Arekadiusz Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Tytuł: Telefon komórkowy Gatunek: Przykład/Program/Aplikacja Opis: Jest to przykład raczej dla początkujących.Prawie wszystko jest zrobione kodem(jest chyba tylko 5 klocków). Pokazuje jak działają zmienne global i zwykłe zmienne, okienka z użyciem get_string(),pliki .ini i inne rzeczy.Są komentarze w kodzie.Tylko grafika nie jest najładniejsza, bo większą uwagę przywiązałem do kodu. Download: Pobierz Rozmiar pliku: Normalnie - 84,0 KB Spakowany - 78,8 KB Autorzy: Programowanie - Arekadiusz, Grafika - Arekadiusz, Muzyka i dźwięki - Internet. Pomógł mi także IamTheLaw, za co bardzo mu dziękuje. Screeny: Proszę o opinie i ewentualne rzeczy,które trzeba poprawić. Proszę także aby informować mnie o błędach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 trzeba poprawić Żeczy 3/5 przyda się tylko dla poczatkujących. myślałem że to będzie taki komunikator :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Pierwszy bug: Zapamiętać dane? Daje nie, a mi pisze "dane zapamiętane" O! Mój numer to numer Basi lol Strasznie dużo obiektów! Nie zagłębiałem się ogólnie w wydajność itd. przykład, no może dobry dla początkujących, daje 3,5/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 podczas czekania, jak nacisniesz czerwony, to nadal dzwoni edit: zrób większe przerwy pomiedzy sygnalami... 4/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 wikku9: Poprawiłem błąd Roki: Jak dasz nie to pisze: Dane zostały zapisane, a jak dasz tak to pisze: Dane zostały zapisane i zapamiętane Mentoss: Fakt,dzięki zaraz to poprawie. EDIT: Już wstawiłem poprawioną wersję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 masz zrobione 5 czcionek, a trzy sie od siebie niczym nie różnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Mentoss: To prawda nie różnią się rozmiarem,ale zauważ że w każdym jest wybrana inna czcionka:Arial(12),Batang(12) i Calligraph421 BT (12). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 U mnie wszystkie były arial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Może nie masz takich zainstalowanych?? Ja mam takie jak podałem wyżej ustawione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 w takim razie następnym razem dawaj czcionki, którę na 100% będą u każdego... jutro rano zoptymilizuję to wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Wszystko fajnie, tylko do czego ma to służyć?? Bo ja żadnego zastosowania nie widzę. 2/5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 To właściwie nie ma zastosowania :) Po prostu jest to przykład obsługi zmiennych,plików .ini, .itp(Tak jak napisałem w pierwszym poście). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 GML (sc wyglad) /*---------------------- Skrypt Marcina Wieczorka [CTRL], przystosowana do przykładu arekadiusza z gmclan'u.org. za uzywanie skryptu naleza sie kredki. ----------------------*/ //draw; od 0-9, a raczej od 1-0;] draw_sprite(spr_guzik1,0,16,96) draw_sprite(spr_guzik2,0,64,96) draw_sprite(spr_guzik3,0,112,96) draw_sprite(spr_guzik4,0,16,144) draw_sprite(spr_guzik5,0,64,144) draw_sprite(spr_guzik6,0,112,144) draw_sprite(spr_guzik7,0,16,192) draw_sprite(spr_guzik8,0,64,192) draw_sprite(spr_guzik9,0,112,192) draw_sprite(spr_guzik0,0,64,240) draw_sprite(spr_out,0,48,16) //przycisk wyjscia z gry. draw_sprite(spr_zielonasluchawka,0,32,48)//zielona draw_sprite(spr_czerwonasluchawka,0,96,48)//czerwona if mouse_x>48 && mouse_y>16 && mouse_x<48+32 && mouse_y<16+16 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { show_message('see you!'); game_end()} if mouse_x>16 && mouse_y>96 && mouse_x<16+32 && mouse_y<96+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '1' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //1 if mouse_x>64 && mouse_y>96 && mouse_x<64+32 && mouse_y<96+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '2' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //2 if mouse_x>112 && mouse_y>96 && mouse_x<112+32 && mouse_y<96+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '3' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //3 if mouse_x>16 && mouse_y>144 && mouse_x<16+32 && mouse_y<144+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '4' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //4 