Ignis Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Robię typową obronę wieży, jeśli ktoś kiedyś grał w taką grę to wie że trzeba bronić (najczęściej) bunkra przed wrogiem ale z perspektywy strzelca ukrytego w krzakach, tak więc trzeba strzelać do podchodzących jednostek wroga. Otóż mój problem brzmi- Jak zrobić losowanie z którego miejsca wyjdzie wróg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 w o_wróg GML (create) global.miejsce = random(5) //pewnie będzie losować liczbę z przedziału 0-4 switch global.miejsce; case 0: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break; case 1: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break; case 2: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break; case 3: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break; case 4: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break; default: x=0 y=0 break; Powinno działać a jak nie to poczytaj o funkcji switch https://gmclan.org/index.php?czytajart=43 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 w o_wróg GML (create) global.miejsce = random(5) //pewnie będzie losować liczbę z przedziału 0-4 switch global.miejsce; case 0: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break; case 1: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break; case 2: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break; case 3: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break; case 4: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break; default: x=0 y=0 break; Powinno działać a jak nie to poczytaj o funkcji switch https://gmclan.org/index.php?czytajart=43 funkcja floor anyone? edit: właśnie oprzytomniałem i zobaczyłem, że ty w ogóle masz tego switcha źle. ;o GML global.miejsce = random(5) //pewnie będzie losować liczbę z przedziału 0-4 switch(floor(global.miejsce)) { case 0: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break; case 1: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break; case 2: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break; case 3: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break; case 4: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break; default: x=0 y=0 break; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 A mi się wydaje że był na to krótszy kod... Chyba zaledwie na 3 linijki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 GML a=round(random(room_width)) b=round(random(room_height)) gdzie=choose(1,2) if (gdzie==1) { instance_create(a,0, wróg) } else { instance_create(0,b, wróg) } będą pojawiać się na krawędzi rooma, górnej lub lewej. Chcesz to możesz dopisać sobie pozostałe przez wyżej wymienionego switcha, room_width i b to krawędź prawa, room_height i a to dolna. Albo tworzyć na a i b wtedy będą ci się pojawiać w środku bazy ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 GML instance_create(random(room_width),-10,obj_wrog) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Dziękuję :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się