Skocz do zawartości

Przykład telefonu komórkowego


Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: Telefon komórkowy

 

Gatunek: Przykład/Program/Aplikacja

 

Opis: Jest to przykład raczej dla początkujących.Prawie wszystko jest zrobione kodem(jest chyba tylko 5 klocków). Pokazuje jak działają zmienne global i zwykłe zmienne, okienka z użyciem get_string(),pliki .ini i inne rzeczy.Są komentarze w kodzie.Tylko grafika nie jest najładniejsza, bo większą uwagę przywiązałem do kodu.

 

Download: Pobierz

Rozmiar pliku:

Normalnie - 84,0 KB

Spakowany - 78,8 KB

 

 

 

 

Autorzy:

Programowanie - Arekadiusz,

Grafika - Arekadiusz,

Muzyka i dźwięki - Internet. Pomógł mi także IamTheLaw, za co bardzo mu dziękuje.

 

Screeny:

screen1n.pngscreen2hb.png

 

 

Proszę o opinie i ewentualne rzeczy,które trzeba poprawić. Proszę także aby informować mnie o błędach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (sc wyglad)
/*----------------------

Skrypt Marcina Wieczorka [CTRL], przystosowana do przykładu arekadiusza z gmclan'u.org.

za uzywanie skryptu naleza sie kredki.

----------------------*/

//draw; od 0-9, a raczej od 1-0;]

draw_sprite(spr_guzik1,0,16,96)

draw_sprite(spr_guzik2,0,64,96)

draw_sprite(spr_guzik3,0,112,96)

draw_sprite(spr_guzik4,0,16,144)

draw_sprite(spr_guzik5,0,64,144)

draw_sprite(spr_guzik6,0,112,144)

draw_sprite(spr_guzik7,0,16,192)

draw_sprite(spr_guzik8,0,64,192)

draw_sprite(spr_guzik9,0,112,192)

draw_sprite(spr_guzik0,0,64,240)

draw_sprite(spr_out,0,48,16) //przycisk wyjscia z gry.

draw_sprite(spr_zielonasluchawka,0,32,48)//zielona

draw_sprite(spr_czerwonasluchawka,0,96,48)//czerwona

if mouse_x>48 && mouse_y>16 && mouse_x<48+32 && mouse_y<16+16 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { show_message('see you!'); game_end()}

 

if mouse_x>16 && mouse_y>96 && mouse_x<16+32 && mouse_y<96+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '1' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //1

if mouse_x>64 && mouse_y>96 && mouse_x<64+32 && mouse_y<96+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '2' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //2

if mouse_x>112 && mouse_y>96 && mouse_x<112+32 && mouse_y<96+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '3' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //3

if mouse_x>16 && mouse_y>144 && mouse_x<16+32 && mouse_y<144+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '4' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //4

if mouse_x>64 && mouse_y>144 && mouse_x<64+32 && mouse_y<144+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '5' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //5

if mouse_x>112 && mouse_y>144 && mouse_x<112+32 && mouse_y<144+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '6' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //6

if mouse_x>16 && mouse_y>192 && mouse_x<16+32 && mouse_y<192+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '7' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //7

if mouse_x>64 && mouse_y>192 && mouse_x<64+32 && mouse_y<192+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '8' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //8

if mouse_x>112 && mouse_y>192 && mouse_x<112+32 && mouse_y<192+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '9' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //9

if mouse_x>64 && mouse_y>240 && mouse_x<64+32 && mouse_y<240+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '0' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //0

if mouse_x>32 && mouse_y>48 && mouse_x<32+32 && mouse_y<48+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.dzwoni=0 { if obj_kontroler.numer="" { show_message("Nie podałeś numeru!") } else { if show_question("Czy napewno chcesz zadzwonić pod ten numer?")=true { global.dzwoni=1; global.blokada=1; instance_create(0,0,obj_dzwonienie); }else{}}}else{} }

if mouse_x>32 && mouse_y>48 && mouse_x<32+32 && mouse_y<48+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) {

ini_open("config.ini") //OTWIERA PLIK INI

zapamietane=ini_read_string("Zapamiętywanie:","zapamietaj",0)

if global.cosjestnapisane=1

{

obj_kontroler.numer=""

global.ilecyfr=0

global.cosjestnapisane=0

global.blokada=0

global.dzwoni=0

with(obj_rozmowa1) instance_destroy()

with(obj_rozmowa2) instance_destroy()

with(obj_rozmowa3) instance_destroy()

with(obj_rozmowa4) instance_destroy()

with(obj_dzwonienie) instance_destroy()

sound_stop(sou_dzwonienie)

instance_create(0,0,obj_operator)

}

else

{

 

if show_question("Czy chcesz wyłączyć telefon?")=true

{

ini_close()

game_end()

}

else

{

//JEZELI JEDNAK WYBRALISMY ZE DANE MAJA ZOSTAC USUNIETE

ini_write_string("Dane:","Operator","") //CZYSCIMY OPERATORA

ini_write_string("Dane:","Numer telefonu","") //CZYSCIMY NUMER TELEFONU

ini_close() //ZAMYKAMY PLIK INI

game_end() //WYLANCZAMY TELEFON

}

}

}

 

Na powitanie, a tak, chciałem się przydać.

 

co do przykładu, niestety mam numer 'dhfasfg', bo nie umiesz napisać: if show_question('czy zapisac?')=true.

2/5

 

PS: f**k, zapomniałem; nie ma tych 13 dodatkowych obiektów. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...