Skocz do zawartości

Platforma


IamTheLaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, właśnie do swojej gry chciałem zrobić statyczną platformę która ciągnie ludka w lewo, a gdy ludek z niej spadnie (nie będzie miał kontaktu) to ludek zatrzyma się. Próbowalem coś takiego zrobić, ale ludka ciągneło mi w lewo nawet kiedy już nie miał kontaktu z platformą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem takie coś:

 

Kolizja z platforma:

 

GML
direction=180

speed=6

 

Jak zejdzie z platformy to nadal się porusza w lewo. Platforma jest STATYCZNA- nie przemieszcza się.

 

To moja pierwsza próba była, ale się nie dało.

powinno być

w step:

GML
if distance_to_object(podloga) < 4(albo więcej lub mniej, bo nie pamiętam jak kolizja w gml :))){direction=180

speed=6}else{speed=0}

Najważniejsze jest, że nie zmieniasz speeda jeśli nie kolidujesz i spadając cały czas jedziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie działa kod shumix'a. Ludzik spada w dół strasznie wolno i nie da się nim poruszać (opórcz na boki)

 

Inny kod w stepie jaki mam (który odpowiada za grawitacje w platformówce) to:

 

GML
if place_free(x,y+1)

{gravity = 0.5};

else

{gravity = 0};

 

 

Edit: Patrzyłem przykład assasina, i gdy go wkleiłem do gry, to postać słabiej zaczeła skakać, a gdy usunąłem ostatnią linijkę kodu to nadal to samo, ale już ludek nie przemieszczał się w lewo.

Edit2: Kod MarcQ nie działa, więc jakaś filozofia tam jest kolego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...