Skocz do zawartości

Strzelanie


Ignis

Rekomendowane odpowiedzi

to ma być opóżnienie i rozrzut?

 

w mouse_pressed daj

GML
alarm[1] = 5; shot_x = mouse_x; shot_y = mouse_y

to będzie efekt opóźnienia pocisku. chyba od razu pocisk nie dociera do celu?

a w alarm1 (event):

GML
instance_create(shot_x-random(5)+random(5)/*rozrzut*/,shot_y-random(5)+random(5)/*rozrzut*/,pocisk)</span>

 

mam nadzieję że zrozumiałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po kolei:

 

definiujesz zmienną strzau

GML
/* CREATE */

strzau=false;

 

strzelasz (w np.: left button)

GML
if strzau=true

{/* tworzysz pocisk */; strzau=false; alarm[7]=/* ilość stepów, podczas których nie możesz strzelać */}

 

teraz, skoro masz ustawiony timer i nie możesz strzelać, wykonanie timera pozwoli strzelać dalej:

GML
/* alarm 7 */

strzau=true

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
//Create

strzal=true//Mentoss napisal źle

//Mouse_left_pressed

if strzal=true

{

instance_create(x,y,pocisk)

strzal=false

alarm[0]=dlugosc czasu

}

//Alarm[0]

strzal=true

Dajesz to do twojego gostka.

A w kodzie pocisku:

Tylko gdy używasz DIRECTION i image_single w gostku!(najlepiej we wszystkim

GML
//Create

direction=obj_bohater.direction

image_single=direction/10//obraca pocisk w stronę wystrzalu

speed=wpisz cuś//nadaje prędkość</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz w ogóle nie chce strzelać... Natknął się ktoś kiedyś na przykład w którym jest odpowiedź na moje pytanie? Jeżeli tak to proszę o taki, żebym wiedział co w moim projekcie jest źle a co można zostawić. A jeśli nie to może ktoś napisałby go. Wiem, chcę za dużo ale zapewniam, miejsce w Creditsach na pewno będzie. Mało? Na końcu mojej gry są wyświetlane nicki gmclanowiczów którzy mi kiedykolwiek pomogli. Jest tam też fajna grafika, a w tle leci muzyka. Na prawdę potrzebny jest mi ten przykład. Mam zrobioną sporą część silnika do wszystkich etapów, a jeżeli odejmę od nich epizod dla snajpera to już nie będzie tak ciekawie jak sobie wyobrażałem... Bo na razie kombinuję z tymi waszymi kodami i nic mi nie wychodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuffa

w obiekt celowniker w create dajesz kod

GML
can_shot = true

w step

GML
x = mousa_x y = mouse_y

w left prassad :

GML
if can_shot then {instance_create(x,y,bullecik); alarm[0] = czasdonastepnegostrzau;can_shot = false}

w alarm ziroł : can_shot = true

 

 

łał!

 

łap debilny przykład https://gmclan.org/up6488_12_a2cef03e40.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...