IamTheLaw Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Witam, właśnie do swojej gry chciałem zrobić statyczną platformę która ciągnie ludka w lewo, a gdy ludek z niej spadnie (nie będzie miał kontaktu) to ludek zatrzyma się. Próbowalem coś takiego zrobić, ale ludka ciągneło mi w lewo nawet kiedy już nie miał kontaktu z platformą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 jest w zasobach gmc przykład. najprościej podczas kolizji dodawaj graczowi GML x += xprevious - x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 to była tylko propozycją którą musisz rozwinąć. użyj tego gotowego przykładu z gmc, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 To tak jak ruch strzałkami, tyle że warunkiem jest występowanie pod graczem platformy, a nie klawisz. Jeśli platforma jest pod tobą + możesz się przesunąć --> przesuń się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Zrobiłem takie coś: Kolizja z platforma: GML direction=180 speed=6 Jak zejdzie z platformy to nadal się porusza w lewo. Platforma jest STATYCZNA- nie przemieszcza się. To moja pierwsza próba była, ale się nie dało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Po co ci w prostej platformówce direction :P . A spróbuj tak jak ja mówiłem, to bardzo bardzo proste, ale powinno działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Sory, ale nie skumałem tego że jak zrobić "platforma jest podemną". Jakbyś mi dał w kodzie, bo słownie to nie rozumie xP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Chodziło o zwykłe sprawdzenie kolizji :] . https://gmclan.org/up5908_12_jakisshit.html Dodaj sobie jeszcze sprawdzanie czy na bok się można przesunąć (kolejna kolizja). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shumix Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Zrobiłem takie coś: Kolizja z platforma: GML direction=180 speed=6 Jak zejdzie z platformy to nadal się porusza w lewo. Platforma jest STATYCZNA- nie przemieszcza się. To moja pierwsza próba była, ale się nie dało. powinno być w step: GML if distance_to_object(podloga) < 4(albo więcej lub mniej, bo nie pamiętam jak kolizja w gml :))){direction=180 speed=6}else{speed=0} Najważniejsze jest, że nie zmieniasz speeda jeśli nie kolidujesz i spadając cały czas jedziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 w kolizji GML x-=6 ale mi filozofia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Nie działa kod shumix'a. Ludzik spada w dół strasznie wolno i nie da się nim poruszać (opórcz na boki) Inny kod w stepie jaki mam (który odpowiada za grawitacje w platformówce) to: GML if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5}; else {gravity = 0}; Edit: Patrzyłem przykład assasina, i gdy go wkleiłem do gry, to postać słabiej zaczeła skakać, a gdy usunąłem ostatnią linijkę kodu to nadal to samo, ale już ludek nie przemieszczał się w lewo. Edit2: Kod MarcQ nie działa, więc jakaś filozofia tam jest kolego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shumix Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 ale jeśli cały czas kolidujesz, to nie będzie wydajne i zbyt szybkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 ale jeśli cały czas kolidujesz, to nie będzie wydajne i zbyt szybkie Bo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shumix Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 SORRY zamiast speed użyj hspeed EDIT: omg zamiast vspeed hspeed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Dałem vspeed to nadal ten sam efekt. Gdy dałem hspeed to normalnie łaził, ale nie działała platforma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 GML if distance_to_object(platforma)<3 {x-=6} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 GML if distance_to_object(platforma)<3 {x-=6} Yeah, działa. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się