Skocz do zawartości

Code mana a strzelanie


Kubaka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem poczatkujacym uzytkownikiem tego programu. Chcialbym abyscie pomogli zrobic mi skrypt. Postaram sie go opisac w normalnym jezyku i bede wdzieczny jezeli 'przetlumaczycie' go na jezyk scryptu.

global.mp -= 5;

if spr_mana_full = 0 then not xxxxxxxxx

W miejsce x chcialbym wpisac cos w stylu 'nie rob obiektu x'. Ogolnie chodzi mi tutaj o to ze kiedy strzelam postacia to ma zabierac mi 5 many, natomiast kiedy mana jest rowna 0 to zeby wtedy tego nie robilo. Strzelanie mam zrobione eventem 'create moving instance of object'. Nazwa obiektu ktory ma nie powstawac to 'ogien dol'. Jezeli nie napisalem wszystkich potrzebnych rzeczy prosze o poprawienie mnie.

PS: to normalne ze nie widze kursora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o kursor na forum

A nie lepiej jest zrobic tak ze GML if tu_twoja_zmienna_na_mane >=5 then tu_twoj_kod_na_strzal?

A to że nie widzisz kursora to normalne i można to zmienic w ustawieniech gry.

Ps: a co zrobic jezeli strzelania nie mam zrobionego w scrypcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to normalne ze nie widze kursora?

Jeżeli w global game settings masz odznaczone "display the cursor" to tak.

 

 

Zastąp twoje klocki tym: zakładka control>code>"execute code"

I wklej do niego ten kod oraz uzupełnij komentarz twoimi wartościami:

GML
global.mp-=5;

if global.mp>0

{

inst=instance_create(x,y,ogien_dol);

inst.speed=/*to uzupełnij*/;

inst.direction=/*to tez*/;

}

I wywal spacje w nazwie obiektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki śliczne!!

Jeżeli w global game settings masz odznaczone "display the cursor" to tak.

 

 

Zastąp twoje klocki tym: zakładka control>code>"execute code"

I wklej do niego ten kod oraz uzupełnij komentarz twoimi wartościami:

GMLglobal.mp-=5;

if global.mp>0

{

inst=instance_create(x,y,ogien_dol);

inst.speed=/*to uzupełnij*/;

inst.direction=/*to tez*/;

}

I wywal spacje w nazwie obiektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...