Skocz do zawartości

Upadek


MZG

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

jak masz zmienna SpeedY, czy co tam masz to sobie wpisujesz przy kolizji z ziemia (zakladajac ze speed caly czas rosnie przy spadaniu)

 

if (SpeedY > 5) {

hp -= SpeeY *2;

}

 

oczywiście warości przykładowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej, tutaj wchodzi trochę fizyki. Masz tak, prędkość z jaką porusza się obiekt w dół i jego przyspieszenie, odpowiednio vspeed i gravity, a chcesz mieć drogę jaką pokonał.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ruch_jednostajnie_przyspieszony

To się przyda. Dokładniej ten wzór:

4ba85f9263d7393abac252ec6f1297d6.png

s0 = 0, v0 = 0, brakuje nam tylko t, a mamy podane i jest równe gravity. t policzysz z:

199065496792a414ed96571c16e74afc.png

Tu v0 dalej = 0, po przekształceniu masz:

t = v/a

Więc Twój obowiązujący wzór na pokonany dystans to:

s = (a*(v/a)^2)/2

Zamieniając to na GML przy kolizji z ziemia policzysz wysokość tak:

GML
wysokosc = (gravity*power(vspeed/gravity,2))/2;
Jeśli się nie jebłem to jest ok. Pytania?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam grawitacje z FAQ, a tam jest:

GML
if place_free(x,y+1)

{gravity = 0.5}

else

{gravity = 0}

No działa, ale koleś skacze i 36 hp mu odbiera :/

EDIT:

Zmniejszyłem skoczność ale i tak duże liczby, w dodatku wychodzą ułamki (zapomniałem kod na zaokrąglanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AntY. Na to, że przykładowy system platformowy GMa jest do kitu nic nie poradzę. :)

 

Wiesz, nie bawmy się w teorie, zrób łopatologicznie tak jak to AntY zaproponował:

jak masz zmienna SpeedY, czy co tam masz to sobie wpisujesz przy kolizji z ziemia (zakladajac ze speed caly czas rosnie przy spadaniu)

 

if (SpeedY > 5) {

hp -= SpeeY *2;

}

 

oczywiście warości przykładowe

Tylko działaj na vspeed.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...