Crab Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Otóż ostatnio zastanawiam się nad pewną rzeczą. Ucząc się dalej GML w dokumentacji nie odkryłem nigdzie opisu funkcji sprite_add. Po wpisaniu jej w GM'ie korzystając z automatycznych podpowiedzi wczytałem obrazek do gry z zewnątrz i zastanawiam się czy to daje jakikolwiek przyrost wydajności gry, czy może nadal lepiej wczytywać je z aplikacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 wątpię żeby to zwiększyło wydajność raczej na odwrót bo poza narysowaniem sprite-a musi go jeszcze wczytać (choć mogę się mylić ;) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 sprite będzie z zewnątrz, różnicę zauważysz wtedy, gdy będziesz wczytywał potrzebne ci w danym momencie sprite'y, a niepotrzebne kasował poza tym, fatalnie szukasz - jak byk napisane w dziale "Changing Resources" wątpię żeby to zwiększyło wydajność raczej na odwrót bo poza narysowaniem sprite-a musi go jeszcze wczytać (choć mogę się mylić ;) ) chcesz wczytywać sprite'a co stepa? gratz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 chcesz wczytywać sprite'a co stepa? gratz nie chodziło mi o to tylko że na początku gry(podczas wczytywania) jak by miał wiele spritów to by się gra przycięła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 przytnie, ale gra będzie szybciej wczytywać się na początku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crab Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 GML if spoczynek=1 { pac_1=sprite_add("data\pac_1.bmp",1,1,1,0,0); } else { sprite_delete(pac_1); } Ala coś takiego? Edit odnośnie postu Jaklub'a: Thx, mniej więcej chyba rozumiem. Chodzi o to, że GM ładuję wszystko co ma w Sprites, a my załadujemy tylko to co potrzebne w danym roomie, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 widzę, że nie zrozumiałeś. w jakimś obiekcie, który jest ciągle w roomie aż do samego końca (czyli nie potraktujesz go w międzyczasie jakimś instance_destroyem czy innym ścierwem) daj to: GML (room start) global.ostatniokraglyczlowiek=sprite_add("data\pac_1.bmp",1,1,1,0,0); czy masz dobrze czy źle argumenty nie zwracam uwagi, pamiętaj. GML (room end) sprite_delete(global.ostatniokraglyczlowiek); a w pacmanie dajesz: GML (step czy gdziekolwiek indziej) sprite_index=global.ostatniokraglyczlowiek; musisz tylko postarać się, żeby obiekt ładujący sprity wykonał swoje akcje jako pierwszy, inaczej będziesz miał błędy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się