Arekadiusz Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Jak po wciśnięciu jakiegoś przycisku zapisać lokalizację (x i y) np. kilku obiektów1, obiektu2, kilków obiektów3 itd. do pliku tekstowego(razem z ich nazwami), tak aby potem gra mogła to odczytać i ponownie ułożyć obiekty na te same pozycje? Z góry dziękuje za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 ini_write_real to połowa. dalej to chyba po id. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Być może to Ci pomoże, bym sam spróbował napisać kod, ale nie chcę Cię wprowadzać w błąd. Klik. EDIT No ej, Ty na górze xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Wiem o ini. Chodzi mi jak rozpoznawać te obiekty i jak pobierać lokalizację początkową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Do pliku txt zapisuj object_index, x i y obiektu (file_text_write_real(fileid,x)). Pomocna okaże się komenda with all {kod}. Jeżeli na mapie są obiekty, których nie chcesz zapisywać do pliku txt, użyj w with all: if(object_index!=xx&&object_index!=xx1...). Zapisuj wszystko do oddzielnych linijek w txt (poszukaj w helpie). Na końcu otwierasz plik txt i usuwasz wszystko co jest po przecinkach oraz spacje. (Ja tak musiałem robić, bo zapisywało mi tak: 1,0000 i miałem spacje miedzy cyfra a krawędzią notatnika). Przy wczytywaniu sprawdzasz warunek, czy plik txt się nie skończył (poszukaj w helpie). Następnie wczytujesz trzy kolejne zmienne. (pierwsza to object_index, druga x i trzecia y). Tworzysz obiekt instance_create(zmienna2,zmienne3,zmienna1). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 to jest txt, a jak chcesz ini... instance_create(ini_read_real('gra','x',0)[...]) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Candy: A jaki jest kod aby zapisać x i y? I z kąd się bierze fileid? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 No to może niech poczyta to co Mu tam dałem, są tam przykłady wczytania i zapisu :). Np. jak naciśniesz przycisk zapisu to tworzy Ci plik ini w którym zapisuje Ci y i x obiektów. A jak dasz wczytaj to patrzy na te liczby x i y i niech tam te obiektu teleportuje :D. W każdym razie ja bym tak zrobił :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 A jak się zapisuje te zmienne x i y? Jaki jest kod żeby je zapisać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 No właśnie sam teraz myślę :lol2: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Arekadiusz: fileid to nazwa twojego pliku txt, np: GML fileid="costam.txt";//zamiast fileid możesz wpisać cokolwiek, to musi być zadeklarowane zanim dokonasz zapisu</span> file_text_write_real(fileid,x), fileid-do którego pliku ma zapisać, x-zmienna(jakaś wartość) do zapisu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 OK A jak odczytać lokalizacje jakiegoś obiektu tymi zmiennymi x i y ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Arekadiusz: fileid to nazwa twojego pliku txt, np: GML fileid="costam.txt";//zamiast fileid możesz wpisać cokolwiek, to musi być zadeklarowane zanim dokonasz zapisu</span></span> file_text_write_real(fileid,x), fileid-do którego pliku ma zapisać, x-zmienna(jakaś wartość) do zapisu Candy, może mój kod będzie zwariowany, ale w każdym razie u mnie działa ;D. GML ini_open( 'lokacja.ini' ) ini_write_real('Lokacja x','obiekt1',object0.x); ini_write_real('Lokacja x','obiekt2',object1.x); ini_write_real('Lokacja y','obiekt1',object0.y); ini_write_real('Lokacja y','obiekt2',object1.y); ini_close(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Dzięki Tiger, działa! Ale mam jeszcze pytanie: Co zrobic gdy naprzykład na planszy są dwa obiekty0 .Jak je rozróżnic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 po ich ID. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Troszkę się spóźniłem, ale może się na przyszłość Ci przyda: Pliczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 A jak sprawdzic np. jakie id ma object0 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 object0.id Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Ok dzięki za pomoc. Po obiedzie sprawdzę czy wszystko działa. Wrazie czego bedę pisał w tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 object0.id To nie zadziała. Jeśli jest więcej takich obiektów, to i tak pobierze id jednego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 to inaczej by trzeba było wpisać 78686876896.id te 78686876896 to id albo daj instance_nearest(object0).id Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 to inaczej by trzeba było wpisać 78686876896.id te 78686876896 to id albo daj instance_nearest(object0).id Ale z kąd system będzie wiedział o jaki obiekt chodzi?? Najlepiej chciałbym gotowy kod bo nie moge zrozumiec tego id. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 GML with (object0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Ale z kąd system będzie wiedział o jaki obiekt chodzi?? Najlepiej chciałbym gotowy kod bo nie moge zrozumiec tego id. Jak włączysz room'a i najedziesz na jakiś obiekt to na tym pasku dolnym pisze id. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Tiger: A jeżeli chciałbym tego użyc do edytora plansz? Wtedy nie mogę sprawdzic jaki ten obiekt ma id, ani przewidziec ile będzie tych obiektów. Co zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 GML with (object0) Wtedy wszystko dzieje się w obiekcie0, w każdym osobna ----> możesz pobrać id każdego z osobna i gdzieśtam zapisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Ale skąd On będzie wiedział który to Assasin ;) ? Arekadiusz, szczerzę mówiąc to w tym przypadku Ci nie pomogę, mam za mało doświadczenia. Poczekaj na PsichiX'a, albo Marka S, Oni Ci pomogą :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 A jeżeli chciałbym tego użyc do edytora plansz? Wtedy nie mogę sprawdzic jaki ten obiekt ma id, ani przewidziec ile będzie tych obiektów. Możesz na obiekt kliknąć myszką i pobrać jego id. Potem odwołujesz się do obiektu przez id. Odpal grę przez F6==>tools==>show global... masz listę obiektów i ich id :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 po co chcesz zapisywać do pliku id obiektu, skoro przy wczytaniu/tworzeniu obiektu i tak zostanie mu nadane inne, nowe id? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Assassin: Tak ale ja nie wiem kto ile zrobi obiektów i jak się będą nazywac np. w edytorze plansz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się