if mouse_x>64 && mouse_y>144 && mouse_x<64+32 && mouse_y<144+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '5' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //5 if mouse_x>112 && mouse_y>144 && mouse_x<112+32 && mouse_y<144+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '6' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //6 if mouse_x>16 && mouse_y>192 && mouse_x<16+32 && mouse_y<192+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '7' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //7 if mouse_x>64 && mouse_y>192 && mouse_x<64+32 && mouse_y<192+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '8' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //8 if mouse_x>112 && mouse_y>192 && mouse_x<112+32 && mouse_y<192+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '9' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //9 if mouse_x>64 && mouse_y>240 && mouse_x<64+32 && mouse_y<240+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.blokada=0 { if global.ilecyfr > 10 { show_message("Za długi numer!") } else { sound_play(sou_klikniecieguzika); global.ilecyfr +=1; obj_kontroler.numer=obj_kontroler.numer + '0' global.cosjestnapisane=1 } } else { } } //0 if mouse_x>32 && mouse_y>48 && mouse_x<32+32 && mouse_y<48+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { if global.dzwoni=0 { if obj_kontroler.numer="" { show_message("Nie podałeś numeru!") } else { if show_question("Czy napewno chcesz zadzwonić pod ten numer?")=true { global.dzwoni=1; global.blokada=1; instance_create(0,0,obj_dzwonienie); }else{}}}else{} } if mouse_x>32 && mouse_y>48 && mouse_x<32+32 && mouse_y<48+32 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { ini_open("config.ini") //OTWIERA PLIK INI zapamietane=ini_read_string("Zapamiętywanie:","zapamietaj",0) if global.cosjestnapisane=1 { obj_kontroler.numer="" global.ilecyfr=0 global.cosjestnapisane=0 global.blokada=0 global.dzwoni=0 with(obj_rozmowa1) instance_destroy() with(obj_rozmowa2) instance_destroy() with(obj_rozmowa3) instance_destroy() with(obj_rozmowa4) instance_destroy() with(obj_dzwonienie) instance_destroy() sound_stop(sou_dzwonienie) instance_create(0,0,obj_operator) } else { if show_question("Czy chcesz wyłączyć telefon?")=true { ini_close() game_end() } else { //JEZELI JEDNAK WYBRALISMY ZE DANE MAJA ZOSTAC USUNIETE ini_write_string("Dane:","Operator","") //CZYSCIMY OPERATORA ini_write_string("Dane:","Numer telefonu","") //CZYSCIMY NUMER TELEFONU ini_close() //ZAMYKAMY PLIK INI game_end() //WYLANCZAMY TELEFON } } } Na powitanie, a tak, chciałem się przydać. co do przykładu, niestety mam numer 'dhfasfg', bo nie umiesz napisać: if show_question('czy zapisac?')=true. 2/5 PS: f**k, zapomniałem; nie ma tych 13 dodatkowych obiektów. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 aleś ty CTRL nie wydajny ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 LOL. "Za długi numer" - string( ilecyfr ), string_length, ew. string_delete. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 CTRL: Nie powiedział bym,że to jest kod dla początkujących. :glare: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 To znaczy? nie rozumiesz go? sprawdza pozycje myszki i rysuje klocki. reszta twoja. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Ja rozumiem ale to nie jest przykład dla mnie tylko dla początkujących :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 słyszeliście o wyciąganiu wspólnego współczynnika przed nawias? to samo robi się z kodem. po co pisać 200x mouse_check_button jak można to napisać raz przed całym kodem a resztę wziąć w {} tak samo z resztą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Może masz racje Marek.S Każdy ma własne sposoby i poglądy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 W tym dziale powinni pisać ludzie, którzy potrafią zrobić coś naprawdę dobrze, a nie każdy... I nie mówi się gram w margonema :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Ech Marku, zrobiłem to tak, aby warunek był w jednym kodzie, taki gotowiec. równie dobrze mógłbym powtarzające się y wsadzić wcześniej. Każdy ma własne sposoby i poglądy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Assassin: Pisałem to w pośpiechu ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się