeś ale poznasz) on chce zrobić grę a nie ją robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 gml jest spoko :thumbsup: wystarcza do małych projektów jak i do tych dużych sięgając aż do bardzo funkcjonalnych programów ogólnie składnia gml jest prostą do nauki, po nauce gml masz dobry start w inne środowiska, po prostu pisząc gdzie indziej będziesz mógł wykorzystywać doświadczenie nabyte przy gm :) E: Tylko mam dla Ciebie jedną radę, nie porywaj się z motyką na słońce i nie bierz sie od razu za jakiś spory projekt typu mmorpg ala tibia czy 3d ala gta (jak to niektórzy nowicjusze -,-) to jednak stanowi potężne wyzwanie. na początek polecam wzięcie się za coś lajtowego, np proste mario czy coś z tego rodzaju :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 4 Maja 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Dobre jest to, że ma uniwersalną składnię możesz nim pisać jak w cpp, nie musisz po if dawać nawiasów, nie musisz średników pisać (ale lepiej się przyzwyczajać :D ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avenume Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Ależ oczywiście, że główną radochę czerpię z TWORZENIA gry, z jej budowania. Ja nie chcę zrobić gry, chcę ja ROBIĆ, krok po kroku i w jak największym stopniu samodzielnie. Właściwie to przyadła by mi się pomoc jakiegoś bardziej doświadczonego użytkownika, najchętniej zadałbym kilka pytań ów osobie na GG - jeśli ktoś by był chętny do pomocy, to wyslę mu GG na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 bardziej doświadczonego użytkownika dokładnie! uważaj by ktoś nie wpoił w Ciebie słych nawyków :hitler: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 1.Moim zdaniem tak 2.Jeszcze niedawno składałem z klocków,a teraz umiem pisać średnio-trudne skrypty,szybko się go nauczysz :thumbsup: 3.Ja się go nauczyłem w....chwila...w cztery tygodnie,ale to zależy od chęci,ja najpierw uczyłem się zrobić prostego sterowania strzałkami i stawiania warunków,potem dowiedziałem się co to są zmienne i jak ich używać,a dalej samo wyszło ;) 4.Moim zdaniem bardzo wydajny,ale nie polecam dodawać do pokoju(room) dużo obiektów bo wtedy gra ma ruchy jak bolek suchy :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 teraz umiem pisać średnio-trudne skrypty Widać, że nie wiesz co to znaczy "średni". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się