Skocz do zawartości

Ładowanie. Większa wydajność?


Crab

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż ostatnio zastanawiam się nad pewną rzeczą. Ucząc się dalej GML w dokumentacji nie odkryłem nigdzie opisu funkcji sprite_add. Po wpisaniu jej w GM'ie korzystając z automatycznych podpowiedzi wczytałem obrazek do gry z zewnątrz i zastanawiam się czy to daje jakikolwiek przyrost wydajności gry, czy może nadal lepiej wczytywać je z aplikacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprite będzie z zewnątrz, różnicę zauważysz wtedy, gdy będziesz wczytywał potrzebne ci w danym momencie sprite'y, a niepotrzebne kasował

poza tym, fatalnie szukasz - jak byk napisane w dziale "Changing Resources"

wątpię żeby to zwiększyło wydajność raczej na odwrót bo poza narysowaniem sprite-a musi go jeszcze wczytać (choć mogę się mylić ;) )

chcesz wczytywać sprite'a co stepa? gratz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if spoczynek=1

{

pac_1=sprite_add("data\pac_1.bmp",1,1,1,0,0);

}

else

{

sprite_delete(pac_1);

}

Ala coś takiego?

Edit odnośnie postu Jaklub'a: Thx, mniej więcej chyba rozumiem. Chodzi o to, że GM ładuję wszystko co ma w Sprites, a my załadujemy tylko to co potrzebne w danym roomie, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę, że nie zrozumiałeś.

w jakimś obiekcie, który jest ciągle w roomie aż do samego końca (czyli nie potraktujesz go w międzyczasie jakimś instance_destroyem czy innym ścierwem) daj to:

GML (room start)
global.ostatniokraglyczlowiek=sprite_add("data\pac_1.bmp",1,1,1,0,0);

czy masz dobrze czy źle argumenty nie zwracam uwagi, pamiętaj.

GML (room end)
sprite_delete(global.ostatniokraglyczlowiek);

a w pacmanie dajesz:

GML (step czy gdziekolwiek indziej)
sprite_index=global.ostatniokraglyczlowiek;

musisz tylko postarać się, żeby obiekt ładujący sprity wykonał swoje akcje jako pierwszy, inaczej będziesz miał błędy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...