Ignis Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Jak można w prosty sposób zrobić by postać musiała odczekać krótki czas zanim następny raz wystrzeli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 if can_shoot {strzelwreszcie*****(); alarm[0] = stepydostrzałynextenpnęgo} w alarm [0] = can_shoot = true najtrudniejsz rzecz świata, tylko ja umim! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Tak to wszystko rozumiem, ale co ma być pod "strzelwreszcie*****"? Aha, to jest etap w którym sterujesz samym celownikiem, takie rozwalanie przebiegających ludzików :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 to ma być opóżnienie i rozrzut? w mouse_pressed daj GML alarm[1] = 5; shot_x = mouse_x; shot_y = mouse_y to będzie efekt opóźnienia pocisku. chyba od razu pocisk nie dociera do celu? a w alarm1 (event): GML instance_create(shot_x-random(5)+random(5)/*rozrzut*/,shot_y-random(5)+random(5)/*rozrzut*/,pocisk)</span> mam nadzieję że zrozumiałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Nie wiem czy dobrze mnie zrozumiałeś, nie chodzi mi o czas zanim pocisk doleci do celu tylko o czas zanim będzie można następny raz strzelić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 to drugie to jest to strzelwreszcie, czyli strzał z rozrzutem i opóźnionym dotarciem do celu a 1 to opóźnienie strzału czyli czas za który można strzelić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 po kolei: definiujesz zmienną strzau GML /* CREATE */ strzau=false; strzelasz (w np.: left button) GML if strzau=true {/* tworzysz pocisk */; strzau=false; alarm[7]=/* ilość stepów, podczas których nie możesz strzelać */} teraz, skoro masz ustawiony timer i nie możesz strzelać, wykonanie timera pozwoli strzelać dalej: GML /* alarm 7 */ strzau=true Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Mam namieszane strasznie w projekcie, gdzie indziej kod na śmierć gdy naciśnie się ludzika...nie wiem jakby to załatwić, chyba najodpowiedniejszy byłby przykład... Wtedy wiedziałbym co usunąć a co zostawić tudzież dodać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micha_i Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 GML //Create strzal=true//Mentoss napisal źle //Mouse_left_pressed if strzal=true { instance_create(x,y,pocisk) strzal=false alarm[0]=dlugosc czasu } //Alarm[0] strzal=true Dajesz to do twojego gostka. A w kodzie pocisku: Tylko gdy używasz DIRECTION i image_single w gostku!(najlepiej we wszystkim GML //Create direction=obj_bohater.direction image_single=direction/10//obraca pocisk w stronę wystrzalu speed=wpisz cuś//nadaje prędkość</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Ehh.. to ja może narysuję w paintcie ów "bohatera" tej gry Gdyby to było w rzucie jak do platformówki to bym nie miał problemu ale to niestety jest dość dziwny rzut... ap ropo, zna ktoś nazwę takiego widoku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 GML if ( not instance_exists( pocisk )) { i = instance_create( x, y, pocisk ); i. speed = 5; i. direction = direction } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 teraz w ogóle nie chce strzelać... Natknął się ktoś kiedyś na przykład w którym jest odpowiedź na moje pytanie? Jeżeli tak to proszę o taki, żebym wiedział co w moim projekcie jest źle a co można zostawić. A jeśli nie to może ktoś napisałby go. Wiem, chcę za dużo ale zapewniam, miejsce w Creditsach na pewno będzie. Mało? Na końcu mojej gry są wyświetlane nicki gmclanowiczów którzy mi kiedykolwiek pomogli. Jest tam też fajna grafika, a w tle leci muzyka. Na prawdę potrzebny jest mi ten przykład. Mam zrobioną sporą część silnika do wszystkich etapów, a jeżeli odejmę od nich epizod dla snajpera to już nie będzie tak ciekawie jak sobie wyobrażałem... Bo na razie kombinuję z tymi waszymi kodami i nic mi nie wychodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 kuffa w obiekt celowniker w create dajesz kod GML can_shot = true w step GML x = mousa_x y = mouse_y w left prassad : GML if can_shot then {instance_create(x,y,bullecik); alarm[0] = czasdonastepnegostrzau;can_shot = false} w alarm ziroł : can_shot = true łał! łap debilny przykład https://gmclan.org/up6488_12_a2cef03e40.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Niestety twój przykład nie rozwiązuje mojego problemu... W nim można strzelać ciągle a ja chcę by po każdym strzale trzeba było odczekać 3 sekundy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 https://gmclan.org/up6357_12_stral.html E: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...st&p=300093 chodzi ci o top-down Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 zapomniałem dać can_shoot = false kupa po strzale :( edit: przykład ściągnąłeś a miałeś prawidłowy kod troszkę wyżej <_< (też w moim poście) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 sory ale do twojego przykladu nie zaglądałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 do ignisa to było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 właśnie popatrzyłem i rzeczywiście nie zrobiłeś nic o co prosił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 pisałem że zapomniałem napisać can_shoot = false w przykładzie, ale miał nad linkiem prawidłowy kod. koniec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Wiem wikku, działa ale jak to robię to po mogę strzelić tylko raz, chociaż poczekaj może pokombinuję z kodem TheMarQ. I nic :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się