Skocz do zawartości

Obrona wieży


Ignis

Rekomendowane odpowiedzi

Robię typową obronę wieży, jeśli ktoś kiedyś grał w taką grę to wie że trzeba bronić (najczęściej) bunkra przed wrogiem ale z perspektywy strzelca ukrytego w krzakach, tak więc trzeba strzelać do podchodzących jednostek wroga. Otóż mój problem brzmi- Jak zrobić losowanie z którego miejsca wyjdzie wróg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w o_wróg

GML (create)
global.miejsce = random(5) //pewnie będzie losować liczbę z przedziału 0-4

switch global.miejsce;

case 0: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break;

case 1: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break;

case 2: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break;

case 3: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break;

case 4: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break;

default: x=0 y=0 break;

Powinno działać a jak nie to poczytaj o funkcji switch https://gmclan.org/index.php?czytajart=43

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w o_wróg

GML (create)
global.miejsce = random(5) //pewnie będzie losować liczbę z przedziału 0-4

switch global.miejsce;

case 0: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break;

case 1: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break;

case 2: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break;

case 3: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break;

case 4: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break;

default: x=0 y=0 break;

Powinno działać a jak nie to poczytaj o funkcji switch https://gmclan.org/index.php?czytajart=43

funkcja floor anyone?

edit: właśnie oprzytomniałem i zobaczyłem, że ty w ogóle masz tego switcha źle. ;o

GML
global.miejsce = random(5) //pewnie będzie losować liczbę z przedziału 0-4

switch(floor(global.miejsce)) {

case 0: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break;

case 1: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break;

case 2: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break;

case 3: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break;

case 4: x=/*jakaś wartość x*/ y=/*jakaś wartość y*/ break;

default: x=0 y=0 break; }

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
a=round(random(room_width))

b=round(random(room_height))

 

gdzie=choose(1,2)

if (gdzie==1) { instance_create(a,0, wróg) }

else

{ instance_create(0,b, wróg) }

będą pojawiać się na krawędzi rooma, górnej lub lewej. Chcesz to możesz dopisać sobie pozostałe przez wyżej wymienionego switcha, room_width i b to krawędź prawa, room_height i a to dolna. Albo tworzyć na a i b wtedy będą ci się pojawiać w środku bazy ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...